Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa pk80/pk125s en pk50xl automatica


Vespa.amsterdam

Aanbevolen berichten

Beste forumisten,

Ik ben zeer blij en verrast dat in deze forum Automatica zeer in trek zijn bij bepaalde liefhebbers. In Nederland wil niemand dood gevonden worden op een Automatica. Deze worden in de Randstad vooral bereden voor "wannabe" vespaliefhebber. Dus een poppiejoppie yup die erbij wil horen.

Ik merk dus dat hier de Automatica juist door echte liefhebber worden bereden. Veel mensen zeggen dat er weinig onderdelen ervan zijn, maar er zijn genoeg om de scooters nogeens 25 jaar te laten rijden.

Laat u niet wijsmaken dat een Vespaschakel beter is, de Automatica's worden de toekomstige SS90 en de SS50. Dus graag koesteren, wie weet wat de toekomst brengt.

Link naar reactie

Hoei dat is de snelste ontmaskering van Slamet ever :D

Hij zegt het krom, maar hij bedoelt het best goed hoor...

Deze worden in de Randstad vooral bereden voor "wannabe" vespaliefhebber. Dus een poppiejoppie yup die erbij wil horen.

Dat is niet echt waar; de automatica wordt bereden door mensen die zich niet hebben laten informeren over hun aankoop; de mensen die denken - "yes, een oldtimer vespa voor maar 200 euro zonder kenteken, hij loopt niet, maar met zo'n ouwe scooter moet dat simpel te fixen zijn."

Daarna komt die automatica rijder bij de Vespa dealer terecht, waar blijkt dat de kosten van het fixen van zijn scootertje vele malen de aankoopprijs is. Volgende stap; iemand op een forum vinden die het voor je kan doen, maar dan wel snel en goedkoop.

En dat valt dan meteen verkeerd. MAar gelukkig is er Slamet; de redder van alles dat automatica is. En dat meen ik, want nu hoeven wij ons er niet zo druk meer over te maken :)

Link naar reactie

ne vespa PK 125 S AUTOMATICA ELESTART... technologie van 25 jaar geleden!

ik kan hem telkens in gang kicken, maar ik gebruik steeds met ge gepaste show mijne electrische starter!

ik vergelijk mezelf met bijvoorbeeld ne porsche fanaat die liever een 911 wilt van 20 jaar geleden, pure mechaniek, lang voor alles door electronica werd geregeld!

uiteraard weet ik dat de PX deze charmes heeft behouden tot op vandaag, maar ik ben apetrots op de mijne! spijtig dat er in het verkeer niet veel mensen zijn met kennis van vespas, ofwel kennen ze de hele oude, ronde ofwel de nieuwe, trendy, de 80ers worden vergeten :-(

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...