Ga naar inhoud
Vespaforum.be

koppeling viel weg...


chocolateman

Aanbevolen berichten

...just aan ons garagepoort, zaterdag avond, na de rondrit van heavy soul(px200e).

ik dus een nieuwe kabel gestoken...( was eigenlijk nog nie nodig) en veel missérie gehad om juist af te regelen(?).

toerke gedaan, na 7km koppeling alweer weg('k kon dus nie meer ontkoppelen) wou bijregelen, maar het "koppelings-armpje aan het kop.deksel" hangt er verdacht slapjes bij!

ik dus in 2 vit naar huis aan 15 per uur.

bij het openen van het deksel blijkt dat da "koperachtig duw-tussen stukje"

vakkundig in zeer fijne beetjes gedraaid is, en mijn deksel is nu ook een "beetje" bij gewerkt.

nu 'k zal da wel kunnen fixen(denk ik toch), maar hoe zou dat nu eigenlijk komen?

Link naar reactie

olie afgelaten en gemeten (we meten om te weten;-) ): 225cc dikvloeibaar maar wel een beetje zwart...met blinkende stukjes in.

en dat plaatje is serieus gekrast, dat kleine armpje dat het koperen stukje weg duwt is afgeplat en blauw aangelopen, dus te vervangen.

zal 'm dus volledig opensmijten als ik tijd heb, maar eerst mijn reserve motor 'd eronder hangen zodat ik nog kan rijden.

wim

Bericht bewerkt (10.06.2005 | 19:21)

Link naar reactie

Rechtstreeks komt de olie niet zo hoog. Door het draaien van de tandwielen wordt de olie rondgeslingerd.

Bij het opnieuw monteren voor alle zekerheid drukstift en drukplaatje vooraf goed inoliën.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...