marcdax Geplaatst: 24 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2007 heb al eens contact gehad met Jan , en die wist me al een prijsopgave voor het werk (afhankelijk) te geven , dus ben al weer wat verder :-) Link naar reactie
coney T-town Geplaatst: 24 november 2007 Delen Geplaatst: 24 november 2007 Wat was de rechtprijs? en voor welk werk? (enkel het motorblok of ook alles demonteren?) Als ik zo onbeleefd mag zijn om te vragen. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 24 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2007 Wel zou een uur of 4-6 zyn , naargelang het mee of tegengaat , 20euro excl btw. Vind ik persoonlyk zeer goedkoop , meeste zijn nu ongeveer tussen de 35-50euro per uur , dus dat is zeer schappelijk Wel enkel afgehaald blok binnendoen (op die werkuren), complete vespa zou langer duren ivm werkuren enkel werk zou dan ongeveer een 150euro zijn , dan nog dichtingen , olie en keerringen (vermoed een kleine 50euro) en eventueel te vervangen onderdelen of goed te steken onderdelen. Dus werk en dichtingen , zonder onderdelen komt op een 200euro geschat (wat meer of minder kan ook) Wist niet dat het blok er van onderuit moest eigenlyk , dacht dat je het blokje zo kon open doen. Link naar reactie
coney T-town Geplaatst: 25 november 2007 Delen Geplaatst: 25 november 2007 Het lukt met de motor eronder. Maar dan moet je heel de vespa omdraaien en op zijn zij leggen (best) of de achterkant naar boven takelen. Maar het werkt veel makkelijker met de motor er onderuit. Mensen die beter uitgerust zijn hebben een stelletje gekocht of gemaakt om de motor in te spanne, zodat je de motor kan draaien en keren zoals je zelf wil. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 27 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2008 Om even het probleem op te lossen : Na het blokje te hebben open gedaan , ging vlot en was minder moeilijk dan ik had gedacht , leek alles op het eerst zicht goed te zitten. Carters dicht gedaan en kick ging op en neer en pakte aan , als je het traag deed , sneller bleef die hangen weer. Nu om wat tijd te skippen in het verhaal , na zorgvuldige inspectie was het de kickas zelf. Het halve maantje (kroontje of tandwiel) is op de as gelast , nu is daar de las gebroken zodoende dat het halve maantje (weliswaar heel miniem en traag) kon bewegen op de as zelf. Dit word nu in orde gebracht , mooi getiglast en dan weer gemonteerd. Heb er op gelet om het weer in de originele postitie te plaatsen , kon ik zien aan de lasnaad. Bedankt voor alle reacties ! @Coney , blok moet er van onder uit hoor , cylinder kwam tegen de kas zelf ;-) Link naar reactie
coney T-town Geplaatst: 28 januari 2008 Delen Geplaatst: 28 januari 2008 Achterste veering los, achterkant van de vespa omhoog en laat het blokje maar zakken. Het zou onnozel zijn dat je de cilinder niet kunt demonteren zonder het blok onderuit te halen. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 28 januari 2008 Delen Geplaatst: 28 januari 2008 en het is ook zo. Het helpt niet de vespa zo omhoog te doen. Draai gewoon de draadtisen uit draai dan de cilinder een kwart toer met de uitlaatpoort naar u toe dan pas kan je de cilinder eraf nemen. Achtervering moet dus niet los. Vgr nico Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.