Johan Caers Geplaatst: 9 november 2007 Delen Geplaatst: 9 november 2007 Beste mensen, steeds lees ik hier horrorverhalen over invoeren van vespa's uit het buitenland... mijn ervaring was echter super positief. Ik had een acma gekocht in Frankrijk, met carte grise en verkoopsovereenkomst (certificat de cession). Met deze papieren ben ik naar de douane in Herentals gegaan (Welvaartstraat 1), een kwartiertje later had ik mijn roos inschrijvingsformulier mooi afgestempeld mee. Het zijn daar vriendelijke, maar cordate mensen, niet teveel leuteren en verder doen is de boodschap... 2 dagen later 's morgens vroeg naar Kontich gereden en meteen mijn motoplaat meegekregen (origineel frans papier moet je spijtig genoeg wel daar laten, ik kreeg wel een kopie terug mee (nadat ik dit gevraagd had). Dit weekend hopen op een beetje beter weer, dan kan ik mijn nummerplaat op mijn wespje vijzen en meteen eens gaan cruisen... Het hoeft niet altijd moeilijk te gaan. Grts, Johan Link naar reactie
maurice Geplaatst: 9 november 2007 Delen Geplaatst: 9 november 2007 Yep, maar je had meen ik alle benodigde documenten, dat helpt... Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 9 november 2007 Delen Geplaatst: 9 november 2007 idd, de horrorverhalen zijn die van de mensen die een vesp kopen zonder papieren of hoogstens een attest van aangifte van diefstal van papieren :-) sjah... begin dan maar eens! Maar... als je alles hebt is het nog geen garantie dat het hele proces vlekkeloos verloopt, sorry maar ik heb wel mijn vooroordelen tov de ambtenaren bevestigd gekregen!.. toch die van op de DIV dienst;) Link naar reactie
singelee Geplaatst: 9 november 2007 Delen Geplaatst: 9 november 2007 Ik moet spijtig genoeg Double V beamen. Ik had ook alle papieren en heeft een helse rit geweest voor mijn plaat te pakken te krijgen. Heeft 3 maand geduurd. Had wel een grove fout gemaakt, namelijk alles opsturen. Aan het loket kunt ge nog wat discussieren eventueel. Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 9 november 2007 Delen Geplaatst: 9 november 2007 ik heb dan ook wel de lastigste periode genomen, juli-augustus, maar toch 6 weken voor 1 document... en als je dan belt het spelletje spelen van niet oppakken, doorschakelen naar niemand of zeggen dat zij dit niet weten, terwijl ze 2min de moeite moeten doen om het even te gaan opzoeken. Link naar reactie
-nl-Eindhoven Geplaatst: 22 november 2007 Delen Geplaatst: 22 november 2007 Ik heb onlangs een vespa pk 50 gerestaureert en hij is afgekeurd voor 450 euro heb ik hem opgeknapt half jaar lang. IK kan hem nu nergens meer kwijt en alleen omdat hij uit duitsland komt en geen papieren bij zitten omdat het een oldtimer is Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 23 november 2007 Delen Geplaatst: 23 november 2007 http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=92732 Link naar reactie
Chris Geplaatst: 23 november 2007 Delen Geplaatst: 23 november 2007 Een goede les voor iedereen: EERST papieren, dan restaureren. GEEN papieren, afblijven. Ik heb ook een geweldig verhaal over de DIV, en het zijn daar zeikers, maar een verwittigd man is er twee waard: Ik ging naar de DIV met papieren van een ingevoerd voertuig. Niks aan te doen, geen nummerplaat te krijgen, de papieren waren niet juist enz enz. Geen discussie mogelijk. De volgende dag opnieuw me aangeboden met DEZELFDE papieren bij iemand anders en BINGO, een nummerplaat op enkele minuten. Voila, onzen DIV. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.