Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Waardebepaling / Expertise: moest er iemand interesse hebben


Tommie

Aanbevolen berichten

Mijn waardebepaling van de Rally 200 (foto: zie profiel) is eindelijk klaar!

Heb 'm laten keuren door een officieel expertisebureau en de waarde is vastgelegd op 4.500 EUR.

In de expertise wordt de toestand van de motor volledig beschreven dus m.a.w. in welke staat hij wordt gekeurd.

De km.stand (63.000) doet totaal niet ter zake.

Eveneens beschreven in 't verslag:

de (volledige) restauratie van carrosserie alsook het mechanische gedeelte nl.:

motor open geweest en alle glijdende/bewegende delen vervangen door nieuwe stukken,

alle rubbers en koppeling vervangen (dus ook groot onderhoud),

alle kabels (2 remmen/koppeling) vervangen,

vervangen van alle hendels (koppeling L + rem R aan het stuur, voetrem, kickstarter,...),

alle onderdelen van chroom vernieuwd,

vervangen van onderdelen met slijtage (zoals bvb. volledige koplamp),

volledig spuitwerk (in Rally blauw),

zit laten overtrekken (door Iris' Atelier (Limburg) => 223 ! EUR)

De firma zit in Betekom (tegen Aarschot) en noemt "A.E.C. expertise" en is een officieel expertisebureau (zoveel zijn er niet in België; slechts enkelen zoals onder andere A.B.E.S., Mobilex (als die laatste nog bestaat)

Prijs waardebepaling: 100 Eueo.

Ni niks, maar ik vond het toch interessant genoeg om te laten doen.

Voordeel: morgen staat 'm ergens geparkeerd en walsen ze 'm plat; verzekering van de tegenpartij is VERPLICHT! je dit bedrag uit te betalen. Magere troost, maar beter dan niks.

Voor meer info contacteer je me maar!

Grtz, Tom

Link naar reactie

Vind dat spijtig Chris; 't zijn zo'n prutsers die ales naar de kl**** helpen...

In mijn geval hebben ze het chassisnummer nagetrokken via DIV (vorige eigenaars!) en zelfs het motornummer. Als blijkt dat er bvb. een andere motor onder zit, vergeet 't maar, die mannen vinden dat én vermelden dat. En zo zou 't moeten...

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Er zijn zeer veel officiele expertisebureaus in Belgie !!!!!

In het antwerpse alleen al heb ik weet van 10 tallen !

De meest voorkomende is CED Automotive - expert Holsters - Expert Van Raemdonck - Jan Verbergt - Expert Yekeler etcc... Bij een beetje onderhandeling krijg je een expertiserapport reeds voor +- 70 euro. Dit geeft effectief een toegevoegde waarde bij een ongeval doch dit is geen zekerheid. Bij een ongeval is het de aansprakelijke tegenpartij die volgens het belgisch recht het recht heeft een expertise uit te voeren. Zij zijn in principe niet verplicht zich te houden aan uw expertise. Het is wel begin van bewijs en om veel problemen te verkomen zullen de meeste er wel rekening mee houden. Zij nemen dit echter nooit klakkeloos over ! grtz Peter

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...