Ga naar inhoud
Vespaforum.be

gezocht : div afdeling MET verstand.....


Aanbevolen berichten

ik heb nu eindelijk iets gehoord van de DIV...

ik heb de procedure van fastpx gevolgd, maw, alle originele papieren gekopieerd samen met douaneformulieren en een betaalbewijs van 50 euro. Die gast vertelt me dat ik de originele papieren zelf moet opsturen. Ik vraag hem dan of ik er mee kan langskomen...zijn antwoord : 'neen, ik behandel nu uw aanvraag en zij voeren geen persoonlijke contacten...' hij was redelijk kort in zijn antwoord en zei echt letterlijk dat de enige manier was dat ik alle originele documenten opstuur...ik vind dat echt niet te vertrouwen, met de post de dag van vandaag, het moet maar lukken dat ze foetsie zijn sta ik daar helemaal met lege handen...

enne...die 50 euro die ik moest storten is op een andere afdeling terecht gekomen, de persoon waar ik nu mee contact heb gehad moet nu een tweede keer die 50 euro doorgestort krijgen(!!!!!) en als die andere afdeling de fucking tijd en goesting heeft om dat eerste betaalbewijs enkele lokalen verder af te geven zullen ze dat terugstorten !!!!!!!! fuckers !!!!!!

suggesties ????

Link naar reactie

ja de laatste zin lijkt wel een passage uit een lied van 1 of andere rapper... maar ik snap de frustratie

dat is de belgische administratie :-)

als het niet effectief op zijn rekening staat, kan zijn collega nog 100keer zeggen dat hij dat geld heeft gekregen maar als het niet op de juiste zijn rekening staat is dat hetzelfde als 'niet toegekomen'

Ik heb mijn originele italiaanse papieren ook met een bang hart in het DIV van kontich achtergelaten, ze moesten die naar Brussel sturen om daar te laten nakijken. ik was speciaal zelf naar het DIV gegaan om de Post te vermijden.

Is wel goed gekomen, had 2 dagen later men plaat in de bus. Ik heb op het punt gestaan om ze daar een 'verklaring' te laten tekenen dat zij mijn originele papieren hadden, die waren op dat moment de enige garantie om mijn vesp ingeschreven te krijgen.

doet me denken aan kvraagetaan :-)

om even een poging te doen uw frustraties te verzetten!

http://www.youtube.com/watch?v=NYDIsPo_670

Link naar reactie
En zij houden je originele papieren bij, en je krijgt nieuwe papieren. Dus met copies zijn ze niets.

Vriendjes, heb juist die procedure achter de rug. Voor de "validatieprocedure" (waar PX VDS mee bezig is denk ik) zijn copies genoeg. Bij het afhalen van de nummerplaat en het inschrijvingsbewijs zijn wel de originele nodig omdat ze die bijhouden. Maar zover zitten we nog niet dacht ik.

Mike.

Link naar reactie

Maak kopies van je originele

Ga met je originele en de kopies naar een lokaal politiebureau of gemeentehuis

Laat een stempel op de kopies zetten

Stuur dan je originele aangetekend op

Zal niks anders opzitten , naar myn ervaring (niet met vespa's maar met 2 andere moto's)en ervaring van anderen , aanvaarden ze geen kopies

Link naar reactie

Dit is een copy-paste van de site van de DIV. Wat staat hier??????? Voor validatieprocedure = KOPIES

a) Documenten die met het oog op de validering moeten worden ingediend:

De aanvraag kan uitsluitend per post op het onder punt II vermelde adres worden ingediend, en dit onder bijvoeging van:

í¯í² een kopie van het douanedocument (705);

í¯í² een (volledige) kopie van het in het buitenland afgegeven nationaal certificaat van overeenstemming;

Evenwel kunnen:

- een kentekenbewijs met een inschrijvingsnummer op grond van een typegoedkeuring;

- een kentekenbewijs met een inschrijvingsnummer op grond van een goedkeuring als alleenstaand geval;

- een homologatieattest als alleenstaand geval;

worden aanvaard, in zoverre het land van oorsprong de Administratie heeft meegedeeld dat deze documenten als gelijkwaardig met het certificaat van overeenstemming worden beschouwd.

Deze documenten mogen ten opzichte van de nationale reglementering van het uitvoerland geen beperkende opmerkingen bevatten.

2

De door de beproevingslaboratoria of de erkende instellingen voor autokeuring afgegeven documenten worden niet als gelijkwaardig beschouwd en kunnen dus niet in aanmerking worden genomen;

í¯í² voor de buitenlandse documenten waarop het vermogen in kW niet uitdrukkelijk vermeld staat, alsook voor de aanvragen tot vermogensreductie (kW), bestaat er een bijkomend attest dat door de gevolmachtigde van de fabrikant of door het geaccrediteerd laboratorium wordt afgegeven onder vermelding van het werkelijke vermogen van het betrokken voertuig (merk, type, chassisnummer);

í¯í² de voertuigen die na 1 juli 2004 voor de eerste maal worden ingeschreven, moeten beantwoorden aan de bepalingen van de richtlijn 2002/51/EG van 19 juli 2002 betreffende de verlaging van het niveau van verontreiniging door uitlaatgassen van motorvoertuigen op twee of drie wielen. Indien de verwijzing naar deze richtlijn of de uitstootgrenswaarden niet uitdrukkelijk op het afgeleverde document zijn vermeld, wordt er een attest van de gevolmachtigde van de fabrikant verlangd, waarin deze waarden voor het betrokken voertuig worden vermeld. Voornoemde waarden moeten dan ook overeenstemmen met de normen die op het moment van de indiening van de aanvraag van toepassing zijn;

í¯í² een retributie van ⬠49,58 per voertuig wordt geïnd. Een kopie van het betalingsbewijs wordt bij de aanvraag gevoegd. De overschrijving moet gebeuren op het rekeningnummer 679-2006010-50 van het Directoraat-generaal Mobiliteit en Verkeersveiligheid - Ontvangsten, Wetstraat 155 â 1040 Brussel. Gelieve als mededeling het volgende te vermelden: « A/- gevolgd door de vier laatste cijfers van het chassisnummer van het voertuig».

B) Per voertuig wordt er een valideringsattest opgesteld dat geldt als certificaat van overeenstemming in België. Dit attest wordt de aanvrager toegezonden, samen met het buitenlands document dat de stempel van de Belgische Staat zal dragen, en met een zelfklever die in het vak Y van de inschrijvingsaanvraag moet worden gekleefd (art. 1, B. van het KB van 6 april 1995 tot wijziging van het KB van 10 oktober 1974).

Greetz...MIke

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...