Kwafo Geplaatst: 24 oktober 2007 Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 Hallo. Onlangs ben ik verrast door een oom van mij die nog een PK50 automaat in de schuur had staan, zonder kenteken, omdat ik zelf al schoolvervoer heb (2 brommers, waarvan een snor) en het op kenteken zetten niet echt goedkoop is leek het mij misschien een leuk idee om er een racertje van te maken voor op t circuit, vervoer zat. Zo doe ik ook meteen al wat technische ervaring op over de vespa voor als ik later een vespa motorscooter koop. Nu is de vraag, wat kan er gedaan worden aan de PK50 automaat, een andere uitlaat zorgt vaak al voor wat vermogenswinst, maar zelf zat ik te denken aan misschien een andere cilinder (misschien zijn er ook groter carters) of anders bewerking van carter, o.a. spoelpoorten en krukas. Ook vroeg ik mij af of het vespa frame stevig genoeg is voor het opvoeren (er zijn natuurlijk PK motor modellen maar die hebben een ander frame neem ik aan) Zou iemand mij hier wat meer informatie over kunnen geven? Alvast bedankt, Kwafo Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 25 oktober 2007 Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 AAn automaat niet aankomen, zijn zeldzaam. Beter hem mooi te restaureren en compleet origineel te laten. Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 25 oktober 2007 Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 als het nen echte PK 50 automatica elestart is, idd beter tiptop zetten en daarna ne glazen koepel derover en een bordje derbij ;-) kijk eens naar het framenummer hier vind je een site om dan te kijken met welk type het overeenkomt. en ook hoe zeldzaam het model dan is ;-) http://vespavsn.castel.nl/Framenummers/vespa50.htm Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 25 oktober 2007 Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 au-tomaat is zo zeldzaam dat er zelfs geen 'opvoerkits' voor gemaakt zijn! Link naar reactie
Kwafo Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Serieus... ehm dan is een restauratie inderdaad een beter idee bedankt voor deze tips dan kom ik er inderdaad niet aan (A) Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 25 oktober 2007 Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 automaat is zo zeldzaam dat er zelfs geen 'opvoerkits' voor gemaakt zijn! Toch wel maar bij mijn weten enkel door Pinasco. Te bestellen bij SIP. Hier het artikelnummer :18500000 Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 25 oktober 2007 Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 maar neee dat was allemaal ironisch!! de echte beste raad: groto vuil zoals sirjohnluke zegt! (PS: sirjohnluke doen we fifty-fifty? :-)) nee pakt eens een fototje en zet deze hier op u profiel of in het topic (via de zoekfunctie vind je hoe je dit doet) voor de PK vind je wel nog wat stukken, voor de automatica minder. ik heb zelf een PK 125 S automatica en bleek dat er 2 soorten pinkerkapjes waren (misschien omdat de mijne uit italie kwam een ander type?) anyway, die van mij zijn moeilijk te vinden, die andere kun je nu nog zonder problemen bestellen. dit om een voorbeeld te geven, maar algemeen vind je wel nog stukken voor eventuele restauratie. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 25 oktober 2007 Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Serieus: de automaat is hoewel dik uit de jaren 80-90 wel zeldzaam, maar dat komt vooral doordat het nogal een kloteding is, en er zeer weinig mensen interesse in hebben. Pin me der niet op vast, maar je kunt er dacht ik een 70-75 kit opzetten (te bestellen bij de betere Vespa onderdelen site) en er een ander uitlaatje opzetten. Een grotere carb is ook wel handig in geval van racen. Dan is het nog te hopen dat je je vario niet kapot rijdt, want die is niet (of heel moeilijk) te krijgen; zelfs Piaggio heeft de hoop opgegeven en produceert geen Automatica onderdelen meer. edit zegt: lx125 typt duidelijk sneller dan ik Al met al best een investering, die je beter in een schakelvespa kan stoppen Je kunt ook op zoek naar een PK125 Automatica blok en dat eronder drukken, als je toch alleen er mee gaat racen... Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 25 oktober 2007 Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Al met al best een investering, die je beter in een schakelvespa kan stoppen Inderdaad, zeker wat smallframe tuning betreft. Link naar reactie
Kwafo Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Hallo, ik heb het framenummer nog niet te pakken gekregen maar heb er wel een betere blik op geworpen het gaat om een vespa pk50XL automatic maar zoals ik kon zien geen electrische start, en een pedaal aan de rechterkant wat dan de kickstart was (ging ik van uit) maar als het een zeldzame is... dan knap ik hem denk ik op (lijkt me ook super leuk om ervaring er in te krijgen, en orgineel lijkt me een vespa toch goed tot zijn recht te komen (zeker een brommodel) is ie niet zo zeldzaam dan is dan kan ik zoals mr10 al zei misschien beter op zoek gaan naar een 125 PK blok... moet dit dan perse automatica zijn, van een schakel komen de onderdelen niet overeen? Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 25 oktober 2007 Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 in da geval zou ik hem ni meer restaureren :-) en zeker niet op zoek gaan naar een Pk 125 S automatica blok want dan gade lang mogen zoeken en diep in de zak mogen tasten :-) Link naar reactie
Kwafo Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Oké dus als ik het goed begrijp is een PK 125 S blok (die moeilijk aan is te komen) het enige blok dat in de PK 50 XL automaat past, een normaal PK50 blok bijvoorbeeld zou er niet in passen of een of ander blok (damn anders heb ik straks niet zoveel aan die vespa en was al superblij dat ik er eindelijk een gevonden had) Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 25 oktober 2007 Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 een pk 125 XL blok natuurlijk ook, en gemakkellijker te vinden daar ze recenter zijn ;-) ge kunt alles natuurlijk deronder foefelen maar zoek anders naar een PK 125 XL blok... ge kunt ook de 50cc gans uitketelen maar als ge vlot wilt rijden ga dan voor een 125cc blokske, 50 is nog altijd 75 te weinig ;-) Link naar reactie
Kwafo Geplaatst: 26 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2007 oke ik zal wat research doen Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 26 oktober 2007 Delen Geplaatst: 26 oktober 2007 try this http://vespa.amsterdam3.tripod.com/ en de alom bekende site van ne kees da veel tijd heeft gestokenin zijn site http://home.versatel.nl/o.vanwilgenburg/ Link naar reactie
Kwafo Geplaatst: 26 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2007 hartstikke bedankt van die twee links Link naar reactie
Vespa.amsterdam Geplaatst: 4 december 2007 Delen Geplaatst: 4 december 2007 Extra info, ik heb mijn website een betere snelkoppeling gegeven: www.vespaamsterdam.tk. Wat betreft opvoeren vespa pk50 automatica; Met de volgende set up: 75 cc van Pinasco, aangepaste cylinderkop, stalen uitlaatboch, Sitoplus uitlaat, ontstekingspoel en pick-up van PX, poulie en bovenste poulie van een Vespa furry, Dellorto 16-14, en bougie met hogere warmtegraad kon de scooter makkelijk 75 km/h halen. 75 echte km, dus geen 75km/h op de teller. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.