Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Hey,

Ondertussen ben ik ferm op zoek naar een vespake (na veel twijfelen etc). Vorig weekend in genk gaan zien naar ne PK50 special, maar buiten budget... Komende zaterdag gaat de zoektocht, in antwerpen dan, verder. Hopelijk vind ik een schoon px 125 - ske...

Nu had ik nog een vraagje. Welke papieren moet ik er bij krijgen?

- gelijkvormigheidsattest

- ???

Heb de zoekfunctie al geprobeerd, maar vind niet echt een duidelijk antwoord.

Bedankt voor de info!

Link naar reactie

Wel als je hem in een 'zaak' koopt. Zij zijn verplicht een factuur te geven.

Bij een tweedehandsvoertuig jonger dan twee jaar, aangekocht bij een particulier vraag je er best de factuur bij. Normaalgezien is je voertuig dan nog in garantie. Zoniet kunnen ze bij een defect wel eens ambetant gaan doen.

Link naar reactie

Uiteraard moet je altijd een verkoopsdocument opmaken tussen jou en de verkoper, als het een particulier betreft. Dat kan je eigenhandig opmaken. Vermeld de kenmerken en nrs van de Vespa, jouw naam en zijn naam en adresgegevens, de prijs, en de vermeldingen "in de staat zoals hij zich bevindt en goed door de koper gekend" en "verkoper verklaart dat bovenstaand voertuig zijn eigendom is en gerechtigd dit te verkopen", en uiteraard plaats en datum.

Zonder twijfel kan je op internet wel zoiets klaargemaakt vinden. Test-aankoop of zo iets van die strekking.

Groeten,

Peter.

PS: en rechtspracticus, jij moet dat toch kennen dan?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...