Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa tegen dax


vettige swa

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren op de autostrade nog wel achter zo'n opgevoerd geval gereden. Het was zo'n sportuitvoering van een Dax, een ZB of zoiets heet dat denk ik. Dat ging wel vlot 135km/h. Echt veilig zijn zo'n snelheden echtrer niet want de achterkant was wel serieus aan het slingeren.

Link naar reactie

Het was wel geen echte Dax, ik denk een Skyteam PBR was, een Chinese copie is van een Honda ZB. In ieder geval is de motor puur Dax.

Overigens is een Dax wel veel goedkoper om snel te latren gaan dan een Vespa. Je koopt al een nieuwe betrouwbare 15 pk 140cc Dax motor voor 950€. Overigens kun je daar ook zeeer ver in gaan. Een full spec Takegawa race blokje kost wel tot 6000€!!!!

zm4538732.jpeg

Link naar reactie

Zeker dat het zo snel was?

Dan heb je een van de snelste van het land zien rijden , want das ongeveer het snelste dat er eentje rondrijdt

En een 140cc blok vind je al veel goedkoper.

En pbr kan je niet vergelijken met de originele ZB , ry eens met allebei en je merkt het verschil direct op

Link naar reactie

@Dr Who: da kan in praktijk dan maar 120 à 125 zijn, in italië hebben wij onze TomTom Rider in de auto veel gebruikt op de autostrade en we hadden de functie aanstaan waarbij je ziet hoe snel je mag en hoe snel je dan effectief rijd, wel 130 op de teller van de auto was op de GPS 120, dus misschien is er in jouw auto ook zo'n afwijking op de teller, hoe hoger de snelheid hoe groter het verschil wordt met de gps en dus hoe minder correct de teller, bij ons begint vanaf 85km/u lichtjes verschil te vertonen met de snelheid op de GPS

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...