Ga naar inhoud
Vespaforum.be

knipperlichtbieper - vervolg


pascal

Aanbevolen berichten

aangezien de vorige post al vol staat :

heb René's tips gevolgd : bieper werkte weliswaar perfect met linker- en rechterpinker, maar bleef ook snel biepen bij neutrale stand van de pinkers ...

zou het kunnen liggen aan het ontbreken van een batterij, en dus wisselstroom-zijn van mijn PX ?

heb de bieper ondertussen teruggebracht.

Link naar reactie

Dag René,

Heb jouw tips uitgeprobeerd, en alle mogelijke varianten (zoveel zijn er niet met 1 aardingsdraad en 1 stroomdraad).

Op de witte draad werkte het perfect, ALLEEN : ook bij neutraalstand pinkers bleef de bieper biepen. Bij de rode draad constant biepen, onafhankelijk van de stand van de pinkers.

Kan het dat de bieper enkel werkt op gelijkstroom (dus : batterij nodig) ?

Link naar reactie

Het zou kunnen dat deze voor DC (Direct Current) was.

Het is zo lullig om na enkele kilometers vast ste stellen dat de pinkers nog aanstaan. Ik heb een bieper liggen van BMW, waarvan ik niet weet of deze op AC wil werken. Deze wik ik op mijn Rally monteren, maar ik was er nog niet toe gekomen om een proefopstelling te maken. Nu met jouw vraag op het forum zal ik er eens mijn gedacht op zetten. Je hoort nog van mij

Groetjes René

Link naar reactie

kheb ier anders nog een echte Vespabieper liggen van een PX hoor René als je daar in geïnteresseerd bent, je mag em hebben, ligt ier toch in de weg onder mijn pingpongtafel...

Link naar reactie

Gisterenmiddag ben ik naar een autoparts winkel gestapt en investeerde 3,75 euro in een minipiepertje met een rode en een blauwe aansluitdraad. Vanwege de verschillend gekleurde aansluitdraden vermoedde ik dat de bieper voor gelijkspanning gemaakt was. Rekening houdend met de polariteit piepte het ding op een 12 volt batterij. Op een 12 volt transfo ook, weliswaar was de toonhoogte anders.

Eigenaardig wilde dat onding, aangesloten volgens mijn redenering, op de scooter niet biepen. Bij het open prutsten bemerkte ik twee transistoren en enkele passieve elementen zoals weerstanden en condensatoren. Nadat ik de gekleurde draden ompoolde piepte het ding zowel op pinker links als pinker rechts maar bleef doorpiepen op de middenstand van de schakelaar. Verleggen van de blauwe draad van de massa naar de 12 volt voeding loste alle problemen op.

De BMW bieper is niet bruikbaar want het maakte een schaapachtig lawaai dat vier straten ver te horen is

Besluit:

1 - De bieper moet aangesloten worden rechtstreeks tussen de groene en witte draad op de pinkerdoos. Groen en rood werkt ook.

Maar als het niet naar behoren werkt de draden van de bieper ompolen.

2 – Ik die dacht dat Italianen enkel creme-glace konden maken en opera’s zingen moet deze mening herzien. Ze kunnen ook komieke pinkdozen maken.

Pascal mijn gezwam dient om te verbloemen dat de bieper niet met de massa mag verbonden worden. Dus niet aan de zwarte draad of chassis anders blijft hij piepen.

Groetjes René

Link naar reactie

ascal, ik wisyt nie dat jij op zoek was naar zo'n ding, in al je posts staat dat je problemen hebt met aansluiten, dus ging ik ervan uit dat je d'er ééntje had...

En in de eerste post van deze thread heb ik er in een minder helder moment overgelezen...

Als jij em nodig hebt, kom em maar halen hoor, René heeft blijkbaar en geldig alternatief gevonden...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...