maurice Geplaatst: 5 augustus 2007 Delen Geplaatst: 5 augustus 2007 Vandaag wegrijden, zeer warm weer. Stoppen aan lichten. Machien draait veel te hoge toeren. Ik denk: snikheet, de carburateur moet wellicht worden afgesteld. Maar wat ik niet snap: als ik dan zo stil sta te staan (in neutraal), en ik trek de koppelingshendel in, dan zakt het toerental naar normaal. Nu begrijp ik helemaal niet hoe de koppeling enige invloed zou kunnen hebben op het toerental. Iemand enig goed idee ? Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 5 augustus 2007 Delen Geplaatst: 5 augustus 2007 heb juist hetzelfde, als ik stilsta dan gaat na een tijdje het toerental enorm de hoogte in en als ik dan de koppeling indruk deze verminderd. tis eigenaardig. heb er nooit veel aandacht aan besteed maar weet niet of het kwaad kan. greets lars Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 5 augustus 2007 Delen Geplaatst: 5 augustus 2007 misschien eens de luchtfilter vervangen. zo was het opgelost bij de pk50s van mijn vriendin. succes Link naar reactie
maurice Geplaatst: 5 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2007 zal dat eens proberen en ook de hele carburateur checken mar ik snap nog altijd niet hoe dat "technisch" kan, dat zou ik wel 's willen weten. René, are you there ?!? Link naar reactie
bolderik Geplaatst: 5 augustus 2007 Delen Geplaatst: 5 augustus 2007 Als ik een gokje mag wagen denk ik dat het te maken heeft met de oliekeerring van de krukas aan koppelingszijde. Deze is misschien iets lek waardoor de krukasruimte valse lucht gaat aanzuigen. Als je de koppeling intrekt neemt de krukas in de lengterichting een iets andere positie in (slechts een fractie) waardoor het lek minder of weg is en het toerental wordt weer normaal. De koppeling van de vespa zit namelijk direct gemonteerd op de krukas. Een manier om de oliekeerring te testen op lekken is bij een draaiende motor het carter onder druk zetten door er in te blazen en de druk proberen vast te houden. Als het toerental de hoogte in gaat is de oliekeerring lek. Dit heb ik eens gelezen op een tomos-site. Je zou dan wel ergens op je carter een slang (lekvrij) moeten aansluiten om druk op te zetten, bijvoorbeeld op de opening van de vulplug. Groeten, Paul. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 5 augustus 2007 Delen Geplaatst: 5 augustus 2007 dan moet je ook de carterontluchter dicht maken... Link naar reactie
maurice Geplaatst: 6 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 thanks, ik snap nu al beter hoe het kan ! Link naar reactie
René Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 Ha de Maurice Daar moet ik eens sterk over nadenken. Probeer vandaag eens, het is niet snikheet! We zullen wel een uitleg vinden. Maar of het just is, is een paar ander mouwen Groetjes Rene Link naar reactie
bolderik Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 dan moet je ook de carterontluchter dicht maken... Klopt, dat was ik vergeten. Thanks ! Hier nog even de link naar de lekke oliekeerring bij een tomos. http://82.161.167.141/ptcn/2000techniek.htm Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.