Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een Vespa 50R uit 1981. Gekocht in 1996 in Nederland (ben ook nederlands),zonder buitenlandse papieren, kenteken enzv.

Toen kreeg je nog gewoon een brommerplaatje...

Mijn brommer is technisch helemaal in orde, maar omdat hij geen typegoedkeuringsnummer heeft (Ik neem aan dat dit net zoiets is als een gelijkvormigheidsattest), na 1974 gebouwd is en ik geen buitenlandse papieren heb, kunnen ze hem bij de RDW "niet in een hokje plaatsen"!!

De enige oplossing is volgens hen de buitenslandse papieren te achterhalen.

Ik heb contacten in Italie die voor mij het een en ander uitzoeken. Ik heb een verklaring van Piaggio dat mijn brommer in 1981 gebouwd is en bestemd voor de Italiaanse markt. Dit is natuurlijk niet voldoende.

Het probleem is echter dat er in Italie rond 1981 geen kentekens werden afgegeven voor dat soort voertuigen en er dus niks werd geregistreerd (volgens een persoon bij Piaggio in Italie). Ze kunnen dus ook niet bij Piaggio achterhalen waar mijn Vespa is geproduceerd en bij welke Italiaanse RDW ik de papieren zou kunnen krijgen. Het enige dat ik kan doen is een verklaring laten opstellen door de Italiaanse ANWB dat er in 1981 geen kentekens werden afgegeven voor dat soort voertuigen.

Kan iemand mij helpen?? Ik ben al een jaar bezig...

Link naar reactie

Ik heb het opgegeven met mijn 50R uit '78...

Als je een framenummer hebt, behoren ze bij Piaggio wel meer te kunnen vertellen over je scoot, zoals technische gegevens e.d. Ook plaats van productie is een aan het framenummer gekoppeld gegeven. Ze kunnen volgens mij zelfs zien waar ie verkocht is in Italie. Die info kost je dan wel 50 euro.

De Italiaanse officiële instanties waren bij mij helaas niet bereid mee te werken.

Succes ermee iig!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...