Ga naar inhoud
Vespaforum.be

benzinetank vervangen


ticce

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik heb problemen met mijn carburator. Ik heb hem al helemaal opgekuist, maar er blijft iets verstroppen. Ik heb nu een andere standaard carbu er op gezet maar het probleem blijft. Dus nu denk ik dat mijn benzinetank aan het verslijten is zodat er van die kleine deeltjes mee de carbu ingaan en dus het blijft verstroppen. dus ga ik er een andere tank opzetten, ik heb er nog één maar die heeft een andere uitgang voor de elentric, bij de oude moet ik er een fiche insteken en bij de nieuwe komt die fiche eruit. Weet iemand of het mogelijk is om dat aan te passen?

Ik moet er wel bij zeggen dat Scootermarket alle leidingen heeft uitgekuisten de benzinedarm heeft vervangen door een dikkere darm.

De symptomen zijn dat ik een 10 min kan rijden zonder enig probleem maar dat ze dan stilvalt en na een uur of zo kan ik pas rijden. zou het kunnen dat ik enkel op de naft in de carbu rij in die tien min en dat in dat uur stilstaan, heel rustig de carbu weer naft krijgt zodat ik weer enkel op die naft kan rijden,...

Ciao, ticce

Link naar reactie

uit ervaring kan ik enkel zeggen dat het inderdaad niet normaal is dat je 10 min kan rijden en dan weer een uur niet. In 't stad is dat nog te doen, van café naar café maar anders...

Nu uit ervaring weet ik ook dat hier dusdanig intelligente en getalenteerde mensen zich op het forum begeven die daarnaast ook nog eens uiterst behulpzaam zijn , met andere woorden er komt vast zeer snel een verlossend antwoord.

good luck

Link naar reactie

Versmoort ge hem niet in die tien minuten om een of andere reden? Al geprobeerd om met benzinekraan dicht te starten en gas te geven? t Is precies het tegenovergestelde, k weet het, stilvallen kan door te weinig maar ook door teveel he.

D.

Link naar reactie

verzopen ;) Die dialecten ook he. Nu, bij mijn px was het toch ook van datte. Beetje rijden, en stilvallen. Niet meer terug in gang te krijgen. Kreeg teveel benzine op een of andere manier. Openen van de carburator en een beetje rommelen aan het vlottertje losten het (voorlopig) op. k Ga hem wel in het oog moeten houden, want iets zegt me natuurlijk dat als er een keer iets mis gaat met een vlottertje, het allicht wel zal terugkomen.

D.

Link naar reactie

ok dat was redelijk stom van mij om niet eerst te proberen of die fiche niet in de andere gaat. het gaat dus wel. Morgen de andere tank installeren en hopen dat daarmee het probleem is opgelost. Maar nog iets, ik was vergeten die fiche terug in te steken en startte maar alles deed het nog, waarvoor dient dat dan eigenlijk?

Ciao, Ticce

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...