Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Chapeau voor de René


fastpx

Aanbevolen berichten

Dit mag gezegd worden, chapeau voor de René, die naar mijn mening toch wat gematigder geworden is in zijn reacties. Zie topic : http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=91394.

Hij geeft zelfs raad voor het tunen. Volgens mij is de René "de tuner" bij uitstek maar wil hij dat niet toegeven.LOL

Hail to René!!! :-))))

Greetz,...Mike.

Link naar reactie

Wij gasten van de kust kennen René iets beter en misschien heeft René er zijn kot in om hier soms wat te stoken of sommigen van jullie op stang te jagen. Kan me inbeelden dat het bij sommigen echt op de zenuwen werkt. Maar in het echt is René compleet anders. René is een hele schitterende gast! En ja, René kent heel erg veel van Vespas. Onderschat hem niet. Stroop aan de baard omdat we met onze problemen altijd bij René terecht kunnen? Misschien wel, maar blijft een feit dat hij van heel Oostende en omstreken het meest van Vespas afweet.

Link naar reactie

ja,ja mottie en hij heeft een paul smitheke en een bezweet kruis zekers !!!!

we zullen hem eens eerst zelf aan de tand voelen en dan onze conclusies trekken !!!

maar voor de rest hebben we de wind in de zeilen !!!

trouwens motti...zéér mooi my space heb je...en je stijgt in m'n achting met het ardbeqske

Link naar reactie

@Mod66: Ook vanuit Antwerpen: Hail to René!

Maar, je moet toch eens wat anders proeven. Een Ardbeg moet je kopen van een independent bottelaar, niet van de distilleerderij. Sinds die jaren geleden zijn overgenomen door een concern rijpen de Ardbegs ergens in warehouses in Glasgow, niet meer op Islay zelf en dat heeft zware consequenties voor de zilte, geturfde smaak. Enkel de independent bottelaars laten hun Ardbeg vaten nog rijpen op de plaats waar ze werden gedistilleerd, ttz de warehouses op Islay. Tis maar een tip! Slainte!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

@ Fox: jip, independents zijn inderdaad vaak (maar niet altijd) beter. In 't geval van Ardbeg zijn ze zeker beter. Jammer dat de Glenmorangie-group die legendarische Ardbeg status nu uitbuit. Dat ze die vaten in Glasgow leggen, wist ik niet en vind ik wel heel straf. Hoe raak je anders aan die zeelucht in je Ardbeg? Ze kopen ook reeds geturfde mout van op het vaste land, ipv die zoals vroeger te mouten op de Ardbeg zolder. Mega verschil! Ik mag inderdaad niet meer zeggen dat ze de beste zijn met hun nieuwe productie, wat je pakweg 10 jaar geleden zeker kon zeggen.

@schelmke: Laphraoig dan nog... You love or you hate it. Love it too, maar dan toch nog liever Caol Ila om binnen de Islay familie te blijven. Ik reken Port Ellen even niet meer mee.

Mijn top 3: 1. Ardbeg (vorige generatie) 2. Springbank 3. Caol Ila

Link naar reactie

aan de motti...enkel de caol ila 18 jaar vindt ik de nodige pit hebben...en de bowmore darkest maar die smaakt is redelijk snel verdwenen...en de port ellen 2nd release 24jr smaakt heerlijk maar das voor speciale gelegenheden want als de fles sjaak is dan is't gedaan denk ik !!!

Link naar reactie

Ok, Schelmke, als je eens aan de kust bent, spring maar eens binnen, dan drinken we er ene. Ja, gelijk heb je over die Caol Ila. Zoals The Fox zei, vooral hier geldt dat de independents hele goeie Caol Ila brengen. De 12 yo standaard is goed voor zijn prijs (Carrefour), maar da's ook al. Shit, we zijn hier een whisky forum van aan 't maken. Maar ja, wat moet een mens nog meer hebben, een leuke scooter, lekkere whisky en een goeie (lampen)muziekinstallatie... That's life!

Link naar reactie

allé motti...als ge antwerpen aandoet dan proeven we de port-ellen !!!

ga de 31ste hier in merksem nog es naar een wiskey-proeverij

en wat de lampen betrefd...ge zij nen echte

ik heb hier de ROTEL RX 603...een zeer goede lampenversterker...echt een warm geluid

Link naar reactie

Momenteel hier 2 mono blokken van Audion met 300B lampen. Made in England. Ga dat niet meer wegdoen, denk ik. Schitterend geluid, vooral in het midden heel erg warme stemmen. Ja, en dat met een Port Ellen... Diene Rotel is ook al een klassieker zeker? 25 jr oud?

Haha. Het begint bij René en zie waar we nu zitten.

Link naar reactie

Oeps... Dacht dat Sonic Youth eerder bij je past, vandaar, wist niet dat je ook naar 60's luisterde. Sorry, mate! Maar ja, jij moet ook altijd alle namen vervormen dat je 't op den duur niet meer weet wat je bedoelt. Maar 'k vind dat wel leuk wat je doet, pieken paultje etc... "Sonicskes" zijn stadsgenoten van Jimi Hendrix, Pearl Jam en Nirvana, hé. Beetje tijdsverschil tussen dat alles, maar misschien zal 't een wel 't ander beïnvloed hebben.

Link naar reactie

je noemt drie vedetten die in de loop der geschiedenis ZWAAR OVERROEPEN zijn !!!!

allemaal wel goe in hun soort maar nooit geen kwaliteit !!!

ardbeqskes als het ware ..geen smaokehead maar zeker geen laphroaig !!!(toch niet die van 15 jaar )

Link naar reactie
je noemt drie vedetten die in de loop der geschiedenis ZWAAR OVERROEPEN zijn !!!!

allemaal wel goe in hun soort maar nooit geen kwaliteit !!!

ardbeqskes als het ware ..geen smaokehead maar zeker geen laphroaig !!!(toch niet die van 15 jaar )

Ben je nu al muziekcriticus ook? Hendrix,Kurt Cobain,Vedder geen kwaliteit? Helemaal niet akoord mee beste vriend. Dit moest er even uit, sorry.

Link naar reactie

ok...hier gaan we dan...omdat ge het zo schoon vraagt...

den jimi...allemaal goe en wel maar u gitaar in brand steken ????...das voor mij ni echt respect voor de muziek...zoals john hiatt het ook al zong:

"Oh it breaks my heart to see those stars

Smashing a perfectly good guitar

I dont know who they think they are

Smashing a perfectly good guitar"?... ... .we denken hierbij ook even aan onze " the whokes "

en dan de kurt...tsssssssss...der uit stappen is ni echt mijn ding man...wat heeft dat nu weer muziek te maken ???

maak dan opbeurende muziek hé zeg als ge der ni tegenkunt...nee man lawijt en schreeuwerig gedoe...moet ik wel zeggen dat die mtv unplugged in m'n bezit is en zéér te smaken valt...

en onzen eddie...gewogen en veder-licht bevonden...goed dat wel en die live cd-accoestics goeeeeeee!!!

maar dan begint het hé...ze maken een tien-hit en lap nen hoop 13-jarigen erop en de rest van alle langharig tuig volgt...

is goe bezig dat wel , maar nen hoogvlieger..ni echt néé !!!

maar voor de rest voel ik me kiplekker !!!

hopelijk voel jij je ook best kukelekuuu

Link naar reactie

@Schelmke, t'is maar goed dat ik hier weer terug ben zie ik. Net op tijd.

Even de boel hier recht zetten. Kom niet aan mijnen Jimmi. Hij was en is een legende. Zelfs Eric Clapton liep over van jaloezie toen hij Jimmi hoorde spelen (door hemzelf verklaard in een interview). Jimmi was grensverleggend. Jimmi, de god van de electric blues. Zijn vituositeit op de gitaar is door niemand meer geevenaard.

Ik ken werkelijk geen één gitarist die beter zijn gevoel in het hoofd wist te transformeren naar de snaren dan Jimmi.

Hoe ik dat weet ? Gewoon... . heeeel goed luisteren.

Overigens no hard feelings schelm.

Link naar reactie

@ Schelmke, John Hiatt is een beetje een zaag, hij zou liever ook wat meer tieren en schreeuwen en z'n gitaar kapot slagen want zijn muziek is wat slaapverwekkend. Trouwens ik kan nog een goeie band die hun gitaren kapot sloegen en hier op het vespaforum niet mis staan, jawel beste vriend, The Who.

En of ik me kukelekuu voel, wel ik ben in verlof, m'n scooter is juist in een mooi kleurtje herspoten, ik zie m'n vrouw nog altijd even graag en m'n oudste zoon begint meer om meer op Kurt Cobain te lijken dus ja ik voel me zeker goed, Dank u

@Bolderik, He's not expierenced!

Link naar reactie

had ik het niet gedacht...een px-bezitter...mensen die voor zekerheid en betrouwbaarheid kiezen...en had ik het al niet gezegd...ja the whokes !!!!

zonder stukgeslagen gerief niet geloofwaardig overkomen is nu éénmaal erg ja...

pieken paultje ..ik ben blij dat je terug bent..nu fokske nog...

wat den jimmie betrefd heb je gelijk..alleen waarom toch...ja, waarom die gitaar, die frustratie dat vaarwel...één woord ...LABIEL !!!

maar voor de rest heb je wel gelijk natuurlijk...

beste inspringer...u zoon...doe er wat aan voor het te laat is !!!!

Link naar reactie

Wat mijn zoon betreft het komt wel goed, je moet niet alles geloven wat men schrijft.Hij heeft alleen maar lange haren voor de rest is hij braaf, beleefd, vriendelijk en studeert hij goed. Je afkeer van PX bezitters begint wat flauw te worden hé jongen, ik denk dat daar zelf pilletjes voor bestaan,misschien is proberen. O ja, en ook wat meer inspringertjes zoals ik het woord laten want met u is dit nogal moeilijk daar je bijna in elke topic wel aanwezig bent.Soit, beschouw het niet als een aanval maar gewoon als een hint,snappy.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...