jocaramel Geplaatst: 4 mei 2005 Delen Geplaatst: 4 mei 2005 Help, Het verhaal gaat als volgt. Heb PX 200E waarvan de koppeling aan het verlijten was. Hij sleepte en was op het einde moeilijk te in te houden. Dus ik bestel nieuwe koppeling bij SIP Ze komt aan en ik installeer ze. (nieuwe plaat met tandwiel, schijven en korf). Kortom volledige nieuwe koppeling. Ik steek alles er terug weer in, en ... ... no go. Het is alsof de drukstift de koppeling niet eens raakt. Dus ik de PX bij een erkende Vespa-dealer gedaan. Hij demonteerde en monteerde op dezelfde manier als ik deed. Resultaat ... ... no go. Hij geraakt er dus ook niet wijs uit en roept er een kenner bij. Deze ziet ook niet echt een oplossing en zegt dat de krukas waarschijnlijk (een beetje) krom is. Dus nu stellen ze voor deze te gaan vervangen. PS Een krukas kost rond de 250 €, zonder werk-uren. Ander mogelikheid is de drukstift te gaan verlengen. Maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet in? Wie weet hiermee raad? Ik ben niet echt van zin om deze kosten te laten uitvoeren. Beter andere motor zoeken? Of wat ? Link naar reactie
chocolateman Geplaatst: 4 mei 2005 Delen Geplaatst: 4 mei 2005 achter de koppelings-korf zit er normaal een rondel( aldan niet getand, voor de oliepomp), toch niet vergeten terug te plaatsen? ik zou ook ne keer de beide koppelingen verglijken, vooral de dikte van het tandwiel, je kan miss een en ander verwisselen, of heb je zo'n "cosa"(= nieuwste model, met 8 veren) koppeling gekocht ? Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 4 mei 2005 Delen Geplaatst: 4 mei 2005 Op de kopelingshendel zit een koperen duwpen. Die wil ook nog al eens versleten zijn. kijk deze eerst eens na want die duwd op u platen. kost een dikke 1.5€ zo'n penneke. Greetz Ju Link naar reactie
jocaramel Geplaatst: 4 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 mei 2005 tandwiel voor oliepomp zit er op. En ik heb een 'versterkte' koppeling gekocht met 7 veren en 4 kurk-platen. Alle nieuwe stukken zijn naast de oude gelegd en ze zijn identiek qua afmetingen. Het blijft een raadsel Link naar reactie
jocaramel Geplaatst: 4 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 mei 2005 Die bronzen duwpen of drukstift hebben we ook na-gekeken en géén slijtage vast gesteld. The mistery (misérie) continues Link naar reactie
chocolateman Geplaatst: 4 mei 2005 Delen Geplaatst: 4 mei 2005 en heb je versterkte veren zitten, want dan kan het gebeuren dat de laatste plaat iets "bol" geduwd word, maar bij mij gaf dat een soort schrapend geluidje, ik heb die laatste plaat door de originele(=iets dikker) vervangen en nu is't in orde. alhoewel, zo nu en dan blijft de koppeling kleven, na enige tijd stil te staan, en dan zet ik 'm in neutraal trek kopp. in en kick tot ie los komt( meestal na 1 trap) nog veel succes heb je de platen eerst in olie laten"weken"? o ja, het koppelingsdeksel sluit toch goed af? of dat dingetje waar de stift tegen duwt(met da stukje staaldraad) ligt miss iets dieper in die nieuwe korf? als die versterkt is, met een bandje rond gelast, dan kan die miss een beetje verbogen zijn door de hitte! dat van die krukas kan ik precies niet geloven, tenzij je ergens een moker-hamer gebruikt hebt ;-) Bericht bewerkt (04.05.2005 | 21:31) Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 5 mei 2005 Delen Geplaatst: 5 mei 2005 ja die platen idd zeker een n8 in olie laten weken he. anders haalt het niet veel uit. Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 5 mei 2005 Delen Geplaatst: 5 mei 2005 250euro for a Krukas????? Veel te duur. Link naar reactie
fredkroket Geplaatst: 9 mei 2005 Delen Geplaatst: 9 mei 2005 heb je al eens gaan bevragen bij die vespaspecialist in het vestbarmstraatje... ..die weet misschien een oplossing Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.