Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Godver de godver......


jocaramel

Aanbevolen berichten

Help,

Het verhaal gaat als volgt.

Heb PX 200E waarvan de koppeling aan het verlijten was.

Hij sleepte en was op het einde moeilijk te in te houden.

Dus ik bestel nieuwe koppeling bij SIP

Ze komt aan en ik installeer ze. (nieuwe plaat met tandwiel, schijven en korf). Kortom volledige nieuwe koppeling.

Ik steek alles er terug weer in, en ... ... no go.

Het is alsof de drukstift de koppeling niet eens raakt.

Dus ik de PX bij een erkende Vespa-dealer gedaan. Hij demonteerde en monteerde op dezelfde manier als ik deed. Resultaat ... ... no go.

Hij geraakt er dus ook niet wijs uit en roept er een kenner bij.

Deze ziet ook niet echt een oplossing en zegt dat de krukas waarschijnlijk (een beetje) krom is. Dus nu stellen ze voor deze te gaan vervangen.

PS Een krukas kost rond de 250 €, zonder werk-uren.

Ander mogelikheid is de drukstift te gaan verlengen. Maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet in?

Wie weet hiermee raad?

Ik ben niet echt van zin om deze kosten te laten uitvoeren. Beter andere motor zoeken? Of wat ?

Link naar reactie

achter de koppelings-korf zit er normaal een rondel( aldan niet getand, voor de oliepomp), toch niet vergeten terug te plaatsen?

ik zou ook ne keer de beide koppelingen verglijken, vooral de dikte van het tandwiel, je kan miss een en ander verwisselen, of heb je zo'n "cosa"(= nieuwste model, met 8 veren) koppeling gekocht ?

Link naar reactie

en heb je versterkte veren zitten, want dan kan het gebeuren dat de laatste plaat iets "bol" geduwd word, maar bij mij gaf dat een soort schrapend geluidje, ik heb die laatste plaat door de originele(=iets dikker) vervangen en nu is't in orde.

alhoewel, zo nu en dan blijft de koppeling kleven, na enige tijd stil te staan, en dan zet ik 'm in neutraal trek kopp. in en kick tot ie los komt( meestal na 1 trap)

nog veel succes

heb je de platen eerst in olie laten"weken"?

o ja, het koppelingsdeksel sluit toch goed af?

of dat dingetje waar de stift tegen duwt(met da stukje staaldraad) ligt miss iets dieper in die nieuwe korf? als die versterkt is, met een bandje rond gelast, dan kan die miss een beetje verbogen zijn door de hitte!

dat van die krukas kan ik precies niet geloven, tenzij je ergens een moker-hamer gebruikt hebt ;-)

Bericht bewerkt (04.05.2005 | 21:31)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...