tonisimoni39 Geplaatst: 20 juni 2007 Delen Geplaatst: 20 juni 2007 Hallo, Ik heb net een nieuwe cilinder, piston en sito-uitlaat in/onder mijn oude px gestoken. Carburtor en ontsteking heb ik onlangs door een vakman laten afstellen en 500km roderen maar. Na 400 km vallen de prestaties heel hard tegen : vespa trekt met veel moete nog op, geeft heel weinig power en hoorbaar draait motor niet echt goed !! nu heb ik me al laten vertellen dat mijn bourage lek zou zijn maar kan dit een rede zijn van deze ondermaatste prestaties ! kan het ook iets te maken hebben met mijn koppeling ? Voor ik mijn motor helemaal opengooi, zou ik graag de oorzaak weten ! heeft er iemand gelijkaardige problemen gehad of kan helpen ? Thanks !! Link naar reactie
sien Geplaatst: 21 juni 2007 Delen Geplaatst: 21 juni 2007 Hallo, Ik heb ook een vraagje i.v.m. mijn nieuwe px125.Ik heb nu 250km op de teller en sinds kort als ik stop en mijn motor uit doe hoor ik twee plofjes.. Weet iemand of dat normaal is? En nog iets, als ik van neutraal naar eerste ga dan gaat dat niet helemaal soepel: hij schokt een beetje vooruit ookal doe ik het heel voorzichtjes, tklinkt gewoon ni 100% gezond.. Ik wil mijne vespa geen pijn doen dus als iemand mij kan geruststellen of tips kan geven ben ik misschien geholpen! Dank je wel! Link naar reactie
duciel Geplaatst: 21 juni 2007 Delen Geplaatst: 21 juni 2007 @ Sien: Dit wordt een beetje verwarrend he als je begint met andere vragen te stellen. Om je gerust te stellen. Geen één van de twee zaken die je verteld zijn abnormaal. Schakelen vanuit stilstand gaat nooit zonder schok. Je zal merken als je lichtjes vooruit rijdt dat je soepeler kan schakelen. @ Tonisimoni39: Is de cilinderinhoud gewijzigd? Zo ja heeft die vakman nieuwe (aangepaste) sproeiers gestoken? Als je zegt dat je kan horen dat je motor niet goed draait, wat hoor je dan, en wanneer hoor je dat dan? In Ralantie, of in hoge toeren, ... Link naar reactie
tonisimoni39 Geplaatst: 21 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2007 sproeiers zijn aangepast aan de nieuwe cilindervolume. Vespa heeft de eerste 100kms goed gereden maar nu trekt hij helemaal niet meer op , heeft echt weinig power. Zou een kapotte bourage er iets mee te maken hebben zodat de cilinder olie en benzine langs onder aanzuigt en verzuipt? Graag wil ik wa advies en zekerheid alvorens motorblok open te smijten Link naar reactie
sien Geplaatst: 21 juni 2007 Delen Geplaatst: 21 juni 2007 Ah oef das goed nieuws, merci. En je hebt gelijk 't was een beetje verwarrend ik moet mij nog een beetje inwerken hier op het forum.. volgende keer zoek ik een beter plekje groetjes Link naar reactie
duciel Geplaatst: 21 juni 2007 Delen Geplaatst: 21 juni 2007 En het geluid Tonisimoni39? Link naar reactie
tonisimoni39 Geplaatst: 22 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2007 het geluid kan ik moeilijk omschrijven maar volgens heeft de cilinder moeite om in toeren te komen. Zou een kapotte bourage de oorzaak van dit alles kunnen zijn ??? Link naar reactie
duciel Geplaatst: 22 juni 2007 Delen Geplaatst: 22 juni 2007 Een kapotte bourage laat zich normaal opmerken door veel rook uit de uitlaat, en bijhorende stank. Ik kan mis zijn, maar volgens mij gaat dit de prestaties van de motor niet echt zo sterk beïnvloeden. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 22 juni 2007 Delen Geplaatst: 22 juni 2007 toni, als je niet of slecht gerodeerd hebt kan het zijn dat je cilinder, piston, segmenten om zeep zijn. Ga anders eens terug langs de vakman Link naar reactie
René Geplaatst: 23 juni 2007 Delen Geplaatst: 23 juni 2007 Beste jufrouw tonisimoni39 Ja ga eens terug naar de vakman. Wie weet heeft hij de onderbrekerscontacten niet goed vastgezet. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.