Tuubke Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 @PX VAN DE SLUZE Ik rij nog niet rond, aangezien ik hem pas aan de praat gekregen heb. Die poging moet ik nog wagen, wish me luck. 'k Zal het nodig hebben denk ik. Link naar reactie
sekeir123 Geplaatst: 13 oktober 2007 Delen Geplaatst: 13 oktober 2007 Ik heb intussen een stukje van mijn probleem ontcijfert!!! Het pinnetje dat aan het vlottertje van de carburator zou moeten vastzitten zat los. Heb hem dus opnieuw aan de praat gekregen!!! Woehoe! Nu sputtert hij wel nog steeds enorm en kan eigenlijk niet rijden. Hij draait mooi rond in ralenti maar van het moment dat ik wil vertrekken of gewoon gas geef begint hij te sputteren. Je merkt dat hij te weinig benzine krijgt en niet voluit in zijn toeren kan gaan... Intussen is hij ook vollenbak beginnen knallen... Dat zou aan de ontsteking liggen... Ik hoop dat ik vanavond even tijd heb om de bougie nog eens te controleren... Zoniet zou het aan mijn bobijn of dat ding achter het vliegwiel kunnen liggen heb ik gehoord... Hopelijk zit er gewoon vuil tussen mijn bougie!! Link naar reactie
René Geplaatst: 13 oktober 2007 Delen Geplaatst: 13 oktober 2007 Je merkt dat hij te weinig benzine krijgt en niet voluit in zijn toeren kan gaan...Intussen is hij ook vollenbak beginnen knallen... Dat zou aan de ontsteking liggen... Te weinig benzine??? Hallo, hoor ik hier een echte kenner? een Vespaloog? René Link naar reactie
PX van de sluze Geplaatst: 15 oktober 2007 Delen Geplaatst: 15 oktober 2007 geachte rené, u voelt zich toch niet bedreigd ???? Link naar reactie
René Geplaatst: 15 oktober 2007 Delen Geplaatst: 15 oktober 2007 Ha de Hannes Vespalogie is wel mijn therapie tegen 'Denoudeman’ Zeg we gaon toch ni me joen PX no Rolland ot sneeuwt? René Link naar reactie
Tuubke Geplaatst: 15 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2007 Hoe lang gaat een CDI eigenlijk mee? 'k Was zo content dat hij eindelijk bolde, maar 't heeft maar een paar dagen geduurd. Opnieuw geen vonk, dus ik vermoed dat de CDI terug defect is. Is hier een aanwijsbare reden voor? Te veel spanning of zo? Gert Link naar reactie
René Geplaatst: 16 oktober 2007 Delen Geplaatst: 16 oktober 2007 Goeie morgen Gert Een CDI verslijt niet! Maar na lange tijd kan het plastiek barsten en vocht inlaten. Buiten de elektronische onderdelen, die in principe miljoenen uren meegaan, zit er ook een transformator in waarvan de honderden meters dunne draad, door de temperatuursverschillen uitzet, krimpt en breekt. Maar zoals ik de laatste jaren ervaar, grijpen de kopers en verkopers graag naar goedkoop materiaal. Wie maakt de spare parts ? en van waar komen ze? Als ik buiten kijk wordt het een zonnige dag. Deze namiddag rijdt opa op zijn scooter naar de Franse grens om een Picon au Vin Blanc te drinken. Een beetje oud en gepensioneerd zijn heeft ook zijn voordelen. Au revoir René Link naar reactie
mgent Geplaatst: 16 oktober 2007 Delen Geplaatst: 16 oktober 2007 hmmmmmm... picon vin blanc. À quelle heure monsieur René ? Link naar reactie
Tuubke Geplaatst: 16 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2007 Dag René CDI is net nieuw en komt van bij SIP. Stond er drie dagen op, en heb nu weer geen vonk op de bougie. Zaterdagavond gewoon stilgelegd, en zondag niet meer in gang te krijgen. Bougie uitgedraaid en geen vonk te zien. Kabel die van contact komt al eens afgekoppeld, maar ook geen resultaat. Groeten Gert Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 16 oktober 2007 Delen Geplaatst: 16 oktober 2007 Aan de cdi zit een pinnetje waar je bougiekabel op komt. Bij de niet originele cdi's durft dat heel gemakkelijk af te breken... .(ervaring) Mike. Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 16 oktober 2007 Delen Geplaatst: 16 oktober 2007 Dat wou ik ook al zeggen. Misschien ook eens alle contacten nakijken. Kabel op CDI, Bougiekop op kabel, enz. Misschien is er wel iets losgetrild. Soms is het simpel en moet je niet te ver zoeken. Succes! Groeten, Peter. Link naar reactie
Tuubke Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Hello again, Bougie bleek defect te zijn. Nu heb ik deze vervangen door een NGK (vorige was Bosch), nu heb ik wel een vonk als in hem tegen het motorblok leg, maar eens in de motor wil hij niet starten. Is er een bepaald type bougie dat ideaal is voor deze Vespa? Gert Link naar reactie
sekeir123 Geplaatst: 20 oktober 2007 Delen Geplaatst: 20 oktober 2007 Hey Gert, Die van mij reed perfect met een TNT bougie. Toen ik een nieuwe ging kopen keek die gast in een boek met referenties om te checken welke bougie compatibel was met mijn vespa. Hij gaf me toch ook een NGK mee... Link naar reactie
Tuubke Geplaatst: 22 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 Hier ben ik weer. Ik heb nu ontdekt dat ik wel een vonk heb als ik de bougie tegen afdekking van het vliegwiel houd. Als ik ze tegen het motorblok zelf houd krijg ik niks. Ik heb dus geen massa op de motor. Komt deze van de batterij? Hoe kan ik dit herstellen? Groeten Gert Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 22 oktober 2007 Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 Oeps???? Dat zou ik nog dan eens proberen op uwe cylinderkop. Dat lijkt mij een vergissing die nie kan! Los daarvan volgens mij zelfs onmogelijk. De massa komt van de motor... Link naar reactie
maurice Geplaatst: 23 oktober 2007 Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 kabel vervangen Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 23 oktober 2007 Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 Oeps???? Dat zou ik nog dan eens proberen op uwe cylinderkop. Dat lijkt mij een vergissing die nie kan! Los daarvan volgens mij zelfs onmogelijk. De massa komt van de motor... Idd!! Link naar reactie
Tuubke Geplaatst: 23 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 Bougiekabel bedoelen jullie toch? Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 23 oktober 2007 Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 Misschien bougiekabel vervangen, goed kijken dat je bougie bij het testen goed en diep genoeg in de kop zit. Mij lijkt het een beetje een slecht contact ergens of een onderbreking in de kabel, afhankelijk van de beweging die je doet met de kabel. Als je de kabel naar achter draait om aan het deksel te proberen heb je wel contact en anders vooraan niet. Ik zou dat toch allemaal nog eens goed nakijken. Het blijft natuurlijk een internet diagnose... Groeten, Peter. Link naar reactie
sekeir123 Geplaatst: 24 oktober 2007 Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 Hey mensen! Die van mij rijdt terug!!! Woehoe! Mijn probleem bestond er uit dat de draad voor de bougiekop volledig uitgesleten was. In begin kon ik deze nog goed aandraaien en zat deze (op het eerste zicht) nog goed maar uiteindelijk sprong de bougie gewoon uit het bougiegat wanneer ik wou starten! Dan is het natuurlijk niet meer moeilijk om een diagnose te stellen! :-) Dus nu nieuwe cylinderkop gestoken... nieuw bougieke... en hupsakee! Nog eens merci voor alle tips! Greetz, Hendrik Link naar reactie
PX van de sluze Geplaatst: 24 oktober 2007 Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 blij voor u !!! geniet ervan. Link naar reactie
Tuubke Geplaatst: 2 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2007 Hello again, Ontsteking is ondertussen in orde (half maantje kwam los). Vastgezet met loctite, dus ontsteking is ok nu. Benzinetoevoer naar motor ook (bougie is nat als ik ze eruit draai), maar toch start hij nog steeds niet. Misschien toch eens een vakman raadplegen (of René misschien?)? Link naar reactie
sekeir123 Geplaatst: 2 november 2007 Delen Geplaatst: 2 november 2007 En ik heb weer spruiten! :-( Terug hetzelfde probleem als in het begin... Soms wel een vonk, soms geen vonk... Heb opnieuw geprobeerd om de uiterste groen draad uit de cdi te halen, benzine in de cylinderkop gedaan, nieuwe bougie, nieuwe bougiekabel, doet het niet... Het is wel raar dat dit de tweede keer is dat het probleem zich voordoet nadat ik ermee in de regen gereden heb. Hoewel hij intussen vier dagen droog in de garage staat start hij nog steeds niet... dus denk ik dat dat toeval moet zijn... @ Tuubke: dat half maantje wat bedoel je daar juist mee? Link naar reactie
Tuubke Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2007 Soort spietje op de as das je vliegwiel op zijn plaats moet houden om op het juiste moment ontsteking te krijgen. Zit normaal in een uitsparing op de as zodat je vliegwiel juist wordt gemonteerd. Gert Link naar reactie
sekeir123 Geplaatst: 3 november 2007 Delen Geplaatst: 3 november 2007 Thanks, Zal ik eens checken... Grtz! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.