ticce Geplaatst: 10 juni 2007 Delen Geplaatst: 10 juni 2007 Hello, Omdat mijn broer op vakantie is mag ik zijn Vespa lenen, dit uit medelijden omdat mijn teergeliefde Vespa momenteel binnen is voor reparatie. Vanmiddag een mooie rit gedaan naar Berendrecht, alles tiptop in orde maar soms leek het dat ze in derde niet volledig in toeren gaat. En aan zo'n snelheidsignalisatieborden ( wat een woord ) te zien reed ze op topsnelheid rond de 45 km/u. Het is niet dat ik te snel wil gaan maar in andere topics heb ik gelezen dat 50N Vespa' s of toch van die oudere 50cc Vespa' s standaard ( deze is ook standaard en van '69) rond de 60 km/u aankunnen als topsnelheid. Dus mijn vraag is eigenlijk of er misschien iets mis is of de uitlaat versleten of ... En ook zou ik willen weten hoe dat systeem van de reservenafttank of eerder reservereservoir werkt want ik was eerst stilgevallen door ik dacht te weinig naft maar ze was iets verder dan halfvol, dus ik zet ze op reserve en na wat kicken startte ze ( wel even met choke ) normaal en kon ik jolijtig verder rijden. Toch een prachtige Vespa maar toch ook een heel verschil met mijn PK50XL kwa rijkomfort, wat mis ik m'n liefste zo... Ciao, Ticce Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 11 juni 2007 Delen Geplaatst: 11 juni 2007 normaal loopt een vespa 50 wel standaard ronde de 60. sommigen zelfs sneller dacht ik. 45 is wel heel traag voor een v50 dan is er zeker iets aan gedaan of iets mis mee. trekt hij nog goed op of dat ook niet? als je op volle snelheid rijd. gaat hij dan heel hoog in de toeren of heb je gewoon het gevoel dat hij power te kort komt? groeten Link naar reactie
ticce Geplaatst: 11 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2007 ik denk eerder dat ze power tekort komt want ze gaat juist niet helemaal in volle toeren in derde maar in tweede wel. Optrekken gaat als een speer. Maar misschien dat Roeland uit Langdorp, sorry ik weet uw nickname niet, weet of dat er een rondelle of iets dergelijks inzit. ( mijn broer heeft uw Vespa gekocht, je weet wel, WHEELIE,gazon en terras half omgespit, paniek, ... ... ). Ciao, Ticce Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 11 juni 2007 Delen Geplaatst: 11 juni 2007 optrekken als een speer, maar geen power genoeg om in derde fatsoenlijk hoge toeren te halen. dat vind ik wel raar. er zal is iemand moeten kijken naar de motor neem ik aan. controleren of alle overbrengingen nog origineel zijn en de pakkingen eens nakijken. carbu eens nakijken. ik zou het verder niet weten. groeten en succes Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 11 juni 2007 Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Een volledig standaard N50 uit de jaren '60 (voor 1974) gaat maar 45, 9 van de 10 V50 zijn in de loop der jaren vervangen door zogenaamde tuning 50cc cilinders met meer compressie en dus meer power en topsnellheid. Die power die je mist kan liggen aan een kapotte uitlaat waardoor de motor te weinig tegendruk heeft en een deel van het mengsel doorgooit in de uitlaat met blauwe rook en minder power als gevolg. Vervang de bougie eens en kuis de carb uit dat kan ook helpen. Die verstopte maftkraan krijg je door eerst je benzine in een kruik te steken om te mengen, vuil in de kruik = vuil in de naft. Greetz Link naar reactie
sikke Geplaatst: 11 juni 2007 Delen Geplaatst: 11 juni 2007 een special uit 71 loopt meer dan 70 Link naar reactie
Fongzie Geplaatst: 11 juni 2007 Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Mijn special uit '71 gaat geen 70, maar het komt in de buurt! ;)De maximumsnelheid die ik ooit behaalde was 65. Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 12 juni 2007 Delen Geplaatst: 12 juni 2007 mijn V50 gaat makkelijk 65, als ze echt goed warm staat wel 70.. Link naar reactie
bws Geplaatst: 12 juni 2007 Delen Geplaatst: 12 juni 2007 mijn special ging +-55-60 en indien hij écht warm stond (afstand genre gent-wetteren of gent-lokeren) tegen de 70 Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 12 juni 2007 Delen Geplaatst: 12 juni 2007 Heren, hou er rekening mee dat misschien niet iedereen enkel op kilometerteller voortgaat en er dus tot 10 km/h verschil in de metingen kan zitten. En ook in de teller zal wel verschil zitten tussen de modellen. Zie ander topic hierover. Groeten, Peter. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2007 een kilometerteller staat er niet op, ik had het op de borden langs de weg gezien hoe snel ze rijdt. dus als er een kilometerteller op zou staan zou er wel een verschil van enkele km/u kunnen zijn. geen blauwe rook of zo maar de uitlaat is wel erg verroest en vuil vanbinnen. Ciao, Ticce Link naar reactie
Costes Geplaatst: 15 juni 2007 Delen Geplaatst: 15 juni 2007 Een volledig standaard N50 uit de jaren '60 (voor 1974) gaat maar 45, 9 van de 10 V50 zijn in de loop der jaren vervangen door zogenaamde tuning 50cc cilinders met meer compressie en dus meer power en topsnellheid. Die power die je mist kan liggen aan een kapotte uitlaat waardoor de motor te weinig tegendruk heeft en een deel van het mengsel doorgooit in de uitlaat met blauwe rook en minder power als gevolg. Vervang de bougie eens en kuis de carb uit dat kan ook helpen. Die verstopte maftkraan krijg je door eerst je benzine in een kruik te steken om te mengen, vuil in de kruik = vuil in de naft. Greetz Van waar blijf jij het toch halen dat die maar 45 km/u rijden? Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 16 juni 2007 Delen Geplaatst: 16 juni 2007 Inderdaad marnix, ik snap dat ook niet. Ik heb al op verschillende sites gezien dat V50's inderdaad 65km/u kunnen halen. Een 50 special kan iets minder. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.