René Geplaatst: 10 juni 2007 Delen Geplaatst: 10 juni 2007 Juist Ciel, na vele jaren goede dienst mag een motor wel eens open voor een grondige revisie. Maar daarvoor wachtte ik op het goede moment zodat ik me zonder stress met die klus kon bezighouden, goed voorbereid met alle lagers, oliekeerringen en dichtingen bij de hand. Aan een revisie ben je gauw enkele dagen fulltime bezig. Voor het vastzetten van de draadeinden gebruikt de Vespa kenner geen Locktite, zo kun je de cilinder démonteren met het blok nog in de scooter. Een M7 krijgt bij mij een spanning van 2 kg. maar na enkele honderden km mag dat wel eens nagezien worden. Door koude en warmte worden de dichtingen platgedrukt en vermindert de spanning op moeren en bouten. Succes met de klus. Niet altijd vloeken. Vergeet ook niet een lief woordje tegen de motor te zeggen. René Link naar reactie
duciel Geplaatst: 10 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2007 Dankjewel René, ik begrijp dat je dit met argusogen volgt :-) Merci voor de interesse allesinds. Link naar reactie
duciel Geplaatst: 10 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2007 Voila, de cilinderkop is gekuist. Hij lijkt wel al het een en het ander te hebben meegemaakt. En van zodra is een vliegwieltrekker gevonden heb begin ik hieraan... Een wonder dat ik hier nog mee kon rijden :-) Link naar reactie
René Geplaatst: 10 juni 2007 Delen Geplaatst: 10 juni 2007 Ciel,als ik die draden zie zou het wel eens die rode of groene draad geweest zijn die, bij het fel trillen op hoog toerental, ergens een kortsluiting maakten, waardoor de ontsteking uitviel. Als er geen ontsteking is heb je geen verbranding. Wie weet was dat de fout? René Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 11 juni 2007 Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Omdat jouw Vespa enorm rookt en die eigenaardig ruikt zou ik de oliekeerringen van de krukas vervangen. Misschien komt er wel versnellingsbakolie in jouw cilinder terecht. Vandaar de rookontwikkeling + stank + slecht rijden. Greetz...Mike. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.