Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX200 Sputtert tegen in hoge toeren


duciel

Aanbevolen berichten

Juist Ciel, na vele jaren goede dienst mag een motor wel eens open voor een grondige revisie. Maar daarvoor wachtte ik op het goede moment zodat ik me zonder stress met die klus kon bezighouden, goed voorbereid met alle lagers, oliekeerringen en dichtingen bij de hand. Aan een revisie ben je gauw enkele dagen fulltime bezig.

Voor het vastzetten van de draadeinden gebruikt de Vespa kenner geen Locktite, zo kun je de cilinder démonteren met het blok nog in de scooter.

Een M7 krijgt bij mij een spanning van 2 kg. maar na enkele honderden km mag dat wel eens nagezien worden. Door koude en warmte worden de dichtingen platgedrukt en vermindert de spanning op moeren en bouten.

Succes met de klus. Niet altijd vloeken. Vergeet ook niet een lief woordje tegen de motor te zeggen.

René

Link naar reactie

Ciel,als ik die draden zie zou het wel eens die rode of groene draad geweest zijn die, bij het fel trillen op hoog toerental, ergens een kortsluiting maakten, waardoor de ontsteking uitviel. Als er geen ontsteking is heb je geen verbranding. Wie weet was dat de fout?

René

Link naar reactie

Omdat jouw Vespa enorm rookt en die eigenaardig ruikt zou ik de oliekeerringen van de krukas vervangen. Misschien komt er wel versnellingsbakolie in jouw cilinder terecht. Vandaar de rookontwikkeling + stank + slecht rijden.

Greetz...Mike.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...