Ga naar inhoud
Vespaforum.be

en nog eentje erbij


krikke

Aanbevolen berichten

@iedereen: onderschat een linguïst niet! Waarschijnlijk bedoelt Eleonora dat ze Nederlands niet vlot kan spreken. Maar iemand die met talen bezig is slaagt er vaak in voortreffelijk goed over te komen wanneer het van de moetens is.

Zelf heb ik een jaar in Spanje gewoond. De mensen lachten mij er regelmatig uit omdat ik zinnen gebruikte die rechtstreeks uit de krant kwamen.

@Eleanora: ge moet niet gaan lopen en niet zo veel aanstoot nemen aan dat Marjolein-gedoe. Marjolein was een "alias" van iemand dat graag met andermans voeten speelt.

Wat die 3cm betreft: geen idee. Ik dacht dat Vespa's makkelijk slippen omdat ze zo'n kleine wielen hebben.

groeten

Steven

Link naar reactie

@eleonora: ik rij al twee jaar met een px125e, en nog nooit gecrashed! één keer onverwachte overstekende voetganger meegehad, ma das een ander verhaal. ksnap niet goed waarom je er schrik op hebt, misschien nog even wennen..

je mag je idd niet laten afschrikken door andere forummensen, kdenk niet dat iemand de ballen hier heeft om effectief naar u deur te stappen om u te controleren (nee das geen uitdaging en kzou ni weten wrm het nodig zou zijn) zolang je niet irriante opmerkingen begint te geven of mensen begint uit te schelden zitte safe (^^ ,)

veel plezier ermee! en laat u papie maar es een poepie ruiken! als ge de topics leest van techniek enzo en misschien es een handleiding opzoekt van een px125 kan da geen probleem zijn ;-)

toedels! -xXx-

Link naar reactie

Jongens, jongens, meisjes, meisjes, we zitten op het forum en blijven op het forum.

Ik ben helemaal overtuigd dat Bolderik met die voordeur totaal niet bedoelde wat jullie er nu van maken!!!

Ik heb in het andere topic van Eleonora een korte uitleg gegeven van hoe en wat met die marjolein-toestand. Geef toe, dat het hier de laatste tijd kan tellen met fake, anoniem en aliassen! Niet meer dan dat en maak er dan ook asjeblief niet meer van!

In elk geval, profiel is ingevuld en akkoord, dat zegt niet zo heel veel meer, maar het geeft wel de moeite en respect aan waardoor fake al een stuk minder waarschijnlijk is. Dus, Eleonora, ik hoop dat je begrijpt dat we iets voorzichtiger geworden zijn en zinnen al eens durven te analyseren. Ik was verkeerd, hoop ik, en ben ook niet te beroerd dat toe te geven.

En terug een beetje on-topic: mijn wederhelft heeft in feb 2007 haar allereerste Vespa PX125 gekocht (en ik een 200) en wij hebben er ondertussen zo'n 3000 km opzitten en hebben nog niks voorgehad. Zij rijdt ondertussen als de beste en was met het Vespa-rijden op minder dan een dag helemaal weg.

Gewoon rustig aan kilometers maken en keer op keer een beetje sneller.

Veel succes en een late welkom!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

fokske laat het snel zo...zij is van Adel en jij houd van blauw bloed !!!

eeuwenoude jachtpartijen tussen jullie beiden zijn nu éénmaal niet weg te vagen in één of andere hedendaagse topic...

graag had ik me in het linquistisch gedonder gesmeten maar vrees dat ik het hierbij zal moeten laten...

px'en zijn tenslotte voor janetten maar ze zijn wel betrouwbaar...welkom thuis eleonora vrouw van edele...

Link naar reactie

@ Krikke

Allereerst veel (veilig) rijplezier toegewenst met uw PX125 !

(Btw: nice pic ...)

@ Eleonora

Het is inderdaad zo dat de PX 125 op termijn uit de handel zal gaan omdat de 2-takt motor niet meer voldoet aan de EUR-normen. Dat is ook de reden waarom vele liefhebbers zich nu nog gauw een (al dan niet nieuwe) PX wensen aan te schaffen.

Het verbieden van nieuwe voertuigen die niet conform de heersende wetgeving zijn, is immers perfect legaal. De kans dat men op lange termijn het gebruik van de in omloop zijnde voertuigen met2-takt motoren zal verbieden, lijkt me quasi onmogelijk en praktisch niet te realiseren. Indien dit mogelijk zou zijn, was er immers al lang sprake van geweest om het gebruik van oldtimers (auto's) te beperken of te verbieden . Deze zijn immers vele malen meer vervuilend dan tweetaktmotoren.

Mocht dit toch ooit (kunnen) doorgaan, dan komt er sowieso een overgangsperiode.

Laat dit argument je dan ook niet tegenhouden bij de aanschaf van een Vespa ...

Wat betreft die crèmekleurige Vespa’s 125 PX met het bruine zadel: er zullen ongetwijfeld wel tal van mogelijkheden zijn om je vespa te personaliseren. Of zoals DRIEZZA het hier eens mooi verwoord heeft: “het personaliseren van scooters is zoals met de fotografie: alles is al wel eens gedaan geweest.”.

Hoe en waar je dit kan (laten) doen kan ik je helaas niet meedelen …

Dus … bekijk het eens en hou ons op de hoogte m.b.t. de aankoop van je Wespje …

Ps: Zou ook wel graag wat meer weten over hoe het achterwiel 3 centimeter kan verschuiven waardoor rijden met nat weer zo gevaarlijk wordt … Geldt dit voor alle modellen of is dit eigen aan de PX ? Iemand?

@ Eeejva

QUOTE

ksnap niet goed waarom je er schrik op hebt, misschien nog even wennen..

je mag je idd niet laten afschrikken door andere forummensen, kdenk niet dat iemand de ballen hier heeft om effectief naar u deur te stappen om u te controleren (nee das geen uitdaging en kzou ni weten wrm het nodig zou zijn) zolang je niet irriante opmerkingen begint te geven of mensen begint uit te schelden zitte safe (^^ ,)

UNQUOTE

Schrik hebben is nooit goed ... wie schrik heeft, krijgt ook slaag ...

Dusssss ... go for it !!!! (wat dat ook moge betekenen)

Link naar reactie

@Sir John: Je hebt het toch begrepen, he. Das het belangrijkste! ;-) De rest zijn frullekes. Heb al ellenlange nachtelijke discussies gehad over die t. Het trauma van menige jongeling in z'n puberjaren met andere dingen aan zijn hoofd die niks met tees te maken hadden. Hugo Claus met of zonder t heeft dezelfde literaire inhoud... Maar goed, das een andere discussie en één van mijn stokpaardjes die enkel leuk zijn in nachtelijke dramsessies gelardeerd met een goeie whisky.

Gelukkig staat er geen t in Vespa!

Je zal in mijn schrijfsels ook wel best menig oogje moeten sluiten. :-D

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Blijkbaar snapt alleen THEFOX mij. Het is inderdaad zo dat mijn uitspraak over die voordeur niet zo was bedoeld dan dat velen interpreteerden. Het was mijn bedoeling een reaktie van Eleonora los te krijgen waaruit zou moeten blijken of zij net zoals Marjolein een nepper is. Haar reaktie hierop zou mij iets duidelijker moeten maken over wie zij is. Het was om met Eleonora's woorden te spreken boekenpraat. Ik ben dus geen potentiele crimineel en heb geen relaties met een criminele organisatie (voordat we helemaal over de top gaan !) Als Eleonora werkelijk bestaat biedt ik hierbij acuut mijn excuses aan voor hetgeen wat ik bij haar heb losgemaakt. Overigens mis ik nog teveel gegevens in haar profiel. Dus Eleonora, hierbij welkom op dit af en toe heftig spetterende forum.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie
pieken paultje toch !!!

wat had ik graag gehad dat je was ondergedompeld in het criminele hooggebied...jammer,!!

Ik had zeker graag gepiekt. Edoch het mocht niet zo zijn. Het blijft een spel tussen zender en ontvanger. Als de ontvanger staat afgesteld op de verkeerde frequentie kan de zender signalen uitzenden wat hij wilt, de ontvanger begrijpt het niet.

Link naar reactie

dus de ontvanger heeft als volgt ontvangen...jij trapt met je stoute laarzen onze voordeur in en neemt m'n teerbeminde anneke mee (net iets minder edel dan eleonora ) zodat ik rustig mee kan naar de komende vesparitten en me kan verkneukelen met erix en ons fokske...of is dit de verkeerde frquentie waar m'n ontvanger weer gretig op is afgesteld !!!

Link naar reactie

stopt keer mee memmen over die profielen aub! moest daar ni zoveel spel van gemaakt worden zout ook ni zo wijs geweest zijn voor bep mensen om der een vals aan te maken eh! als eleonora daar geen behoefte aan heeft da volledig in te vullen, who cares?

Link naar reactie
stopt keer mee memmen over die profielen aub! moest daar ni zoveel spel van gemaakt worden zout ook ni zo wijs geweest zijn voor bep mensen om der een vals aan te maken eh! als eleonora daar geen behoefte aan heeft da volledig in te vullen, who cares?

Yes!! Eindelijk iemand die er ook ni wakker van ligt..haha :D

Thumbs up for eeejva

grts

sam

Link naar reactie

@Eeejva en Sammie:

Akkoord! Das jullie goed recht en het is Jurgen z'n speeltuin, dus hij bepaald wat moet en niet moet!

Maar, het is ook mijn recht, zolang Jurgen me dat toelaat, om aan mensen die wat te zeggen, roepen of te gillen hebben een "Hallo, ik ben Jan, 24 jaar en woon in Reutemeteut" te vragen. Ik vermoed dat Jurgen hier een soort van zelfregulerend dingetje probeert en achter zijn comp zit te kijken hoe dat allemaal uitdraaid. En hij heeft gelijk, dat lijkt mij ook leuk. En ik speel mijn spelletje mee, maar altijd met open vizier en eerlijk. En dat kan niet altijd van iedereen gezegd worden.

Maar, jullie zijn zelf toch ook eerlijk? Profielen zelfs vollediger ingevuld dan het mijne... en, dat siert jullie, wat mij betreft!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

ja da kan goe zijn, ma kheb ook al veel gezien da der gewoon soms ni op mensen hun vraag wordt geantwoord 'als ze ni eerst hun profiel invullen'

kvind persoonlijk dat da meer over die mensen zelf zegt dan over de profiel-lozen...

Link naar reactie

@thefox,

Helemaal mee eens. Juist omdat de communicatie via het beeldscherm verloopt is het op zijn zachtst gezegd niet meer dan normaal dan dat je je profiel invuld. Niets onpersoonlijker en daardoor oninteressant om iemand te woord te staan die geen gezicht heeft. Ik snap volledig dat de uitnodiging om zoiemand te woord te staan wordt genegeerd. In het begin had ik mijn profiel ook niet ingevuld. Binnen enkele momenten werd mij vriendelijk verzocht dat te doen. En zo deed ik ook. Als je voor het eerst aan een forum deelneemt en invulling van je profiel achterwege laat, realiseer je jezelf niet dat je geen gezicht hebt. Je denkt als bewuste vreemdeling eenzelfde status te hebben als diegenen die wel een profiel hebben. Als je jezelf wilt mengen in het gewoel van dit forum moet je toch eerst even met de "billen bloot". Net zoals in de echte wereld kun je slechts functioneren op een sociale manier als je jezelf aan sociale codes houdt. In het geval van deelname aan dit forum is het slechts een kwestie van je profiel invullen en je hoort er helemaal bij.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie
dus de ontvanger heeft als volgt ontvangen...jij trapt met je stoute laarzen onze voordeur in en neemt m'n teerbeminde anneke mee (net iets minder edel dan eleonora ) zodat ik rustig mee kan naar de komende vesparitten en me kan verkneukelen met erix en ons fokske...of is dit de verkeerde frquentie waar m'n ontvanger weer gretig op is afgesteld !!!

Ik denk dat je inderdaad verkeerd verkeerd bent afgesteld. Nog een vrouwelijke persoon erbij thuis kan ik niet hebben. Op dit moment ben ik al zwaar in de minderheid (drie vrouwen) Alhoewel er misschien iets te regelen valt als part-time afwasmachine. Stuur haar cv maar vast op. Nog niets vertellen aan je Anneke, dan zal de verassing fantastisch zijn !

Link naar reactie

@Lency: aan jouw oproep kan ik niet weerstaan; je reikte een hand, van in het begin, en daar ben ik trouw aan. Net zoals mijn naam, had ik niet slecht gestaan in het middeleeuwse vazallensysteem. Dus een vrouw erbij, alhoewel ik niet weet, of ik met mijn ongelukkige en helaas ook niet onopgemerkte entree, een aanwinst ben. Wat die profielen betreft, blijf ik een beetje verward. Als ik het goed begrijp hadden de dingen er voor mij anders uitgezien had ik mijn profiel meteen ingevuld, is het niet? Maar waarom krijgt iemand die zich gisteren voor het eerst aanmeldt na 47 minuten vriendelijke antwoorden op zijn vraag (door degene die mij meteen verdacht vond), terwijl hij, op risico dat ik mij vergis, niets in zijn profiel heeft ingevuld? En heb ik niet, toen ik kenbaar maakte dat ik nog nooit een profiel had ingevuld, onmiddellijk hieraan tegemoetgekomen, toen jij me uitlegde hoe? Omnibus idem!

Over de onvolledigheid van mijn profiel kan ik alleen maar zeggen: msn heb ik nog nooit gedaan, in een club zit ik niet, een website, haha de dag dat ik dàt kan, en een foto, daar moet ik hulp voor vragen, maar dan moet ik eerst een eigen Vespa hebben, of niet.

Maar goed, laten we rusten deze handel, het feit dat ik voor commotie gezorgd heb vind ik al vreselijk. Ik koester tegenover niemand harde gevoelens.Om dit te bewijzen biedt ik nederig en vriendelijk volgende dienst aan: ik stel mijn obsessie voor grammatica tot ieders beschikking. M.a.w elke Vespa-liefhebber kan gebruik maken van mijn kraakhelder inzicht in o.a. de -dt problematiek.(iets waarin , met echt waar alle respect, sommigen hier niet zullen doctoreren) Misschien geen dienst die jullie leven zal veranderen, alhoewel, een bv sollicitatiebrief met of zonder fouten zou wel eens een verschil kunnen maken.

Mijn broer wandelt net voorbij en maakt de fijne opmerking dat het de bedoeling is dat ik hier korte zinnen schrijf. oeps, blunder 346

Link naar reactie

Eleonora, persoonlijk interesseerd het me geen bal of iemand de d en dt perfect weet te gebruiken. Ik lees hier soms goede bijdragen met d en dt fouten in overvloed. Ikzelf zal hiertoe ook wel mijn steentje bijdragen. Nog nooit heb ik door dergelijke fouten problemen gehad met het begrijpen van de teksten. Wat mij betreft mogen ze de hele ddt salade de vuilbak inkieperen. Een werkwoord hoort begrepen te worden in de context van de zin en/of verhaal. De d en dt zijn de meest problematische en tegelijkertijd meest nutteloze letters als afsluiting van het geschreven werkwoord.

Afvoeren die handel en voortaan op gevoel je letter kiezen zou ik zeggen. In je voorgaande bijdrage excuseer je jezelf voor een blunder die mij niet eens is opgevallen. Hiermee is het bewijs geleverd dat ddt-en een zaak is van letterkundigen en niet de praktische gebruikers van deze letters.

Ps: geen te korte verhalen aub, die hebben we hier al meer dan genoeg.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Ik vindt dat je ongegeneert dt fouten mag typen als je geen talen gestudeert hebt ! Ik heb wel mijn talenstudies afgewerkd dus vindt jij dan dat ik foutloos moet typen ? Ik en mijn collega's op het werk dachtten van wel !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...