Ga naar inhoud
Vespaforum.be

zonder woorden


scoop

Aanbevolen berichten

jesus komt dat tegen.

hoe komt het eigenlijk dat die dax'rijders zo balachelijk vijandig doen tegenover Vespisti? Ik heb het al meermaals meegemaakt dat ik scheef word bekeken door die luitjes.

What a waste of a Vespa!!

Ciao, Ticce

Link naar reactie

Véél van mijn vrienden hebben een dax, ik heb zelfs vroeger getwijfeld of ik er een ging kopen. En ik weet uit ervaring dat het geen kwestie van Dax contra Vespa is, bij de meesten, maar het is 4Takt tegen 2Takt. En dan zeg ik altijd dat een 2T motor beter is en langer meegaat en dan zijn ze boos omdat ze weten dat ik gelijk heb!

Link naar reactie

wel wel, hoor ik hier vijandigheid? Wij hebben zowel Dax (een echte uit 1977) voor madam als een Vespa (ook een echte, uit 1961) voor mij (zij moet immers met de voetjes aan de grond kunnen...). En hoewel ik een gepassioneerde Vespafan ben, moet ik bekennen dat zo'n (echt) Daxje wel een leuk hebbeding is en ook "iets" heeft.

Ik ga wel eens zien of ik het Daxje van m'n teergeliefde niet kan inruilen voor die GS... hm hm, er schiet me hier iets in de keel... hhmmmmm :-)

Link naar reactie

dr who, al ne keer gereden met ne cosa?

ik was ne PX gewoon, via via ne cosa 200 gekregen maar weer doorverkocht.

misschien een klein draakje van een vespa maar op vlak van rijcomfort toch in mijn top 5.

"alle kinderen van god zijn even mooi."

"het is den binnekant da telt"

om maar 2 clichés te noemen...

ruilen voor iets anders? nooit! zeker geenen dax

(persoonlijk niks tegen daxen, enke tegen dienen ene da hier in niel altijd om 1u snachts voorbij mijn deur kruipt en heel de straat wakker maakt)

Link naar reactie

Hallo Stino,

Ik heb idd nog nooit op een Cosa gereden. Ik zeg ook niet dat het een slechte scooter is, enkel dat ik hem zeer lelijk vind.

Zo'n namaak Dax vind ik ook maar niks maar een echte Honda daarentegen wel.

Bovendien is het echt ongeloofelijk wat voor tuning er voor die blokjes bestaat.

Een Dax blokje dat volledig getuned is met een Takegawa 139cc kit haalt 20pk en draait 14.000 toeren. Topsnelheid (alhoewel ik het niet aanraad) ligt rond de 130 km/h. Er bestaan daar zelfs twin spark en DOHC cilinderkoppen voor.

Natuurlijk zijn de overgrote meerderheid Daxen die hier rondrijden inderdaad zeer luidruchtige en trage Chinese copies die ik ook niet kan uitstaan.

Link naar reactie

wel, ik ken niemand met een dax die vijandig staat tegenover vespa,

maar boosters daarentegen :P

als je dit topic leest denk ik dat er meer vespisti zijn die tegen dax zijn dan dax'ers tegen vespiste

mvg

Link naar reactie
Ik vind een Cosa of een GS200 of een T5 vrij coool... zeker nu half vlaanderen de laatste zes maand een PX heeft besteld ;o)

honderd procent akkoord! heb zelf acht jaar probleemloos gereden met een cosa exact zoals hierboven afgebeeld. Fantastisch masjien en sheurt gelijk zot! Al de rest vind ik slap gezeik, maar het is natuurlijk "bon ton" om een cosa niet cool te vinden. Tja iedereen die destijds een ritje maakte met mijn cosa stond wel versteld van zijn prestaties. En zoals jurgen zegt wat is nu het grote verschil tussen een gs200 en een t5? zogezegd wel streetwise vespa's. Soms kan dat px snobisme me mateloos storen...

Link naar reactie
Een dax is voor 16-jarigen.. meer heb ik daar niet over te zeggen.

Die 50cckes misschien wel maar voor de rest...

In een Dax kunt ge heel ver gaan, bij de Antwerp Dax Association zijn er een paar die hun motodax zo zwaar hebben verbouwd en getuned dat het de prijs van een middenklasse wagen evenaart.

De duurste Takegawa race daxmotor kost trouwens 6000€...

Link naar reactie

Ampersand,

Ik wil even inhaken op jou verhaal.

Natuurlijk snap ik dat je jezelf ergerd aan het "PX snobisme". Ik ben zelf een PX fanaat en heb mijzelf af en toe bewust niet in de hand als het over de PX gaat. Soms kan ik het niet laten om andere vespatypes op de hak te nemen. Ik denk dat dat voor meerdere PX liefhebbers geld.

Af en toe eens flink de knuppel in het hoenderhok gooien is best wel lekker. Zeker als je dan verontwaardigde reactie's krijgt van personen die zich aangesproken voelen. Ikzelf zie het als een spel. Af en toe maak ik bewust een "foute" opmerking. Degenen die daarop reageren leer je op dat moment beter kennen. Wanneer de "emoties" loskomen speelt een persoon geen rol meer. Op een forum spelen mensen vaak een rol. Verscholen achter een fictieve naam is het makkelijk toneel spelen. De kunst is het de persoon achter die naam proberen te ontdekken. Ik ben nog niemand tegengekomen die als PX rijder werkelijk het schijt heeft aan een ander vespatype, uiteindelijk spelen we volgens mij allemaal een rol. Uitkomen voor je voorkeur is denk ik niet hetzelfde als al het andere verfoeien.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...