Ga naar inhoud
Vespaforum.be

tweetakt getokkel


bolderik

Aanbevolen berichten

Ok, fantastisch! Maar waarom met een V12 en 260pk enz... waar je dan uiteindelijk op waterstof de geweldige afstand van 200km mee kan afleggen?

Correct me if I'm wrong, ik ben geen specialist, maar met mijn domme boerenloemp verstand zou ik denken dat dit veel nuttiger zou zijn in een 4 of 6 cyl van 150pk of zo, waar je dan probleemloos 800 km mee kan rijden op waterstof.

En topsnelheid 230km, get real!!! Das alleen nuttig als penisverlenging voor idiote macho's die voor de rest niks betekenen!

Ik begrijp dit dus niet! Maar 't zal waarschijnlijk wel aan mij liggen zekerst!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
En topsnelheid 230km, get real!!! Das alleen nuttig als penisverlenging voor idiote macho's die voor de rest niks betekenen!

haha, ligt inderdaad aan jou ;) (not) In Duitsland (waar de auto vandaan komt) wordt nog altijd flink doorgereden op sommige snelwegen. Gemiddelde van +200km/u zijn daar geen uitzondering... Misschien daarom?

Link naar reactie

@Thefox: I'll correct you because you are wrong:

De reden voor die 6.0L V12 is dat hoe groter je motor is, hoe minder je hem moet belasten voor hetzelfde vermogen. Die zelfde 6.0L V12 levert normaalgezien iets meer dan 440pk. Als je dus dezelfde motor, minder vermogen laat leveren, wordt hij veel milieuvriendelijker. Daarom ook dat Amerikaanse wagens in verhouding tot hun vermogen gezien milieuvriendelijker zijn dan Europese wagens, een veel grotere cilinderinhoud, met maar iets meer vermogen dan de doorsnee Europese auto, dus minder belasting, dus minder CO2-uitstoot per gereden km. Dat is dan ook wel het enige pluspunt van Amerikaanse wagens.

Link naar reactie

@PK50: Ok, ik neem dat graag van je aan als waarheid. :D

En als ik die redenering dan doortrek kunnen we eigenlijk beter zwaardere wagens kopen? Ik durf wel te veronderstellen dat wat jij zegt alleen geldig is als je dan ook tegen een lage snelheid (bvb < 120km/u) rijdt. En dus je zware motor weinig belast. Dus blijft nog wel die belachelijke topsnelheid waar ze een oplossing voor moeten vinden. Conclusie (correct me again if needed): zware waterstof motor, maar afgesteld op bvb max 150km/u is ideaal milieuvriendelijk en daar kan je dan ook meer km mee doen dan 200 (tegen die lage snelheid = minder verbruik)?

Grtz,

Peter.

Link naar reactie

PK50,

Wat je nu beweerd slaat werkelijk alles. Iedere technieker weet dat een motor met grotere cilinderinhoud meer interne wrijving heeft dan een kleinere met hetzelfde vermogen. Nog maar niet te spreken over het hogere gewicht van de draaiende onderdelen die bij elke acceleratie meer vermogen opslorpen dan wanneer het een kleine motor betreft. Niet voor niets is de pk/liter prestatie bij kleinere motoren altijd gunstiger dan bij een grote motor. Dit betekend dat het rendament, en dus milieuvriendelijkheid van een kleine motor hoger is dan die van een grote motor. Zuinigheidsrecords zijn altijd gereden met behulp van verbrandingsmotoren met een relatief kleine cilinderinhoud. Wat dacht je van de toyota prius ? Deze heeft een motor met een cilinderinhoud van (als ik me niet vergis) slechts 1400cc. Dit is dus geen 2500cc of 3000cc. Eenvoudigweg omdat de pk/literverhouding gunstig is. Met 1400cc is goed in het verkeer mee te komen. Ik kan me nog de 3L polo van vw herinneren. Deze had een superkleine 3-cilinder turbodiesel die het de auto mogelijk maakte minder dan 3 liter per 100 km te laten verbruiken.

Als Amerikanen echt een milieuvriendelijke auto willen neerzetten moet er toch echt een kleinere motor in. Die 6.0L V12 is niet meer en niet minder dan een marketing product. Ik heb trouwens nog nooit een amerikaanse dikke auto gezien met een laag verbruik. Ook niet als het gaspedaal niet ver wordt ingedrukt.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Een stevige amerikaanse auto zuipt minimum 20L/100Km. Dus amerikaanse auto's zuiniger?? No way, waarom denk je dat onze beste vriend BUSH kyoto niet wil ondertekenen... (toch een van de redenen).

Hier in belgie hebben de meeste amerikaanse monsters een lpg-tank hangen. Anders is het onbetaalbaar!!!

Link naar reactie

De enige reden waarom ze in Amerika met wagens met extreme cilinderinhoud rond rijden, is omdat de benzine daar niks kost.(+/- 30 eurocent per liter)

Zolang deze prijzen blijven, zullen deze wagens ook op de markt blijven, zullen zij de nr 1 vervuiler blijven en zal Kyoto nooit gehaald worden, laat staan dat ze er mee instappen. De benzineprijzen worden daar kunstmatig laag gehouden om diverse belangen. Dus uiteindelijk blijven zij in hun eigen vicieuze cirkel meedraaien.

Greetz,

Dries

Link naar reactie

Dus, misschien lag het dan toch niet aan mij, en kunnen ze die waterstof motor inderdaad beter in een 4 of 6 cyl versie maken. Tenminste als het de bedoeling is iets voor het milieu te doen en niet gewoon weer een hoop cash te genereren met een nieuw monsterspeeltje, waar niemand beter van wordt.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...