Ga naar inhoud
Vespaforum.be

koppeling rammelt


Tim74

Aanbevolen berichten

Na enkele testritten komt er een rammelend geluid uit m'n gereviseerde PX200 blok wanneer ik de koppeling indruk.

Deksel van de koppeling al eens losgevezen, maar alles lijkt nog op z'n plaats te zitten.

Ter info, alle lagers, olieringen, pakkingen zijn vervangen alsook de krukas, cylinder (pinasco215) en de koppeling (cosa).

Iemand een idee?

Link naar reactie

Hallo Tim

Een tweetaktmotor en vooral een eencilinder draait stationair niet mooi rond waardoor de speling tussen de tanden van de koppeling en het primair tandwiel een zwak gerammel kan veroorzaken. Waarom dat bij u pas hoorbaar is bij het ontkoppelen zal ook wel een of andere reden hebben.

Wie zit niet overdreven aandachtig te luisteren na een revisie? Ik maak me dikwijls nutteloos zorgen over een of ander bijgeluidje, hopelijk is dat bij jou ook zo.

Als je tijdens het rijden geen vreemde toestanden vaststelt zal het wel zijn zoals Wim zegt dat de onderdelen elkaar gewoon moeten worden.

René

Link naar reactie

mmmh...

Dit is toch erger dan gedacht.

Zonet is m'n vliegwiel losgekomen, resultaat:

de spiebaan van de krukas en het vliegwiel zijn om zeep en van het halve maantje schiet niet veel meer over.

Waarschijnlijk is er iets misgelopen bij het monteren van het vliegwiel of bij het plaatsen van de krukas en de lagers??

In ieder geval kan ik de motor opnieuw opgooien. Iemand nog een deftige krukas en vliegwiel te koop liggen voor een PX200?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...