Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Benzinekraan probleem


steven1

Aanbevolen berichten

Mijn vespa (1969 150cc) spruttelde vandaag tegen tot stilvallen en even wachten en terug vertrokken, maar ging niet helemaal voluit!

Dacht dat ik te veel olie er had bijgedaan?

Had nog staan van verleden jaar gemende benzine!

Heb ook mijn benzine darmpje er afgedaan om te laten leeglopen, maar wat viel mij op dat er een klein straaltje uitkwam met luchtbellen (constant luchtbelletjes erbij!)

Is dit normaal of helemaal niet?

Ik dacht dat het niet normaal is en heb mijn kraan uitgeblazen en terug gemonteerd, maar het blijft hetzelfde! Luchtbellen en klein straaltje

Wie weet raad?

groetjes steven

Link naar reactie

Steven,

Doe de tank eens voledig vol met verse benzine/olie mengeling. Bij een halfvolle tank kan er lucht meegezogen worden. Ook kan oude benzine problemen geven bij het draaien van de motor. Wie weet is dat een van de 1000 redens dat de motor niet voluit gaat

Rene

Link naar reactie

nee niks gekort, volle tank en hetzelfde sputtelt tegen en gaat maar op halve pk's

Nog steeds luchtbellen ook en duurde een half uur als al de benzine eruit was gelopen!!!

heb de tank eruit gedaan en rijd ééns tot scootermarkt

En had zo'n zin om te snorren vandaag...

Link naar reactie

Steven

Als het een half uur duurt eer de volle tank leeg is is dat dik in orde. Dan heeft de kraan een debiet van +/- 12 liter per uur, en zoveel heeft een Vespa niet nodig. Bougie vervangen, caburator reinigen.

Succes René

Link naar reactie

ben bij scootermarkt geweest met de tank en blijkbaar is het probleem het rubberen ringetje (met 4 gaatjes)achter de hendel om open en dicht te draaien dat beschadigd is door te vast aan te draaien wat blijkbaar niet mocht om soepel de benzinekraan te kunnen open draaien. En daardoor zou hij lucht mee aanzuigen!

morgen eens testen en snorren maar want de zon van italie komt schijnbaar nog eens langs ha ha

veel dank

Link naar reactie

HELAAS nog altijd problemen, heb een ander topic geopend in techniek, zouden de olie lager kunnen zijn vertellen ze mij

ga eerst mijn tankdop controleren, carb. is gekuist en geen vuil tegengekomen

sjans da ik nog ne nieuwe vespa heb staan hahahahah (rijd er altijd enen joepie)

nog iemand raad?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...