Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Hallo! Kan iemand me helpen; heb net een Vespa Rally 180 gekocht en ingevoerd via Nederland, reeds de douane gepasseerd en alles blijkt OK te zijn doch op het roze formulier staat het PVG nummer niet genoteerd. De Vespa is van 1972; weet toevallig iemand het PVG-nummer of is dit niet noodzakelijk (naar't schijnt pas vanaf 1974?) Grtz, Tom

Link naar reactie

Heb ik ook een keertje gehad. Even telefoneren naar uw contactpersoon bij de DIV (staat op de briefwisseling) en uw uitleg doen. Zal waarschijnlijk moeten volstaan. Alles terug opsturen ter attentie van de contactpersoon en als de rest in orde is zou uw plaat binnen moeten zijn.

PS lukt het niet, dan wil ik de rally (spijtig genoeg geen 200) wel overnemen voor 150 €

Link naar reactie

Met alleen het PVG-nr in te vullen gaat het zeker niet lukken, je hebt 2 keuzes:

- Je moet naar Oosterhout in NL, Piaggio Benelux - om er een PVG-keuring te laten doen.

- Je belt naar de DIV en vraagt naar iemand die zich bezighoudt met gelijkvormigheid en zeg er meteen bij dat het om een Vespa/scooter gaat (proc. auto is anders dan voor motorfiets), dan zal men je opdragen om 50€ te storten op rek. van de DIV met een bepaalde referte en dan krijg je na enkele dagen/weken een gelijkvormigheidsattest uitgereikt door de DIV ipv Piaggio.

Dat, mijn waarde vespist, zijn Uw opties.

Althans, als je het PVG-nr. nodig hebt want ik denk van niet, het KB betreffende Gelijkvormigheidsattesten is van 10/1974 ...

Update: gevonden in een post van Speedracer:

"Tja,

ik heb een brief van het 'Ministerie van verkeer en infrastructuur' dat stipuleert dat:

"Technische eisen en regelementaire voorschriften van bromfietsen en motorfietsen zijn maar van toepassing voor de voertuigen in dienst gesteld vanaf 2 september 1971 (KB van 13.08.71). Voor deze datum moesten dergelijke voertuigen geen gelijkvormigheidsattest hebben."

Dus ge moet de procedure doorlopen, makker. Maar men doet niet moeilijk hoor, tis juist een bijkomende kost.

Link naar reactie

Fantastische reply van "IL POSTINO"...!

Heb gisteren besloten om alles gewoon naar DIV te sturen en af te wachten; als ze daar anders beslissen zal ik thuis wel antwoord krijgen...

Voor hetzelfde geld passeert het toch en zit mijn nummerplaat in de bus... Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie

Vandaag mijn papieren terug thuis gehad van DIV; 3 bladzijden!! uitleg met wat er allemaal ontbrak... Na telefonisch contact met DIV blijkt dat enkel het groen vignet van de motor ontbreekt (PVG-nummer); ik moet de kopijen opsturen en dan wordt(zoals IL POSTINO al had gezegd) na een behandelingsperiode van +/- 3 weken alles in orde gemaakt door DIV zelf... Aftellen!!

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...