Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa PX200E Arcobaleno


supervespa

Aanbevolen berichten

De PX arcobaleno was de eerste facelift van de P200 reeks (gestart in 1977/78)

en bestond vanaf 1984. Verschillen waren o.a. een hoekiger stuur ; kilometerteller

met ingebouwde benzinemeter , sommige modellen electrostart , een hoekiger neus

vooraan , dikkeren as voorwiel en gewijzigd zadel met beugel in chroom.Geintegreerd stuur/kontaktslot en een iets anders handschoenkastje.

de nieuwe px disc modellen zijn nog steeds op dit model gebaseerd

dit is een citaat van seriespeciale en ik zou het begot niet beter kunnen zeggen

Link naar reactie

oke, aansluitend vraagje:

Ik heb, denk ik, een P200E van '87. Tenminste, dat zegt het identificatieplaatje op het chassis. Als ik echter het chassisnr ingeef via scooterhelp staat er dat dit een PX200E Arcobaleno is.

Nu, ik heb geen benzinemeter, contactslot is apart boven kilometerteller en geen beugel aan het zadel. Ook is er aan de voorkant geen opening voor een contactslot, stuurslot is dus alleen stuurslot.

Mag ik er dan voor eens en altijd vanuit gaan dat ik een P200E heb?

Link naar reactie

Zijn deze modellen in een beperkte(re?) oplage gemaakt of niet. Met andere woorden zijn ze een beetje uniek(er) of niet. Voor zover dat mogelijk is voor een vespa van die jaren

Ik ben deze avond dus een beetje slimmer geworden en heb ontdekt dat ik een PX125E Arcobaleno van '86 heb. Alle beschrijvingen kloppen en hij ziet er net hetzelfde uit als die van Luc. Inclusief de pootjes voor de bijzitter en de valbaren. Zouden deze ook standaard uitrusting geweest zijn?

Wel leuk om te weten dat mijn nieuwe aankoop redelijk origineel en compleet is.

Het bewijs dat er momenteel toch nog wespjes te koop zijn aan leuke prijsjes.

Greetz

Roadrunner

Link naar reactie

Is niet beperkter gemaakt dan andere px en(buiten model zonder pinkers en speciale uitgaves dan)

als ik het goed heb gemaakt vanaf 83 tot 94,dus daar zijn er een pak van hé.

Niet uniek maar wel superieur aan degene die ze nu maken(al zijn ik wel enorm content van mijn schijfrem)

Link naar reactie
als ik het goed heb gemaakt vanaf 83 tot 94,dus daar zijn er een pak van hé.

Tot 1998 zelfs, in dat jaar kwam de schijfrem als modificatie en een iets andere neus. Vanaf 2000 zijn ze pas echt veranderd met chrome pinkers (en nog wat verchroomd plastic), andere teller en weer andere neus.

edit: en andere koplamp met halogeenverlichting en ander achterlicht.

Link naar reactie

@Thefox

Dat is een P200E van voor 1983. Met buitensluiting van de zijbulten zijn tot 1982 gemaakt. Plaatje met framenummer wat erop gepopnageld is hoort oorspronkelijk niet bij deze scooter. Misschien ooit omgekat? Of is je framenummer zelf anders dan die op het plaatje op middentunnel staat?

Link naar reactie

@Chocolateman:

Klopt, scooter is ooit herspoten (door vorige eigenaar), dit zijn niet de originele kleuren.

@T5Scooterboy:

Omgekat??? Wat bedoel je?

Nee, framenr is identiek aan het nr op het (duplikaat)gelijkvormigheidsattest. Uitgegeven door Vespa Overijse/Zaventem. Het GVA nr is 87/... en het framenr is VSX1T-039...

edit: bij nader inzien, is dat PVAnr op het plaatje zelfde soort nr als op het GVA?

Op het plaatje staat 78/6512 en op mijn GVA staat 87/6515 geschreven??? In het geval het plaatje correct is kan het dan een 1978 zijn??? en dus bijgevolg een P200E zoals de uiterlijkheden doen geloven?

Heb ik een probleem?

Link naar reactie

Op het schildje staat VSX1T 390568 als framenummer. Maar ik zou me er verder niet druk om maken. Als het goed gedaan is kraait er geen haan naar. Alleen opletten met bestellen van onderdelen.

om·kat·ten (ov.ww., ook abs.)

1 (een gestolen auto) voorzien van uit een wrak gesloopte chassisnummers

Aldus de Van Dale. Bij Vespa's komt het ook vaak zat voor dat ie niet gestolen is, maar dat de papieren gewoon stomweg kwijtgeraakt zijn.

Link naar reactie

Heeft iemand een idee of het PVAnr op het identificatieplaatje zelfde soort nr is als op het gelijkvormigheidsattest?

Op het plaatje staat 78/6512 en op mijn GVA staat 87/6515 geschreven??? In het geval het plaatje correct is kan het dan een 1978 zijn??? en dus bijgevolg een P200E zoals de uiterlijkheden doen geloven?

Kan ik er in elk geval vanuit gaan dat dit geen spaans of aziatisch spul is? Of kan je dat zo niet zeggen?

Ter info nog, zo'n 2 maand geleden particulier gekocht voor 850.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

dacht dat ik een p200 had gekocht,

maar na de search op scooterhelp ben ik erachter gekomen

dat het een px200e arcobaleno is van 1984

en content dat we zijn!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...