Vespina13 Geplaatst: 8 maart 2007 Delen Geplaatst: 8 maart 2007 We staan op het punt om een Vespa GTS 250 i.e. aan te schaffen. Maar we overwegen nog met of zonder ABS ? Kan iemand ons raad geven uit ervaring ? Thanks ... Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 8 maart 2007 Delen Geplaatst: 8 maart 2007 Volgens een dealer is het zijn meerprijs niet waard. Link naar reactie
papatrick Geplaatst: 8 maart 2007 Delen Geplaatst: 8 maart 2007 Ik heb wel eens begrepen dat de ABS voor electronische problemen kan zorgen. Link naar reactie
Ar Geplaatst: 8 maart 2007 Delen Geplaatst: 8 maart 2007 Heb horen zeggen dat de abs bij intensief gebruik de batterij "leegtrekt" en deze in sommige gevallen niet kan recupereren. Bij korte ritten waarschijnlijk?? Link naar reactie
wijlen vespista Geplaatst: 8 maart 2007 Delen Geplaatst: 8 maart 2007 als ge 1 maal op uwen bek schuiven kunt vermijden zijn uw abs kosten er al dik uit ! ik zou hem met abs nemen, ik weet uit zeer betrouwbare bron dat daar geen electronische problemen mee zijn... Link naar reactie
cavalierslokeren Geplaatst: 8 maart 2007 Delen Geplaatst: 8 maart 2007 Hier hebben we ABS op de vesp en ik zou het zeker niet willen missen, zeker als doorrijder. Had dit ook op burgman 650 en ben sindsdien van mening toegedaan van nooit meer zonder. Link naar reactie
GeeTeeSke Geplaatst: 18 maart 2007 Delen Geplaatst: 18 maart 2007 Niet twijfelen heb zelf een GTS 250i.e. ABS en ben zeer tevreden over de werking zou zeker niet willen missen en je mag gerust zijn abs trekt de batterij niet leeg doe zelf elke dag korte ritten en heb geen problemen met starten. Meerkost meer dan waard.Heb zelf al een paar noodstops moeten maken op nat wegdek en ben gelukkig dat ik abs had of ik had zeker al wat meer kosten gehad dan de meerprijs van de abs. Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 18 maart 2007 Delen Geplaatst: 18 maart 2007 ABS had iig in het begin nogal wat problemen bij de GTSen volgens diverse dealers. Werkt ook maar op 1 wiel? hoorde ik eens... Denk dat het vooral een persoonlijke keuze is. Bedenk wel, hoemeer er op een scooter zit hoemeer er ook stuk kan gaan. Link naar reactie
TARRES Geplaatst: 20 maart 2007 Delen Geplaatst: 20 maart 2007 is er iemand die weet of je een XENONLAMP kunt steken op een VESPA? Link naar reactie
PK50 Geplaatst: 20 maart 2007 Delen Geplaatst: 20 maart 2007 Een echte Xenonlamp zal moeilijk worden, bij zo'n lamp hoort een hoogspanningsinstallatie, om de lamp te kunnen ontsteken (+/- 20.000V) Niets belet je natuurlijk dat eens te proberen, BMW-motorfietsen zijn ook af fabriek uit te rusten met xenon. Er zijn ook wel lampjes verkrijgbaar die iets witter licht geven dan een gewone halogeenlamp. LED's zijn misschien een andere optie. Veel groeten, Dennis Link naar reactie
cavalierslokeren Geplaatst: 20 maart 2007 Delen Geplaatst: 20 maart 2007 Wat denken de kenners dan van volgende .lamp. als alternatief voor de xenon lamp : http://www.sylvania.com/ConsumerProduct ... ilverstar/ http://jeepersandcreepers.com/client/Pr ... prokey=432 Of zijn er andere goede (lees : meer lichtgevende ) alternatieven. Voor nachtrijders is dat altijd mooi meegenomen. Link naar reactie
René Geplaatst: 20 maart 2007 Delen Geplaatst: 20 maart 2007 Op een PX staat een alternator met een vermogen van 90 watt. Reken voor achterlicht 5 w voor rem 21 w en pinkers ook 21 watt. claxon 30 watt. Omdat de drie laatste maar occasioneel gebruikt worden en wellicht van de batterij staan reken ik 25 watt die omgezet worden in gelijkstroom om de batterij te laden. Dus schiet nog 60 watt over voor uw grootlicht! Als ge nu een wolfram H4, halogeen, xenon gebruikt, ge hebt ge maar 5 amp of 60watt voor uw grootlicht. Momenteel is de beste lamp 60/55 watt h4 halogeen. Met dubbel filament voor groot en gedempt licht. Het is onzin om met meer lampen meer licht te maken Het gaat niet? Rene Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 21 maart 2007 Delen Geplaatst: 21 maart 2007 Op een PX staat een alternator met een vermogen van 90 watt. De oudere PX-en hebben slechts 80watt aan vermogen, alleen T5 en Cosa hebben 90 watt. Nooit geweten dat de nieuwe PX-en ook 90 watt hebben. Zijn ze eindelijk wakker geworden bij Piaggio? En vanaf welk jaar is dan 90 watt geleverd? Remlicht is overigens slechts 10 watt. Link naar reactie
chocolateman Geplaatst: 21 maart 2007 Delen Geplaatst: 21 maart 2007 op mijn px-ske heb ik in den tijd een lamp van een 2pk gemonteerd (op het spatbord), met daarin een lamp van 45/45watt, welnu op relanti is dat maar zwakjes, maar zodra je gas geeft is dat een droom...je ziet tenminste waar je rijd! je kan ook een aangepaste halogeenlamp van 35/35watt steken in je koplamp, dat scheelt toch al iets. Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 21 maart 2007 Delen Geplaatst: 21 maart 2007 je kan ook een aangepaste halogeenlamp van 35/35watt steken in je koplamp, dat scheelt toch al iets. Of de complete koplamp van een nieuwe PX erin steken... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.