Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ABS op Vespa GTS 250 i.e. ?


Vespina13

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Niet twijfelen heb zelf een GTS 250i.e. ABS en ben zeer tevreden over de werking zou zeker niet willen missen en je mag gerust zijn abs trekt de batterij niet leeg doe zelf elke dag korte ritten en heb geen problemen met starten. Meerkost meer dan waard.Heb zelf al een paar noodstops moeten maken op nat wegdek en ben gelukkig dat ik abs had of ik had zeker al wat meer kosten gehad dan de meerprijs van de abs.

Link naar reactie

ABS had iig in het begin nogal wat problemen bij de GTSen volgens diverse dealers. Werkt ook maar op 1 wiel? hoorde ik eens... Denk dat het vooral een persoonlijke keuze is. Bedenk wel, hoemeer er op een scooter zit hoemeer er ook stuk kan gaan.

Link naar reactie

Een echte Xenonlamp zal moeilijk worden, bij zo'n lamp hoort een hoogspanningsinstallatie, om de lamp te kunnen ontsteken (+/- 20.000V) Niets belet je natuurlijk dat eens te proberen, BMW-motorfietsen zijn ook af fabriek uit te rusten met xenon. Er zijn ook wel lampjes verkrijgbaar die iets witter licht geven dan een gewone halogeenlamp. LED's zijn misschien een andere optie.

Veel groeten, Dennis

Link naar reactie

Op een PX staat een alternator met een vermogen van 90 watt. Reken voor achterlicht 5 w voor rem 21 w en pinkers ook 21 watt. claxon 30 watt. Omdat de drie laatste maar occasioneel gebruikt worden en wellicht van de batterij staan reken ik 25 watt die omgezet worden in gelijkstroom om de batterij te laden.

Dus schiet nog 60 watt over voor uw grootlicht!

Als ge nu een wolfram H4, halogeen, xenon gebruikt, ge hebt ge maar 5 amp of 60watt voor uw grootlicht.

Momenteel is de beste lamp 60/55 watt h4 halogeen. Met dubbel filament voor groot en gedempt licht.

Het is onzin om met meer lampen meer licht te maken

Het gaat niet?

Rene

Link naar reactie
Op een PX staat een alternator met een vermogen van 90 watt.

De oudere PX-en hebben slechts 80watt aan vermogen, alleen T5 en Cosa hebben 90 watt. Nooit geweten dat de nieuwe PX-en ook 90 watt hebben. Zijn ze eindelijk wakker geworden bij Piaggio? En vanaf welk jaar is dan 90 watt geleverd?

Remlicht is overigens slechts 10 watt.

Link naar reactie

op mijn px-ske heb ik in den tijd een lamp van een 2pk gemonteerd (op het spatbord), met daarin een lamp van 45/45watt, welnu op relanti is dat maar zwakjes, maar zodra je gas geeft is dat een droom...je ziet tenminste waar je rijd!

je kan ook een aangepaste halogeenlamp van 35/35watt steken in je koplamp, dat scheelt toch al iets.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...