Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Helmen van de Lidl?


TheFox

Aanbevolen berichten

Kdenk da da madammeke normaal blonDT is ze!!! hahaha

Dus als ge binnekort in gent zo iemand zie rondrijden.. ik ben ook blonDT aiai hahaha

Link naar reactie

De ouderen zullen zich die foto van dat meisje, met haar helm verkeerd dat aan de jachthaven getrokken, werd nog wel herinneren deze werd jaren hier geleden gepubliceerd samen met een verkeersbord met daarop de maximum snelheid die op een bepaalde baan mocht gereden worden.

50 miles

Women 40

Ik zal maar niet beginnen over de goeden oude tijd zeker?

Groetjes, René

Link naar reactie

@René:

Als ik nu zeg dat ik mij dat herinner, ben ik dan oud??? ;)

Nee, het klopt wat je zegt, dit is idd al oud, maar ik kreeg dit nogmaals binnen via email en sinds ik nu op het forum zit leek het me wel wat.

Ik neem aan dat je niet bedoelt dat dit in Oostende is getrokken en het een Belgisch bord was. Oostende is een mooie stad/jachthaven maar zó "daring" zijn ze niet. :D

Ik neem aan dat het geen Vespa is gezien Vespisten nooit... .. blablabla, right?

Groeten, Peter.

Link naar reactie
@René:

Als ik nu zeg dat ik mij dat herinner, ben ik dan oud??? ;)

Nee Peter

Ge bent nog niet oud, gij behoort nog steeds bij de jeugd, al is het vergrijzende jeugd.

Ik bracht eens bij iemand een TV, die zijn kinderen voor zijn verjaardag gekocht hadden. Toen ik hem vroeg hoe oud hij was antwoordde hij fier: ik ben zeventig.

Ik kon niet nalaten te zeggen dat ik binnen enkele maanden 50 werd. Ach zij de man dromend: ge bent dan nog een snotter.

Hier op het forum bent ge oud als ge iemand erop wijst dat er in onze maatschappij wetten en plichten zijn.

Groetjes van den ouwen René

Link naar reactie

Goh, bedankt René, nog iets meer dan een jaartje of zo en dan ben ik een snotter.

Kijk er al naar uit. Life begins at 50!

En grijs ben ik al lang, en ik ben er nog fier op ook! Staat ook mooi in de kuip van een zeilboot, grijze wapperende haren. Op een Vespa echter...

Kleine losse bedenking zonder bijbedoelingen of om een polemiek te starten: is het niet de taak van ouders en/of "ouderen" om links en rechts wat goeie raad te geven over wetten en plichten? Maar, ook over rechten! En van een beetje (levens-)ervaring door te geven is nog nooit een gever of een krijger doodgegaan. Zolang het allemaal beleefd en met respect gebeurt!

Greetz uit Antwerpen! Peter.

Link naar reactie
Hallooo, dit topic is begonnen als GRAPJE!!!

Olaaaaaaaa, I know, ik ben het begonnen!

M'n antwoord op René was ook luchtig en leuk bedoelt én ik meen het ook.

En oke, kheb nog een kleine bedenking bijgevoegd, so shoot me! ;)

Of ben ik nu helemaal verkeerd en bedoelde je Bompa Pfaff? :(

Link naar reactie
is het niet de taak van ouders en/of "ouderen" om links en rechts wat goeie raad te geven over wetten en plichten? Maar, ook over rechten!

Peter, uw vraag geeft mij de gelegenheid iets te schrijven waar ik al enkele dagen over zit te piekeren.

Een jongen krijgt op dit forum, op de vraag over opfokken een groot aantal tips en daarbij de adressen waar de onderdelen te koop zijn.

Als ik uit de antwoorden de indruk krijg dat opfokken van een Vespa door iedereen gedaan wordt en schijnbaar niet verboden is, voel ik mij verplicht even een vermanende vinger op te steken.

Stel dat de tiener met zijn opgefokte scooter een verkeersongeval heeft waarbij hij een arm of been verliest.

Wie is uiteindelijk verantwoordelijk voor wat hier in dit forum geschreven wordt? De schrijver zelf? Jurgen? of Dave?

Wat denk je dat de gevolgen zijn als de verzekering of politie weet krijgt dat de jongen aan zijn Vespa knoeide en de how know hier haalde?

Hier openlijk vertellen dat ge reglementen en wetten aan uw laars lapt kan toch niet?

Ik heb eens gehoord dat het verantwoordelijkheidsgevoel iets is dat groeit met de jaren. Als ik als jeugdige zeventiger al zoveel zaag en bovendien tot mijn 120e moet leven om al mijn hobby’s te doen vrees ik voor enkele genociden!

Ik wens jullie intussen veel courage.

Groetjes uit Oostende

Link naar reactie

Oke, René, ik ben altijd in voor een leerzame discussie en, we zitten in chit-chat dus ik denk dat het mag. (als dit niet kan, Jurgen, just throw it out!)

So, let's get serious. :D

De thread over het opfokken heb ik gevolgd. En, nog een aantal andere threads die niet direkt technisch-related waren waar u interventies hebt geplaatst.

En, maybe shocking, maar ik was het meestal in grote lijnen eens met wat u vertelde!

Alleen, niet altijd met de manier waarop u het deed! En misschien had u ook mijn laatste zin mee moeten citeren: "Zolang het allemaal beleefd en met respect gebeurt!"

Ik denk inderdaad, samen met u, dat het niet verkeerd is om hier en daar een opmerking te maken vanuit uw verantwoordelijkheidsgevoel om iemand z'n aandacht ergens op te vestigen. En ik begrijp, samen met u, het gevoel van "als er iets gebeurt en ik had de gelegenheid vooraf om er iets over te zeggen en heb het niet gedaan". Dus, dat moet u zeker doen!

MAAR, daarna is het ieder z'n eigen verantwoordelijkheid voor wat hij doet en zegt! Trouwens, als ik me niet vergis staat er in de regels van dit forum dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn uitlatingen, ook als ze eigenlijk tegen de wet en/of geplogenheden zijn. En Jurgen en Dave, noch anderen dragen verantwoordelijkheid voor wat iemand hier op technisch vlak voorsteld. De info staat er, wat je er al-dan-niet mee doet is je eigen verantwoordelijkheid.

Edoch, and I'll say it again, ik ben het met de inhoud van uw threads meestal eens!

En ik kijk er echt naar uit om u eens een keertje tegen het lijf te lopen en een praatje te maken, zij het in een kuip in de één of andere jachthaven, of, met de Vespa op een terras. Drinks on me!

Groetjes,

Peter.

Link naar reactie

Dag Peter,

openlijk vragen hoe ge de wet moet overtreden en veel positieve antwoorden van een groot aantal mensen die het schijnbaar zelf doen, bieden mij de kans om met scherp te schieten. Allee, geef toe het is er toch om vragen. En als goede mens kan ik het niet laten.

In gerechtelijke taal zou, vraag en antwoord om iets te doen dat verboden is, kunnen klinken als: aanzetten/ophitsen tot het plegen van strafbare feiten. Oei Peter! dat is zeker 6 maand water en brood .

Als Onbekend uit Onbekend er bij is wordt het pas echt ingewikkeld.

Maar los van het feit wie hier verantwoordelijk of strafbaar is, zit mij het volgende dwars.

Ik krijg opmerkingen, commentaar, ik ben de boeman omdat ik geen lieve woordjes gebruik om er op te wijzen dat iemand dom bezig is.

Jongeren aanzetten tot het plegen van strafbare feiten daarentegen krijgt geen kritiek ??.

Alsof ge niks moogt zeggen als iemand aan zijn kinderen leert hoe ze in een winkel snoep moeten stelen.

Ach Peter, de opmerkingen, of zoals ik het noem geschreeuw van magere varkens, komen meestal van mensen die ik al eens mijn vermanende vinger toonde.

De moraal is: pas op als ge schiet er kan teruggeschoten worden.

Grobbendonk kan niet, maar hopelijk zijn de omstandigheden gunstig om eens naar Antwerpen te varen.

Ik kom wel met een zeilboot die kiel en ballast heeft en geen drijvend platform dat omslaat bij een bepaalde helling zoals ik op TV zag.

Gisteren was het tuindag, vandaag is het binnenblijven, regen en wind.

Groetjes René

Link naar reactie

Hey René,

Je bent absoluut een goeie mens, en dat weet ik uit je antwoord dat hier gisteravond eerst stond en je nu hebt vervangen. Dat was volgens mij uit het hart en over dit antwoord heb je nagedacht. En beide zijn goed, in de juiste situatie.

Wat betreft je "gerechtelijke" opmerking zal ik proberen met een vergelijking. Stel dat dit een fysica-forum is en in een thread legt iemand uit hoe je een atoom kan splitsen en hoe ze uranium verrijken en waar ze dat doen en hoe-en-waar dat wordt opgeslagen enz..., dan is dat geen enkel probleem; hoewel het verboden is om een atoombom te maken in je achtertuin.

Hetzelfde telt hier, je mag wettelijk perfect een scooter/brommer/moto/auto enz opdrijven en hierover discuteren en het ook uitvoeren enz...; je mag er dan alleen niet meer mee op de openbare weg. En dat, beste René, is weer ieders eigen verantwoordelijkheid.

Los van dat alles ben ik het wel weer eens met je opmerkingen die uit een diep geworteld verantwoordelijkheidsgevoel spruiten. Ik denk alleen dat je af en toe, na vriendelijk de opmerking gemaakt te hebben, de boel zijn eigen gang moet laten gaan. Je kan nu éénmaal niet in je eentje de verantwoordelijkheid voor iedereen opnemen.

Iedereen doet op bepaalde leeftijden dingen waar ze jaren later zelf van zeggen hoe overdreven en/of onverantwoordelijk, maar wel leuk, dat toen was. Ik denk dat onze eigen ervaringen van pakweg de afgelopen 40 jaar ofzo beter niet op dit forum aan bod kunnen komen, of vergis ik mij. :D

En jij bent op weg om 120 te worden, dus zo erg zal het misschien achteraf bekeken niet geweest zijn.

Antwerpen is perfect! Of, wij komen deze zomer naar Oostende (bij "Roberke"), tenminste, als onze volop in restauratie zijnde nieuwe zeilboot in juli te water kan. En het ziet er naar uit dat het in de komende weekends Vespa-weer wordt. Dus tja...

Neem een glaasje wijn en zet je aan de open haard vandaag!

Ik ga werken :s

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Ja maar op de verpakking van Plutonium en TNT staat wel “Making atom boms is bad for your health“

Een stap in de goede richting door het "gezever" is als je nu bij de zoekfunctie ‘opvoeren’ ingetikt je ook een antwoord krijgt waaruit blijkt dat ge met een opgevoerde scooter niet op de openbare weg moogt.

Goed Peter, ik stuur wel een mailtje met mijn coördinaten. Dan geef je maar een kreet op de GSM of op kanaal 9, dan kom ik aan boord een ‘glaasje schouderen’

René

Link naar reactie
Ja maar op de verpakking van Plutonium en TNT staat wel “Making atom boms is bad for your health“

Yep, en je moet lid zijn van een vzw, dacht ik. Soort World club ofzo!

@Papatrick: Wat ons naadloos terugbrengt bij het originele topic:

Als je geen lid bent van die vzw of de world club, heb je zo'n helm uit de Lidl nodig. :D

Have a nice weekend!

Peter.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Btw, ik heb écht een helm van de Lidl! Eentje die open is vanonder, E gekeurd, mooi en dat voor 30 €!

Margaux, ik hoop voor jou dat ie inderdaad open is vanonder, én alleen vanonder.

Dat is waar je hoofd ingaat. :D

Als ie ook vanboven zou open zijn, dan zou dat in Antwerpen een "stoofbuis" heten. ;)

Tot hiertoe de LOL, fun and games.

Mijn persoonlijke mening is dat je geen geld mag besparen op een helm. En, met alle respect, geloof ik nooit dat een helm van 30 eurie je op het moment je hem nodig hebt op een degelijke manier zal beschermen. Ook niet als ie E gekeurd is.

Ik zeg niet dat het duurste altijd het beste is, maar een kwalitatief goeie helm ga je, mijns inziens, nooit vinden voor die prijs. Dat zijn 1200 miezerige frankjes voor het meest belangrijke veiligheids kledingstuk dat je hebben moet?

Jij doet uiteraard wat je wil, maar ik zou je aanraden om een helm te kopen in een gerespecteerde motorzaak waar ze je de nodige uitleg en info kunnen geven over wat je koopt. En het hoeft echt geen "naam" te zijn. Schoei, Momo enz zijn goeie helmen maar je betaald ook een stukje naam en design. Dat is het andere uiterste! Echter tussenin zijn kwalitatieve dingen te koop voor een goeie prijs. Reken echter wel tussen de 90 en 150 € voor een helm waar je mag van aannemen dat hij je de nodige bescherming geeft wanneer dat noodzakelijk is.

Met excuses, Margaux, voor mijn gepreek maar ik wil je graag ooit tegenkomen in ongeschonden staat om een praatje te maken en zou het mezelf nooit vergeven dit niet even gezegd te hebben.

Ik begin stilaan een hoog René-gehalte te krijgen, met alle respect uiteraard voor het voorbeeld! :))

Groeten, Peter.

Link naar reactie

E gekeurd is E gekeurd... dus je hoofd komt er min of meer oké terug uit als je ergens tegenaan knalt. Je hoofd zal er heus niet beter uitkomen wanneer je hetzelfde model helm 400 euro betaalt hebt. Ik vind dus niet dat Margaux onveilig bezig is door een Lidl helm te dragen. Het verschil zit hem hier in comfort en draagkwaliteit... en voor 30 euro mag je wat dat betreft niet teveel verwachten natuurlijk... just my humble opinion.

Link naar reactie

Misschien koop ik wel nog eens echte halve helm met bril, mijn eerste idee. Had dat besteld met JPhelmet maar verloren geraakt in de post. Ik kreeg natuurlijk mijn geld wel terug. Ik was uiteindelijker ook wel blijer met een E gekeurde helm (je weet maar nooit). Die van JPhelmet zijn misschien wel veilig, maar niet E gekeurd.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...