Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Helmen van de Lidl?


TheFox

Aanbevolen berichten

en toch rijden er hier (nog) mensen rond met zo'n klasiek (pot)helmpje dat zelfs niet gekeurd geraakt!!...

pas op er zal zekers een verschil op zitten, maar volgens mij niet op de veiligheid, wel op afwerking, geen uitneembare- en uitwasbare binnenbekleding, moelijker om wisselstukken te krijgen (vizier)...maar daar staat die mooie prijs dan wel tegenover hé!

uiteindelijk geeft een helm (duur of niet) altijd maar een beperkte bescherming, als de klap groot genoeg is, word er daar binnen van alles serieus door elkaar geschud, met alle gevolgen van dien...

Link naar reactie

E keuring is de garantie dat een helm voldoet aan de minimale eisen door de wetgever opgelegd. En je kan er volgens mij toch niet naast dat verschillen in prijs niet alleen maar in de afwerking zitten...

How about: zachte of harde binnenschelp, enkele schelp of dubbelwandig, alle mogelijke soorten materialen. Een helm van 30 euro geeft je echt alleen maar de basis basis bescherming die nodig is om die E keuring te krijgen. Ik heb het geluk mij een dure Momo te kunnen veroorloven, niet alleen omdat ie mooi is, maar in de eerste plaats voor bvb de dubbelwandige carbonschelp om maar iets te noemen enz... . en ik voel mij er echt wel veiliger mee.

Link naar reactie

voor den euro zoudat ne helm van 1200 bfr zijn geweest , nu omdat er 30 euro staat lijkt dat twee keer niks .Het probleem is dat al die andere helmen gewoon overdreven duur zijn geworden.

Quick

Link naar reactie

die helmen van de lidl zagen er niet slecht uit maar ik wou wat meer snufjes en ben bij eco mijne schuberth c2 gaan halen daar kunde zo een 10 lidl helmen van kopen maar ja als ge extra's wil moet ge er voor betalen ;-)

Link naar reactie
Misschien koop ik wel nog eens echte halve helm met bril, mijn eerste idee. Had dat besteld met JPhelmet maar verloren geraakt in de post. Ik kreeg natuurlijk mijn geld wel terug. Ik was uiteindelijker ook wel blijer met een E gekeurde helm (je weet maar nooit). Die van JPhelmet zijn misschien wel veilig, maar niet E gekeurd.

Vergeet er niet bij te zeggen dat IK je reeds het geld heb terug betaald en niet JP helmets.Normaal gezien zal ik pas mijn geld terug zien in de loop van de maand april na veel getelefoneer met de Belgische post.De helm is verloren gegaan in Belgie en de persoon van JP helmets kan er voor op draaien.

Ik maak even van de gelegenheid gebruik om via dit forum toch even te vermelden dat ik voor niemand nog een helm zal bestellen bij JP helmets.Deed dit om mensen op het forum een plezier te doen die niet over paypal beschikten.

Link naar reactie

Ja ik weet het maar ja de meeste zijn bang van zo een systemen.Normaal gezien zal ik mijn geld wel terug krijgen hoor daar niet van.Over JP helmets niet dan lof hoor.Steeds weer de gekende problemen met pakjes en dat is de Belgische post.De helm is verloren gegaan hier in Belgie nog voor hij het soteercentrum verliet.Dus ofwel gestolen of zoek geraakt maar over dat laatste heb ik mijn twijfels.

Link naar reactie

Elke keer zoiets gebeurt moet je in elk geval een officiële klacht indienen.

Ik weet uit goede bron dat zulke dingen inderdaad meer gebeuren én dat de post, als het percentage hoger dan normaal is, heavy-duty middelen gebruikt om dat onderzoeken.

Verder heb ook ik alleen maar sores met de post!

Brieven gepost in Antwerpen met prior zegel hebben er regelmatig meer dan 8 dagen voor nodig om de miezerige 15 km naar Grobbendonk af te leggen. En de pest is: niet officiëel te bewijzen!

Hoog tijd dat de markt opengegooid wordt!

Tip: laat de boel leveren door DHL of Fedex of zo, kost iets meer maar het komt 99% zeker aan. En uiteindelijk kost het je nu ook een hoop tijd en zever.

Groeten,

Peter

Link naar reactie

Heb ook zo'n Lidl helm van 29 € gekocht als reserve. Normaal draag ik de oude Vespa-jethelm,jeweetwel die-bij-de-vesp-geleverde-in-'tzelfste-kleurke-met-da-schoon-logooke. Van de tweede Vespa-jet (voor mijn madammen) was de clip van het vizier middendoor gebroken (Van 't schap gevallen). Legends Bikes kon zo'n nieuw vizier bestellen maar dat koste op zich al 40 eurokes. Gelukkig heb ik het ding met twee-componentenlijm terug aan mekaar kunnen lijmen en de plastic schroeven zijn vervangbaar door gewone 6mm bouten (je moet alleen de kop half wegslijpen).

Ik heb dus de Lidl helm getest op comfort en niks op aan te merken. Qua stevigheid lijkt hij al evenmin te moeten onderdoen voor de 139 € helm. De kaakjes zijn wel uitneembaar (rest denk ik niet, toch niet zonder brokken te maken). De Euronorm is geen lachertje en dure helmen zijn mijns inziens niet méér-veilig dan niet dure. Behoudens de kostprijs van de gebruikte materialen die qua luxe een pak verschillen maar die eigenlijk nooit méér dan enkele Euros kosten bestaat het verschil waarschijnlijk enkel in de winstmarge van de ontwerper en fabrikant.

Link naar reactie

sushi schreef:

Een aanbieding in Lidl en aldi kan ook zo goedkoop gehouden worden omdat ze zo'n gigantische hoeveelheid aankopen en daarom een enorme korting krijgen van de fabrikant.

Hieraan kun je toevoegen:

En omdat ze hun personeel zo uitbuiten en dus slecht betalen en er verder geen sociaal aanvaardbare codes op nahouden.

groeten,

Paul.

Link naar reactie
En omdat ze hun personeel zo uitbuiten en dus slecht betalen en er verder geen sociaal aanvaardbare codes op nahouden.

Paul.

werk je daar? Paul

Dag Sam.

Deze week was een overval in een Aldi of Lidl, de buit bedroeg de fabelachtige som van 250€.

Als ze hun materiaal, zoals een goede helm, aan een belachelijk lage prijs verkopen is het niet moeilijk om maar een klein bedrag in de kas te hebben.

Welke kip pleegt nu daar een overval?

Groetjes René

Link naar reactie

Zijn de werkomstandigheden in lidl en aldi zo slecht?

@ Iedereen: ik heb voor die dertig euro echt een goede helm, met uitneembare stukken, hij zit goed, biedt goeie bescherming... Jullie zullen het wel moeten toegeven als ik jullie eens zie :-P

Link naar reactie

Gelukkig werk ik daar niet Rene. Nog niet zo lang geleden was er een documentaire over de Aldi op TV. Hun aankoopbeleid van produkten is ronduit smerig. Etische norm is dergelijke bedrijven vreemd. Ik geef toe dat de verleiding om daar te kopen groot is, zeker bij mensen met een laag inkomen. Hierover ga ik niet oordelen. De overval moet zo goed als zeker gepleegd zijn door een ontsnapte legbatterijkip die zijn gram kwam halen.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Dien overval was op ne mini delhaize achter het Erasmus ziekenhuis in Borgerhout.ze hebben er zelfs iemand omver geknald .Er was waarschijnlijk zo weinig geld in kas omdat iedereen ne helm was gaan kopen in de lidl.

what a mistake to make( lichtjes italiaans uitgesproken)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...