Ga naar inhoud
Vespaforum.be

polijsten


simmz

Aanbevolen berichten

ik had eerst al eens even gezocht in de treets alhier maar ik kon niks vinden over het polijsten van A. Aluminium onderdelen (zoals de strips, remhendels, afdekkapje vork, enz) en B. De gehele vespa (lak dus)

Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand wat ik daarvoor moet aanschaffen en wat er allemaal bestaat qua materialen e.d.

Alvast bedankt he.

simmz

Link naar reactie

Ik werk af en toe bij een juwelier en kheb er al tal van vespa en lambretta stukken gepolierd. Best het te polieren stuk vooraf reeds wat te bewerken met heel licht schuurpapier zodat alle onregelmatigheden weggewerkt zijn (krassen etc;)

We gebruiken hiervoor een speciale groene gom (vert de paris) en een reeks verschillende borstels. De gom wordt op de draaiende borstel aangebracht en d.m.v wrijving en warmte krijg je een prachtig resultaat.

Greetz

Link naar reactie

eum rockit vnb, dat is dan toch in een afgeschermd stuk van de werkplaats? Ik bedoel maar, een goud/zilversmid zal u allegauw buitenjagen als ge ijzer/staal/aluminium zit op te schuren in zijn werkplaats. Iets te maken met verontreiniging van de kwaliteit van goud enzo, ni?

Link naar reactie

Kspreek hier enkel over alu-polieren. Afgeschermd? Nee nie echt, er zit een afzuigsysteem op waardoor alle deeltjes niet in de lucht maar in een aparte zak worden verzamelt, anders zou het wel een vree vuil boeltje worden hé... Voor goud wordt een andere gom gebruikt (rouge de paris) kpolier al een jaar of zes... ...en die vriend van me (juwelier) heeft daar geen enkel probleem mee, hij rijdt zelf ook met een Lambretta... ...

greetz

Link naar reactie

ik weet dat ze mij op school vroeger bijna afschoten toen ik afkwam met een vespawang om te polieren.. kleine deeltjes metaal zouden blijven rondzwerven in het lokaal (zelfs met afzuigkap) en bvb bij gieten van goud of zilver erin terecht komen, wat nadien kleine corrosievlekken gaf op bvb een ring of zoiets. Kan natuurlijk ook zijn dat ze iets tegen vespas hadden :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...