Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nog problemen met lichten


steven1

Aanbevolen berichten

Hallo vespaboys en vespagirls

zit met een probleem, heb in mijn scooter 150 cc 1969 lampjes moeten insteken van 24 volt

(achterlicht,standlicht en voorlicht, mijn stoplicht 12 volt omdat die maar even brand springt die niet natuurlijk op lage toeren)

Kijk nu gaan die niet stuk maar als ik 6, of 12 volt insteek springen ze kapot tijdens vol gas!

Dacht michien dat er toch een spannings regulator tussen moet (stond er niet tussen)

groetjes steven

Link naar reactie

ik heb dit probleem ook gehad met mijn zundapp. ik heb er gewoon zwaardere lampkes in gestoke. ik wist ook niet aan wat dat kon ligge.

het kan misschien zijn dat er een spoel opnieuw is opgesikkeld. als die groter is als voordien dan denk ik dat hij teveel stroom geeft. dat zou bij mij de rede kunne geweest zijn. maar dat is maar een vermoede en het kan zijn dat er niks van mijn uitleg kopt. dus ik zou nog even op iemand anders zen mening wachten.

groeten

Link naar reactie

Beste Steven,

Zoek op de website van scooter-help het bedradingschema van uw Vespa en verifieer of de bedrading van uw scooter origineel is

Uw groot licht MOET 6volt 2X25 Watt zijn ook MOET het achterlicht 6volt 3 of 5 Watt zijn.

Uw scooter heeft voor de verlichting één spoel die onder belasting van 30 watt precies 6 Volt geeft

Met mindere belasting stijgt deze spanning. Voor je de motor start moeten alle lampjes met de juiste spanning en wattage op de scooter zitten.

René

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...