Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tankvlotter gts: hoeveel weerstand?


Aanbevolen berichten

Hoeveel weerstand (Ohm) zou er op een tankvlotter van een GTS250 ie moeten zitten in volle en lege toestand, zijn hier ergens waardes van terug te vinden?

De wijzer van mijn benzinemeter geeft namelijk bij volle tank 8/10 aan, en als de wijzer denkt dat de tank leeg is, zit er nog vlot 2 liter in. De vlotter vervangen in een optie zonder diagnose (en veel werk), de benzinemeter is ook maar een gok. Als ik dus mijn waardes kan vergelijken met de voorgeschreven cijfers, dan overweeg ik van bvb een weerstandje in de kabel te verwerken, dit voor het geval mijn gemeten weerstand te laag is. Hoe ik een te hoge weerstand moet oplossen, dat wordt nog even nadenken. 

Zou ik met de diagnose-opstelling van Pilaf die waarden ergens kunnen aflezen? Kwestie van die tool ook nog eens te gebruiken 😉

(momenteel meet ik 0.075 met de wijzer van de meter op 'bijna leeg', en als de theorie klopt dat de weerstand verhoogt naargelang de benzine zakt, dan zit ik dus al met een te hoge weerstand, en zal een weerstandje in de kabel inbouwen dus geen zin hebben)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...