Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welke 50cc oldtimer aankopen?


Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje aan het uitkijken om een oldtimer vespa 50cc aan te kopen. Kunnen jullie een model aanraden? Want zie veel verschillende en ben niet op de hoogte wat de voor en nadelen zijn van verschillende modellen. Had eventueel interesse in een 50 Special. Want er zit ook heel veel verschil in prijs. Je hebt er van 1500€ en van 5000€.

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Eerste keuze is het model: V50 (oudere meer klassieke look) of de PK (iets moderner en hoekiger). Binnen deze twee types zijn weer zeer veel verschillende modellen beschikbaar.

 

Een degelijk V50 (waaronder het special model valt) begint rond de 2500, een goede PK begint bij de 1200.

Een goedkope V50 is bijna niet meer te vinden, zelfs de meest afgeragde versies zonder papieren gaan al voor rond de 1000.

Link naar reactie

 Bedankt alvast. Ja was vergeten te vermelden dat ik geen pk zoek. En de prijs is niet het probleem. Wil gerust iets meer betalen als hij in orde is. Zou je dan voor een special gaan of andere versie? 

51 minuten geleden, Sjoerdo zei:

Eerste keuze is het model: V50 (oudere meer klassieke look) of de PK (iets moderner en hoekiger). Binnen deze twee types zijn weer zeer veel verschillende modellen beschikbaar.

 

Een degelijk V50 (waaronder het special model valt) begint rond de 2500, een goede PK begint bij de 1200.

Een goedkope V50 is bijna niet meer te vinden, zelfs de meest afgeragde versies zonder papieren gaan al voor rond de 1000.

 

Link naar reactie

Ikzelf ben geen fan de specials, ik vind de vierkante koplamp niet mooi en de plastic neus vind ik goedkoop ogen. Motorisch zijn de meeste wel net iets moderner (volgens mij 4 versnellingen en electronische ontsteking).

 

Ik heb zelf een 50N, heeft de ouderwetse looks met ronde koplamp en metalen neus.

Voor beide types zijn onderdelen prima te vinden (nieuw en gebruikt) en het onderhoud is goed te doen.

 

Maw kies dus wat je mooi vindt :)

Link naar reactie
2 uren geleden, Sjoerdo zei:

Mijn frans is niet zo goed, maar begrijp ik dat deze een 102cc cilinder heeft? Weet niet hoe dat wettelijk zit in Belgie... Interessant om te weten wat er motorisch allemaal veranderd is, mocht je hem weer origineel willen maken.

Verder viel me op dat de vloerrails op de middentunnel missen.

Uiteindelijk zul je zelf moeten gaan kijken, prijs is wat je kan verwachten en fair als optisch en motrisch alles netjes gedaan is.

Bedankt alvast. Idd heb het nagevraagd en is idd niet correct. Mijn zoektocht gaat verder. Is niet de bedoeling dat ik hem kwijt ben eerste keer ik de politie tegen kom. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...