Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 250 gts abs wel of niet behouden!


Ferretje

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn rempotjes geopend en zie dat mijn achterrem potje geen remvloeistof heeft.Voorrem potje stond iets onder het midden gevuld.Heb hem bijgevult met remolie en ben eens gaan pompen met mijn hendel en merkte al snel dat de olie uit het midden onderaan van het olieslangetje kwam, wat doorgelinkt zit aan mijn voorrempotje. Voorrempotje stond niet droog maar wel het doorgelinke olie slangetje wat naar mijn achterrem potje loopt die stond niet onddr de olie daar was hij niet toe aan bijgevuld.Daarmee staan ze dus mee in combinatie dus is deze volgens mijn bevinding lek?Ook viel mij op dat na meerdere keren pompen de remolie uit het midden van achter remleiding liep.Er lag een plasje olie al druppelend onder de motor.Mijn DOT4 is op die heb ik nu wel in grote hoeveelheid nodig.Omdat ik verder onderzoek ben gaan doen en is het reinigen van het filtertje van de ABS het verschonen van de olie aan de gang met de vele ontluchtings nippels die ik opmerk.Daarbij het ontluchten van mijn remklauwen en dit alles moet goed gaan en dan is het nog de vraag of mijn ABS pomp goed is en functioneerd. Want rechts is de ABS en links  is de rem die 1 derde achter remt en 2 derde voor remt.Funcioneert de ABS pomp niet naar behoren kan dat 1200,- euro nieuw kosten als vervanging. De dealer verkoopt deze niet meer al heeft hij hem zou ik dat toch nooit er aan uit geven. Wat info gedaan maar wat feitelijk meerdere ABS bezitters doen is de boel omgooien naar gewone normale remmen zonder ABS.Hahaha heerlijk is dit toch met recht lekker knutselen aan een Vespa maar we gaan gestaag door😁👍

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Mbv de goede raad van Pilaf het volgende;

De ABS was werkzaam maar vanwege het niet meer leveren vanuit de leverancier mbt mijn lekkage’s op de kabels heb ik toch maar besloten om de ABS Modulator inclusief de remdruk verdelers en alle slangen etc te verwijderen. Opstakel was de remslang bij mijn voorrem maar die priegel je erdoorheen. We houden een grote connector over die in de modulator zat. Daar loopt dus ook de remstop licht naartoe. He gaat nu drie draden bij elkaar  connecten je hebt dat de twee draden die van ieder hendel lopen. Deze heb ik samen verbonden met de remlicht draad. Zo zou het moeten werken. Ik heb de non abs remleidingen besteld nieuwe banjo bouten met ringetjes. Pilaf merkte op dat de remschakelaars ook een andere serienummer hebben dus die ook erbij besteld. De draden die naar mijn schakelaar’s lopen hebben alleen massa op rood. De andere draad krijgt pas massa wanneer je je hendel inknijpt. En dit laatste was even een probleem omdat mijn remstop licht bleef branden. Dit probleem werd veroorzaakt doordat ik niet de remschakelaar er echt helemaal in had gedraaid.? Waarschijnlijk zat er vuil of wat ook en omdat ze van plastic zijn ben je niet geneigd om er een tangetje bij te pakken. Dus nu gaan we netjes alles inbinden met krimkousjes enz.. Leuke ervaring👍😁👍

 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...