Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Ik probeer hier wat info te vinden om de PK in te schrijven. Is blijkbaar geen evidentie....

De Vespa is niet uit het buitenland ingevoerd. Ik heb een Belgisch gelijkvormigheidsattest maar dit is niet gedateerd.

Ik heb een factuur uit 1996, toen de Vespa tweedehands werd verkocht, die verwijst naar bouwjaar 1993. 

Mijn verzekering zegt mij nu nadat ze belden met DIV, dat ik een pre-registratie zou moeten laten doen in het postkantoor. Als ik dit even google is een pre-registratie bedoeld voor ingevoerde voertuigen, wat mijn Vespa niet is... 

Iemand suggesties hoe ik dit het beste aanpak?

Alvast bedankt

 

Link naar reactie

Update:

Zelf nog eens gebeld met het DIV. Een Belgisch gelijkvormigheidsattest zou moeten volstaan en een preregistratie is niet nodig. Het feit dat dit niet is gedateerd zou geen probleem zijn als ik het kan aantonen met de factuur uit 1996 of op een andere manier.

Maandag een afspraak geboekt bij de DIV antenne in Oostende. Ben benieuwd...

Link naar reactie

slechte verzekering... die pre registratie is ENKEL als deze al deel 1 en deel 2 heeft (gehad) ... (nieuwe wetgeving sinds maart 2023) 

Is idd NIET nodig als die nog nooit een plaat heeft gehad.. dus nog nooit was ingeschreven...

 

conclusie : uwe verzekeraar kent er niks van !

aangepast door Cult
Link naar reactie
5 uren geleden, TomP zei:

Inschrijving ging zonder problemen deze morgen. Het gelijkvormigheidsattest volstond.

voila :)

  • Haha 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...