Ga naar inhoud
Vespaforum.be

windscherm vespa lx


Spillie

Aanbevolen berichten

ik heb een klein windscherm op mijn GT gezet en vind dat de wind vooral in mijn gezicht waait. Ben het ondertussen wel gewoon.

In de zomer ondervond ik weinig hinder, maar nu bij hoge snelheden en veel wind is het toch belangrijk mijn stuur goed vast te houden. Ik hoop dat het snel terug zomer is.

Link naar reactie

Wel daar mijn ET een halfhoog windscherm had, wou ik het klein eens proberen op mijn LX, ik heb het dezelfde dag er nog vanaf gehaald. In mijn opinie, niks waard. Ik heb nu het hoog model genomen en ben er super blij mee. Sommige mensen lachen er wel mee en zeggen dat een "oude Bompa" scherm is. Maar ik zit volledig wind- en waterdicht en dat is het enigste wat telt!

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Rijd nu sinds enkele weken rond met een hoog windscherm op mijn GTS 125.

In het begin was het best wel even wennen, maar eenmaal die fase voorbij, viel het me op hoe comfortabel zo'n groot windscherm eigenlijk wel is ...

Het meest aangename is het feit dat je met regenweer zo goed als volledig uit de regen zit.

Daarnaast is het ook enorm handig m.b.t. insecten. Zonder windscherm was het immers quasi onmogelijk met open vizier te rijden omwille van tal van insecten ...

Het enige nadeel is dat je het scherm regelmatig dient te reinigen, wat me eigenlijk vrij logisch lijkt. En de 'looks' uiteraard. Maar: de gustibus et coloribus non disputandum ... (Voor mij primeert het comfort op de 'looks'.)

Link naar reactie
Hm, ik ben er nog niet uit. Blijf het toch maar zonder doen, denk ik. (Vespa rijden zonder scherm, bedoel ik :P)

Wacht maar tot je die eerste hommel tegenkomt iets boven de 80 Km/u ...

Op mijn ET 4 had ik het half-hoge scherm, ni slecht maar ik heb nogal een lang bovenlijf zodat ik bij regenweer met een pijnlijkje (gekromde) rug zat.

Op de GTS meteen een groot scherm gezet. Wel twee weken moeten wachten, dus het verschil meegemaakt. Ik geloof niet dat ik dat ding er ooit nog afhaal. Toch niet als ik wil gaan rijden.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
@Sir John : Original Vespa screen.

Waar heb je der zo eentje gevonden? Ze verkopen ze toch niet meer in belgië? Wij zijn helemaal naar Bologna geweest :-) neenee, waren daar en eentje meegenomen... pure noodzaak!

Euh, ik rijd met een GTS, jij met een PX niet hetzelfde schermke natuurlijk.

Maar het zou me verbazen dat de dealers geen schermen voor de PX meer kunnen leveren, weze het dan geen OEM stukken.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • 1 jaar later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...