Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa s van snor naar brom


Aanbevolen berichten

Is het een 2 takt of 4 takt?

Topsnelheid kan je sturen met de vario, misschien zit er een aangepaste varioring in of is de vario versleten waardoor je gewenste snelheid niet haalt. Ook kan de v-snaar versleten zijn waardoor deze niet meer “bovenin” de vario komt bij volgas. Controleer ook even de maat van je hoofdsproeier. Je vermeld niet hoeveel km erop de teller zit maar bij hoge standen kan het ook de versleten cilinder/zuiger zijn.

  • Like 1
Link naar reactie

Voor de 4t2v motor zijn 2 modellen cdi’s gemaakt, een snor (25km/uur) en een brom (45km/uur). Als je bij de snor cdi de varioring verwijderd zal deze een bandbreedte hebben van 35-40km/uur. Bij een brom cdi ligt deze zonder varioring tussen de 50-55km/uur.
Wat ik denk is dat je nu rijdt met een snor cdi zonder varioring, wat een top geeft van 40km/uur.

Jouw oplossing zou dus een brom cdi zijn icm met een varioring.

Je kan de varioringen als set (verschillende maten) krijgen voor de 20mm glijbus, dan kan je de brommer perfect afstellen voor je deze ter keuring aanbiedt.

  • Like 1
Link naar reactie
Op 12/4/2021 om 16:16, Pilaf zei:

Voor de 4t2v motor zijn 2 modellen cdi’s gemaakt, een snor (25km/uur) en een brom (45km/uur). Als je bij de snor cdi de varioring verwijderd zal deze een bandbreedte hebben van 35-40km/uur. Bij een brom cdi ligt deze zonder varioring tussen de 50-55km/uur.
Wat ik denk is dat je nu rijdt met een snor cdi zonder varioring, wat een top geeft van 40km/uur.

Jouw oplossing zou dus een brom cdi zijn icm met een varioring.

Je kan de varioringen als set (verschillende maten) krijgen voor de 20mm glijbus, dan kan je de brommer perfect afstellen voor je deze ter keuring aanbiedt.

Bedankt voor de duidelijke info

Ik heb de cdi los gehaald zie foto

Dan zou ik deze moeten bestellen?? Is dit de juiste en welke varioring moet ik erbij bestellen ? https://www.zandri.nl/bougies-bobine-cdi/cdi-bobine-cdi/bobine-cdi-unit-45km-cen-scopia4t2v-ducati-639978.html

 

16184211128968521078194803802777.jpg

Link naar reactie

Dat is inderdaad de juiste voor een 4t2v model, zou de varioringset aanschaffen. Dan kan je beter afstellen, de vario’s verschillen (nieuw/versleten) waardoor een precieze maat niet is aan te geven. Gewoon netjes afstellen voor de keuring en daarna kan je doen met de ring wat je wilt, helemaal verwijderen (best voor de motor) of afstellen net voor de WOK (NL) grens.

https://www.zandri.nl/varioring-set-gy6-kymco-piaggio-peugeot-sym-vespa-50cc.html

Succes met keuren.

  • Like 1
Link naar reactie
21 uur geleden, Pilaf zei:

Dat is inderdaad de juiste voor een 4t2v model, zou de varioringset aanschaffen. Dan kan je beter afstellen, de vario’s verschillen (nieuw/versleten) waardoor een precieze maat niet is aan te geven. Gewoon netjes afstellen voor de keuring en daarna kan je doen met de ring wat je wilt, helemaal verwijderen (best voor de motor) of afstellen net voor de WOK (NL) grens.

https://www.zandri.nl/varioring-set-gy6-kymco-piaggio-peugeot-sym-vespa-50cc.html

Succes met 

ik ga de spullen bestellen en dan kan hij gekeurd worden.

Bedankt voor de hulp Pilaf

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...