PK50 Geplaatst: 4 augustus 2006 Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 Hallo, Kheb onlangs men motorblok gereviseerd, nieuwe zuiger en cilinder, alle dichtingen vervangen,... Voor ik het blok open deed had ik geen vonk, kheb alles nog eens nagekeken nadat het blok terug dicht was, en omdat alles serieus verduurt was heb ik een nieuwe bougiekabel en bougiekop gestoken, ook een nieuwe cdi, want de schroef was afgebroken. Nog steeds geen vonk. Alles nog eens goed uitgemeten, en dan besloten de ontstekingsgrondplaat ook maar te vervangen. Nu staat alles terug in elkaar, wil ik het even testen... Geen vonk. Wat kan er nog mis zijn? Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 4 augustus 2006 Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 draadjes verkeerd aangesloten? Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 4 augustus 2006 Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 spoelen al gecheckd ? Link naar reactie
PK50 Geplaatst: 4 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 Spoelen zullen wel in orde zijn aangezien het gaat om een grondplaat nieuw uit de verpakking. Draadjes nog eens nagekeken en alles klopt, Rosso-Bianco-Verde-kke toch Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 4 augustus 2006 Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 eu misschien een domme opmerking maareu staat je sleutel goed ? anders eens testen zonder de draden aan te schakelen die draden die uit de moter komen e , gewoon de stekker uit trekken en dan zou je moeten vonk hebben, als je vonk hebt dan is er iets mis in de bedrading van de stekker naar de sleutel Link naar reactie
PK50 Geplaatst: 4 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 Dacht ik ook eerst, al getest zonder kabel aan te sluiten, en er gebeurt nog steeds bitter weinig. Dat kabeltje dat uit de cdi komt, das toch zeker massa he ? Heb hier al eens gelezen dat het niet nodig zou zijn dat aan te sluiten ofzo... Maar daar ligt het ook niet aan denk ik. Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 4 augustus 2006 Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 massa altijd aansluiten , koppel eerst u verlichting en u toeter eens los en begin gewoon met u onsteking. het kan zijn dat iets anders in korstluiting ligt. heb ik ook al voorgehad. Link naar reactie
PK50 Geplaatst: 4 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 Alles eens losgekoppeld, terug aangesloten, en nog steeds geen verandering. Iemand tijd/zin om het eens ter plekke te komen bekijken? Anders doe ik hem eens binnen bij Blommaert. Link naar reactie
PK50 Geplaatst: 4 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2006 Welk deel van het vliegwiel geeft eigenlijk het signaal aan de gever voor ontsteking ? Heeft dat iets te maken met die 3 gaatjes die langs binnen in het vliegwiel zijn geboord? Misschien morgen eens proberen het vliegwiel harder aan te spannen, kwestie van er zeker van te zijn dat er wel signaal komt van de gever. Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 5 augustus 2006 Delen Geplaatst: 5 augustus 2006 Die 3 gaatjes zijn uitlijningen van je vliegwiel zodat hij niet te veel trilt. Je moet eens grondig nagaan wat je tot nu toe nog niet hebt veranderd. Het kan iets simpels zijn zoals de bougiekabel of zo... Heb je al eens gecontroleerd of je ontsteking hebt door enkel de bougiekabel tegen het frame te houden ipv de bougie+bougiekop? Groetjes Alex Link naar reactie
René Geplaatst: 5 augustus 2006 Delen Geplaatst: 5 augustus 2006 Heeft dat motortje ooit gedraaid met de vorige CDI? Ben je wel met een goed type van CDI bezig? Ik snap het anders ook ni Link naar reactie
PK50 Geplaatst: 5 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2006 met de vorige cdi draaide hij zonder problemen. Die cdi had wel 1 aansluiting meer, al was die niet aangesloten... Bougiekabel doorgemeten met bougiekop en al, en dat was 4.7 kOhm. Link naar reactie
René Geplaatst: 5 augustus 2006 Delen Geplaatst: 5 augustus 2006 Ik denk meer en meer dat de grondplaat en CDI niet bijeen passen. 1 groen contact op de CDI is voor een pk50xl en twee groene aansluitingen is voor een PK50XL2. Vergelijk ook de grondplaat, kijk vooral naar de vorm en bevestiging van de pick-up spoel en naar de kleur van zijn aansluitdraden. Die bougiekop is een radio ontstoorde, die moet ook werken daar ligt het niet aan Succes Link naar reactie
PK50 Geplaatst: 5 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2006 ik heb nu een cdi met één groen contact, die werkt niet, de grondplaat is voor een pk50xl. Misschien toch maar eens andere CDI gaan halen. Het gaat om deze grondplaat: Art.-nr. 23432100 En deze cdi Art.-nr. 86000000 Ik denk dat de vorige cdi er zo eentje was: Art. -nr. 85002000 Link naar reactie
PK50 Geplaatst: 5 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2006 Hellow, vandaag eens bij Staar in Kapellen langsgeweest, duidelijke uitleg gekregen. Voor een pk50xl zijn er 2 soorten cdi's. Die werden naar het schijnt een beetje door elkaar gebruikt. je hebt er met 3 aansluitingen en met 4, die 4e aansluiting is een extra massa, die je gebruikt om hem stil te leggen. ideaal dus als je een antidiefstal-systeem wilt inbouwen. Hij had hem in ieder niet op voorraad in Kapellen, dinsdag moest ik hem eens bellen in Antwerpen. Misschien iemand die dat nog op overschot heeft toevallig ? Geniet nog van het weekend, Dennis Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 5 augustus 2006 Delen Geplaatst: 5 augustus 2006 Onze uitleg was nie duidelijk of wa?! Extra massa om hem stil te leggen?!Ik denk dat je niet goed hebt geluisterd... Je hebt CDI's met 1 groene aansluiting, dan wordt gewoon in je aftakdoosje een aftakking gemaakt naar je contact. Dan heb je er met 2 groene aansluitingen, dan kan je de kabel naar je contact daar aansluiten. 1 tip :Drop gewoon je scooter bij een dealer binnen.Dat had je al veel vroeger moeten doen...Dat had je waarschijnlijk al veel onnodige kosten bespaart! Link naar reactie
René Geplaatst: 5 augustus 2006 Delen Geplaatst: 5 augustus 2006 Ik kan me moeilijk voorstellen dat de Vespadealer onzin vertelde. Ik denk eerder dat het de geschreven uitleg is die niet klopt. -De losse zwarte draad is massa -Wit is ook massa -Rood geeft de spanning om de condensator op te laden -Groen (pick-up spoel) geeft de puls voor de ontsteking -Groen is met ander groen doorverbonden De CDI’s met 4 en 3 aansluitingen zijn NIET verwisselbaar Ik denk dat de grondplaat defect is maar de student mototechnologie heeft er nog een fout bij ingestoken door de verkeerde CDI te gebruiken waardoor het vervangen van de grondplaat geen effect had. Och Alex, het sleutelen is voor velen een hobby en elke hobby kost geld. Groetjes Link naar reactie
PK50 Geplaatst: 5 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2006 Euhmmmm, iedereen zal wel eens een foutje gemaakt hebben zeker ? Niet dat ik jullie uitleg niet geloof, maar als je toch langs de vespadealer moet voor een nieuwe cdi, kan je het net zo goed vragen, die 2 vespadealers die ik vandaag heb gesproken, vertelden in ieder geval niet dezelfde uitleg. Link naar reactie
jonassteyaert Geplaatst: 19 februari 2009 Delen Geplaatst: 19 februari 2009 hoeveel kost het om de ontsteking te maken ? x Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 19 februari 2009 Delen Geplaatst: 19 februari 2009 nu vast meer dan in 2006... Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 20 februari 2009 Delen Geplaatst: 20 februari 2009 hangt ervan af waar het probleem zit en hoe lang de de mecanicien erover doet om het probleem op te lossen... plus dan nog eventuele vervang stukken. reken maar een 200 tot 300 euro(dat zei Frank toch van scootermarket). Het is zeker de moeite dus om het zelf te proberen(tenzij je echt twee linkerhanden hebt en je rechtshandig bent). Link naar reactie
jonassteyaert Geplaatst: 23 februari 2009 Delen Geplaatst: 23 februari 2009 nee maar kheb 'm nog nooit uit elkaar gehaald .. kheb die nog niet zo lang en ben 17 en zou eig iemand moeten vinden die me daar wa bij kan assisteren maar de meesten hebben ook ni die tyd enz eh al wil ik er echt wel veel van kennen en kunnen .. maar je vind ook geen duidelijke beschrijving hoe dit moet enz .. grtz , jonas Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.