Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Inschrijven Niet Ingeschreven Vespa 50 Van 1964 Uit Nederland


Aanbevolen berichten

Een Nederlandse handelaar heeft momenteel een vespa 50 uit 1964 due ik graag zou willen kopen.vhij heeft deze uit Italië geïmporteerd en heeft een origineel certificato per cyclomotore (gelijkend als deze in bijlage) met het kloppend chassis nr op. De vespa werd in het verleden niet in Italië ingeschreven omdat dit vroeger, zoals bij ons, niet moest. Enkel nieuwe bromfietsen moeten daar ingeschreven worden.

In Nederland staat deze dus nu te koop, maar is daar momenteel dus ook niet ingeschreven.

Ik las dat vanaf 2014 inschrijving van bromfietsen 50 cc nodig is indien deze reeds in België of in het buitenland reeds ingeschreven werden. Maar dit is dus niet het geval.

Mijn vraag is nu: wat moet ik precies doen?

Deze in Nederland gaan ophalen en hier laten verzekeren zonder inschrijving? Of dien ik toch iets anders te doen?

Hoe werkt dit momenteel in België indien men een 50cc van een particulier koopt waarvan deze nog nooit werd ingeschreven? Ook gewoon laten verzekeren zonder in te schrijven?

Het is me niet 100% duidelijk...

Als iemand me snel een antwoord zou kunnen geven, zou ik dit heel erg waarderen en eventueel dit weekend de vespa reeds gaan halen.

post-15404-0-83075800-1427922698_thumb.j

post-15404-0-48077400-1427923034_thumb.j

Link naar reactie

Hallo, met boekje naar verzekering gaan en gewoon verzekeren. Ik heb pas hetzelfde gedaan. Bromfietsen van voor 1972 hebben geen gelijkvormings attest. Dus geen inschrijving nodig. Wel laten verzekeren voor bromfiets die max. 45 km/u gaat natuurlijk.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...