Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hallo


Nelis

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Mijn naam is Niels. Ik heb al vaa op het forum gekeken maar dan toch nu ook eens een account aangemaakt.Ik heb al veel info van het forum kunnen halen hiervoor al dank.

 

Toen ik 16 was hadden 3 maats van een pk 50. Toen baalde ik dat ik er geen had. Nu bijna 20 jaar later heb ik er ook 1. Ik ga hem gebruiken voor de fun maar ook om mee naar mijn werk te rijden. Ik woon in Oost Souburg/Nederland. Belgie is dus dicht bij. Ik heb een hand geschakelde pk50 xl uit 1986 gekocht met 29000 km. Nadat ik een proefrit had gemaakt besloot ik hem te kopen. Hij reed goed en was keurings klaar.

 

Het eerste euvel was dat hij viel tijdens vervoer. Dat was heeeeeel erg jammer. Hierna thuis 1x kunnen starten waarnaar hij vastliep. De cilinder/zuiger liep vast vanwege datde krukas en lagers op waren. Dit lag niet in de planning maar ik heb alles zelf vervangen en nu loopt hij weer prima.Het volgende dat gaat gebeuren is dat het lak werk volledig nagelopen gaat worden. Het bleek toch niet zo fraai te zijn. Druipers en veel grove schuur plekken. Gelukkig heb ik een maat die autospuiter is. Het is de bedoeling om hem binnen nu en twee maanden te spuiten. Ik zal er binnenkort foto's van posten.

 

Ik ben nog wel op zoek naar een neuskap, dus mocht iemand er nog 1 hebben hoor ik er graag van.

Het andre plan is om er nog een 75cc onder te leggen. En ik weetdat dat eigenlijk niet mag.  1 Van mijn vrienden had deze vroeger ook. Het gaat mij niet zo zeer om de top snelheid maar hij reed een stuk rustiger en had wat meer trek vermogen. En dat wil ik eigenlijk ook wel. Maar eerst gaan we het lakwerk beet nemen.

Link naar reactie

Dank je. Ik heb een neuskap gevonden. Rijden kan ik alweer. Ik moet alleen nog op mijn kenteken bewijs wachten. Vorige week Dinsdag laten keuren. De komende tijd zal ik op een lapjes kat ( qua kleuren) rond rijden. Daarna zal alles 7044 zijn met ook nieuwe logo's.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zo dan dacht ik dat ik technisch een eind op weg was naar een goede scooter... ..maar helaas. Na een tijdje rijden begon de scooter uit te vallen. Maar dan ook volledig hij viel in 1 keer uit. Vaak bij bijna vol vermogen. Dan even rusten en dan reed hij weer even en zo voorts. Na wat zoek werk op google erachter gekomen dat het de ontsteking is. Gisteren bij Sip een nieuwe besteld en als het goed is donderdag binnen. Dan hopen dat we voorlopig weer kunnen rijden. Ook nog tweedehands zij kleppen en een voorspatbord op de kop getikt. Het voorbereiden op het spuiten vordert dus ook gestaag.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...