Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pk50Xl Is Back


Pepino

Aanbevolen berichten

Hallo beste Wesprijders,

 

mijn naam is Andy De Winter (Pepino) en was hier vroeger ook al reeds, zij het maar even, actief maar dan onder de nicknaam Dolfken en die ik dus nu een beetje Italiaanser wou laten klinken  :)

 

we teken af rond O.L.H. Hemelvaart 2012 toen ik men eerste stappen zette in de vespa-wereld en mijn PK50XL ik denk bouwjaar '84 met polini sportuitlaat aangeschaft heb.

 

totpsnelheid hangt zo tussen 60 en 70km/u

 

post-8461-13769189343741.jpg

 

post-8461-13769188597075.jpg

 

 

na ongeveer 6 maand met de vespa te cruisen en links en rechts een meetingkje mee te pikken ( Antwerpen-Willebroek-Middelkerke...) ook oldtimerbrommer ritten die door niet vespa-clubs (Serskamp) georganiseerd werden en vele solotripjes (Oost en West-Vlaanderen, Vlaamse Ardennen, Pajottenland, Waalse Ardennen (weekendje Durbuy ) ben ik in het najaar zonder rijbewijs gevallen en ging de vespa op stal .

Net voor ik men rijbewijs moest inleveren ben ik de laatste rit net op tijd thuisgeraakt daarna was er geen leven meer in de vespa te krijgen.

Het leek erop dat de vespa het aanvoelde dat ik en hij gedwongen niet meer mochten rijden .  :)

 

De vespa is dan tijdens de wintermaanden onaangeroerd blijven staan tot het voorjaar 2013 toen ik hem toch even wou nakijken wat het eventuele probleem kon zijn.

 

De carburatie even der af gehaald en proper gemaakt en wonderbaarlijk de vespa deed het weer na een 50 tal meter aan te lopen .  :rolleyes:

Maar er dook ineens een ander probleem op in zijn nutraal of met ingeknijpte koppeling vloog hij direct in hoge toeren.

Door gebrek aan tijd en goesting heb ik hem zo weer op stal gezet tot dus vorige week de vespa weer van stal heb gehaald daar het rijverbod aan zen eind aan het komen is (als alles goed gaat ben ik medio mei 2014 weer de baan op met de vespa).

 

Hert probleem van de valse lucht is reeds opgelost (hopelijk niet tijdelijk) maar ik heb nu wat andere probleempjes.

 

 

- Ik vrees dat de koppeling bijna zo goed als naar de haaien is... bij ingedrukte koppeling en 1ste versnelling wanneer je gas geeft wil de vespa aanstalten maken om vooruit te rijden.

Ligt dit zo wie zo aan de koppelings platen die versleten zijn ? of kan dat nog een oorzaak van ander aard hebben ?

 

- mijn rechter achter pinker doet het niet of alleen als je er even op tikt en dan stopt hij weer de ander pinker werken wel maar branden zeer flauw.

Wanneer ik de koplamp(en) uitzet branden de pinkers wel feller.

Nu heb ik de koplamp reeds opengemaakt en gezien dat die te zwaar is (lamp van 12v 35w) .

Zou dit de oorzaak zijn van het zwakker branden van de pinkers of is er een massaprobleem ?

Ik heb hier al ergens gelezen dat dat achteraan wel eens een probleem kan zijn met de aarding aan het frame.

 

- het schakelen loopt ook heel stroef maar dat ligt vast en zeker wel aan het schakelkruis tevens werkt de kickstarter ook niet (heeft hij nog nooit gedaan) dus dat zal wel een nieuwe halfmaan tandwiel worden.

Ik ben ook heel hard aan het twijfelen wat ik ga doen,  de vespa voorlopig weer rijwaardig en op de baan brengenen een groot onderhoud geven of een totale revisie maar dan zit ik vast nog een hele tijd zonder vespa als ik het goed en voledig wil doen.

Ik denk er ook aan om een andere te kopen en naar 125cc over te schakelen omdat ik de toekomst van plan ben om meer meerdaagse trips te ondernemen. ( motorrijbewijs behalen ivm buitenlandse trips ligt ook in het verschiet)

 

Ik ga zo nog even de lampen uitmeten en contacten proper maken mssn dat dit het elektrisch probleem al voor een stuk verhelpt... btw het standlicht wanneer brand dat en bij welke lichten zou dat moeten samen branden ?  

 

 

mvg Pepino 

Link naar reactie

Hallo allemaal,

 

vandaag lekker in het zonnetje een beetje verder gezocht naar het pinker probleem en dat is inmiddels opgelost was gewoon een slecht en roestig contact  :P

komende week eens zien voor een nieuwe juiste koplamp 12V/25W en hopen dat het zwakker schijnen van de pinkers daarmee verholpen is .

 

 

grtz Pepino

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...