Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie VBB


Pieter1

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Nog een paar vraagjes voor de kenners

 

- past dit stuur op een vbb voorvork ? Wat is het verschil tussen een vnb-vbb voorvork of zijn deze compatibel?

- Is de ring rond de koplamp deze met het kenteken van SIEM, of staat er gewoon S.I.E.M. op? Vogens mij het laatste

- Volgens wat  ik terugvind, zijn de handle bars van een VNB1T meegespoten?.

- Zijn de handle bars vanop mijn vbb compatibel met dit stuur, volgens SDN wel?, vooral de rechter vinden lijkt me een probleem en is het huisje voor de lichtschakelaar ook meegespoten ? Mijn rechter handle bar is ook verchroomd, dus ik moet er eentje vinden die niet verchroomd is.

  Ik denk niet dat ik mijn rechter handle bar er nog af krijg, of is dat maar een idee ?

- Klopt het dat het frame van het achterlicht van een VNB1T meegespoten is?

- Er staat geen "vin" bovenop het stuur, is dit typisch VNB1T

 

Is buiten het bovenstaande dit stuurhuis kompleet ?

 

z7vj.jpg

 

rvh0.jpg

 

Voor wie het ganse topic niet heeft gelezen, het frame van mijn vespa is van een VNB1T.

 

Dit alles zal voor volgende winter zijn. Vooral een originele werkende tachometer is kostelijk. Heb je toevallig dingetjes liggen, laat het me weten. Dan denk ik aan de handle bars, een frame voor het achterlicht dat niet verchroomd is en kan meegespoten worden, idem voor het huisje van de lichtschakelaar.

Link naar reactie

Beste Pieter,

 

2i72x5c.jpg

 

Voor VNB1T :

- zijn de handlebars inderdaad meegespoten,

- eveneens het achterlicht. Het binnenwerk is niet chromé maar lichtblauw (is een zeer,zeer zeldzaam item !, heb er nog één in de kelder liggen denk ik),

http://www.ebay.com/itm/VESPA-SCOOTER-New Old Stock-TAIL-LAMP-ORIGINAL-PAINT-VNA-VNB-125-VBB-1960-1965-GS-160-/200965401975?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item2eca78ad77&vxp=mtr

- eveneens de behuizing van de schakelaar aan het stuur,

- eveneens het afdekkapje aan het voorwiel,

- eveneens de voorvork,

- eveneens de velgen,

- VNB1T heeft geen chromé rand rond het schutbord,

- heeft een zwart logo op 't schutbord,

- heeft een zwarte claxon,

- kan het niet goed zien op de foto, maar denk dat het rempedaal niet ok is,

 

Veel succes !

Groeten.

Luc

Link naar reactie

Er zal vanalles niet ok aan zijn. De vespa is na twee jaar bijna af naar mijn gedacht. Maar dat stuurke en bijhorende tacho dat komt er met de tijd zeker op. Bovendien zou ik dan de wesp moeten herspuiten, terug op 8 inch en 6 volt zetten. Kortom herbeginnen. En dat doe ik dan liever met een andere scooter. Heb echt geen 500 dollar over voor een achterlicht. Dat krijg ik thuis trouwens niet verkocht.

 

Hij ziet er voor mij prima uit, alleen het stuur prikt.

 

In ieder geval heel erg bedankt voor je post. Ik hou het erbij dat ik wel eens een origineel stuurke kan hebben. En een originele wesp. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...