Ga naar inhoud
Vespaforum.be

rozewolk idee, opstart Vespa-dealer ,reparatie en verhuur.


sjoerd soet

Aanbevolen berichten

Dag Dewiene,

Zal eerlijke en goeie raad zeker ernstig in overweging nemen! Heb bezint eer ge begint als welkomstekst op mijn gsm opgeslagen.

Dank voor response en het terug geven van een uitspraak die ik al een aantal jaren had bijgedragen en in de vergetenheid was geraakt;

bezint eer ge begint

Link naar reactie

@ Dewiene : i feel your pain, mijn leveranciers waren/zijn ook zulke rotzakken, op hun eigen site alles verkopen aan MIJN inkoopprijs en van datte...

En "als" ik winst mocht hebben dan was het 3 tot 9% op netto bedrag en van dat allemaal,ik moest mij echt kapot werken voor zuiver 100€ te verdienen terwijl de leveranciers zich kapot zaten te lachen en de klanten moeilijker en moeilijker begonnen te doen omdat ze het overal(en zelf ook bij de leverancier) goedkoper konden krijgen.

de leveranciers die me het hardst gekloot hebben heb ik nu buiten gesjot, ik heb dankzij mijn ervaringen en kennis in mijn wereld mensen leren kennen en nu heb ik nieuwe leveranciers die 4X zo snel leveren aan de helft goedkoper : maw nu verkoop ik iets én verdien ik er nog aan !

op die manier zien de andere leveranciers hun verkoopcijfers dalen want ik verkocht wel veel van hun, nu is dat gezakt naar "0" en koop ik het via die ander en ik maar lachen :-)

Zeker nu ik mijn kosten heb verlaagd en tegelijkertijd ook meer tijd voor die doelgroep waar ik op mik heb gekregen, dat heet 'ondernemen' ;-))

en de staat heb ik ook nog op een legale manier bij hun pietje binnenkort ;-) (omdat ze al die jaren het geld uit mijn zakken hebben geklopt)

Link naar reactie

@sjoerd soet, nog één bedenking; ben net terug van de proclamatieavond van mijn zoon. Heeft net zijn diploma in MVT. > Waar ik naartoe wil ; je hebt dan bv wel je diploma bedrijfsbeheer, je hebt dan bv na scholing je technische bekwaamheid in het specifieke vakgebied... theoretische kennis want de praktijk is nooit zoals in de boekskes

Worden deze diploma's wel in Frankrijk erkend???? Anders sta je daar met "lege handen".

+ je haalt aan of 'Piaggio' geen ondersteuning zou kunnen geven, Uit ervaring met een vriend weet ik dat merken eisen opleggen die een ondernemer risico's doet nemen om die naam tegen de gevel te kunnen/mogen hangen. De ondernemer neemt hier het risico, niet 'het merk'.

Je vriendin is van de streek zeg je?, is belangrijk; je zal de streektaal en de Franstalige techniektheorie goed onder de knie moeten hebben.

Leer Italiaans, ik werk zelf met een aantal Italiaanse producten én ik geef je op een briefje; het feit dat ik me kan uitdrukken in het Italiaans heeft me al veel positiefs opgebracht.

Mvg, Luciano

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...