Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Windscherm GTS Medium


Vesparosso

Aanbevolen berichten

Rij momenteel rond met een Vespa 300 GTS met laag windscherm en overweeg om voor de koudere periodes in het voor- en najaar een hoger scherm te monteren. Ik merk dat het hoge scherm in veel gevallen ingekort wordt omwille van de slechte zichtbaarheid in het donker en bij regenweer.

Ik heb nu gemerkt dat er ook een middelhoog scherm beschikbaar is, nl.

http://www.sip-scootershop.com/en/products/wind+screen+piaggio+medium_pi675048

of

http://www.easyparts.be/showarticles_info/0041675048/0-1688-311-350-3322/2114/Windscherm_Vespa_GTS_Compleet_Medium_Hoog.html

Heeft iemand ervaring met dit origineel middelhoog windscherm voor de GTS?

Het scherm heeft onderaan dezelfde vorm als het hoge scherm, waardoor de handen beschermd zijn, maar is 15 cm lager dan het hoge scherm.

De bevestigingssteunen zijn ook een stuk korter, wat misschien meer trillingen kan geven dan een ingekort hoog scherm.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Heb dit sinds kort ook op mijn GTS staan. Helpt inderdaad tegen de kou omdat lichaam en vooral handen uit de wind zitten. Is echter ook meteen het enige voordeel.

Voor al de rest (rijgedrag, zichtbaarheid) is het kleine transparante windscherm nog altijd mijn favoriet.

Link naar reactie

Toch nog een voordeel gevonden van het nieuwe medium windscherm. In combinatie met een topkoffer heb ik minder last van de bekende "steering wobble" in vergelijking met het kleine windscherm.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb dit weekend een windscherm gemonteerd van Faco, ook onder de naam Biondi verkocht. Een vast gedeelte in licht grijs getint en dan een tweede gedeelte helder plexi in de hoogte verstelbaar. Minimum hoogte boven de koplamp getit gedeelte is 255 mm tot max 440 mm verstelbaar helder gedeelte.

Ik had eerst een medium scherm van Vespa maar in combiatie met mijn Vespa Granturismo helm en 1,85 meter grootte kreeg ik alle wind in mijn gezicht.

Vanochtend getest aan -2 graden, subliem resultaat en loopt sneller, tot 118 km behaald met rugwind weliswaar.

Een absolute aanrader !!!

Link naar reactie

@RolfGTS125

Is maar een 125 cc'tje met injectie, ik dacht al dat ik content mocht zijn met 118 op de teller.

pas 1100 km, moet binnen voor zijn 1ste onderhoud.

Suggesties om de wesp op te drijven? Had al iets gelezen van een andere luchtfilter ipv een Leovinci4road uitlaat, zou even doeltreffend zijn.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...