Youri vespa Geplaatst: 13 augustus 2012 Delen Geplaatst: 13 augustus 2012 Ik ben bezig mijn PK50xl te reviseren, dit ism met een brommmermaker. We hebben een nieuwe kabelboom in de scooter liggen. Nu zijn we aangekomen bij het aansluiten van de spanningsregelaar. We weten echter niet welke stekker (kleur) op welke aansluiting in de regelaar moet. De foto's van demontage zijn niet afdoende. De spanningsregelaar heeft de volgende letters vermeld (van links naar rechts); G G B+ C (en dan een tekentje). Weet iemand raad hiermee. Ik heb via internet een schema gedownload van de PK50. Helaas is ook niet afdoende. Nieuwe boom = veelal nieuwe kleuren. BvD Youri Link naar reactie
George Bertram Geplaatst: 16 augustus 2012 Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 Youri, Deze uitleg staat bij een spanningsregelaar op SIP: Voltage Regulator RMS for Vespa PK50 S/SS/Automatica/XL /XL2/PK80-125 S/Automatica /ETS/P125-150X-S mit Blinker /P200E/PX80-200 E/Lusso/T5 12V/20A, 3 connections, for "w /o" battery, also for Vespa V50/PV/ET3 (after conversion) € 31,00 Art.No.85160000 Preview If your OE PIAGGIO voltage regulator is operating correctly your electrical system should be protected against harmful power peaks, your bulbs should last longer, the battery should be receiving a charging current while the engine is running and, last but not least, the battery should not discharge (too much) power while in standby. The voltage regulator units with more than 3 connections also function as AC/DC converters and can deliver a constant direct current supply. If you are upgrading a VESPA model with a points ignition to an electronic ignition system the voltage regulator unit with just 3 connections is required. If your motor build project includes the COSA models stator plate then you will need to use the corresponding COSA models voltage regulator. Conclusion: Due to the high temperatures produced in the normal working life of this electrical unit, it can (quietly)fail. Regrettably this is only noticeable through flickering lights and repeated bulb failure. By this stage the unit is in definite need of replacement. SIP-TIP: Pay special attention to the amount of connectors on your existing OE PIAGGIO unit while ordering a replacement. These Voltage Regulators are available with between 3 and 5 letter coded connectors. 'A' and/or'G' are responsible for the scooter circuits current supply, 'G' and 'B' supply the battery with a charging current and 'C' controls the charging process of the battery. Link naar reactie
Youri vespa Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 Hey George. Bedankt voor je reactie, ben er blij mee! Precies wat er staat begrijp ik niet helemaal. Kun jij mij in lekentaal uitleggen wat ik het stuk tekst moet halen? Youri Link naar reactie
George Bertram Geplaatst: 19 augustus 2012 Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 hoi Youri Even de tekst vertalen met een online vertaalmachine Link naar reactie
Youri vespa Geplaatst: 19 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 dankjewel!!! Link naar reactie
sindo Geplaatst: 19 augustus 2012 Delen Geplaatst: 19 augustus 2012 Youri, de kleuren spelen toch geen rol, altijd even uitmeten en vergelijken met de tekening, dan kan het niet missen. Link naar reactie
Youri vespa Geplaatst: 20 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2012 @sindo. Dan moet je wel weten waar de letters op de spanningsregelaar voor dienen. Anders gaat het nog mid denk ik. En dat is nu juist het probleem. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 20 augustus 2012 Delen Geplaatst: 20 augustus 2012 ik weet niet welke tekening je genomen hebt, maar op die van scooterhelp staan de letters er wel op, enkel iets anders C=G en en GG = AA. Als je dan de kleuren volgt weet je waar elke uiteinde naartoe gaat, als je dat uitmeet op je nieuwe kabelboom is dat toch geen probleem? Link naar reactie
Youri vespa Geplaatst: 20 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2012 Welke tekening van scooterhelp? Heb jij die? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 20 augustus 2012 Delen Geplaatst: 20 augustus 2012 specifiek voor XL vind ik niet terug, maar als je hier kijkt http://www.scooterhelp.com/electrics/pages/vespa.pk.html moet je zien wat het best overeenkomt. belangrijkste is de aansluiting op je regelaar. Het belangrijkste is dat er 2 draden van je stator komen 1 gaat naar je C blauw op je foto en zou ook blauw op je stator moeten zijn, best even checken op foto of met je oude kabelbom. En een grijze naar G maakt niet uit die zijn met elkaar verbonden en geven AC maar dan (als je regelaar niet kapot is ) max 14V. Bij B+ heb DC een draad gaat waarschijnlijk naar je pinkerdoos en de andere naar je contact. het tekentje is je aarding, die tap je meestal af van de schroef waar je de regelaar mee vastzet. als je nu meet waar je kabels naar toegaan (ongeacht de kleur) kan je niet missen Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.