Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Geluid in vario na vervangen gewichtjes


elslam

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb de variogewichtjes van een GTV 250 vernieuwd omdat deze veel lawaai begonnen te maken .Het kletterend geluid is weg en de Vespa rijdt soepel maar op ralenti is er soms een ratelend geluid te horen.Als ik een beetje gas geef stopt het ratelen(maar dan begint het achterwiel langzaam mee te draaien).Ik veronderstel dat het geluid van de riem komt.Klopt dit?Waarom is er nu in eens dat geluid?

Eventueel ralenti iets verhogen? De riem heeft 8000km en terug originele gewichtjes gebruikt.

Alvast bedankt

Link naar reactie

Alles is correct gemonteerd en de 3 glijders zijn ook vervangen.

De riem moet pas op 15000 km vervangen worden en zag er nog als nieuw uit(breedte 21,5 mm ,mag tot 19,5 gaan)

In andere posts wordt aangeraden de ralenti iets te verhogen,dit zal ik eens proberen. Alleen,ik heb geen toerenteller, hoe weet ik tot hoe hoog ik mag gaan?

Link naar reactie

Ik wacht geen 15000km, heb al een paar kapitte riemen gehad op vorige scoots en dat is een miserie nadien en 1x zelfs de motor opgeblazen gehad :-((

Ik zou hem dan verhogen zolang het achterwiel niet begint te draaien, je hebt +-250tr eer de koppeling begint aan te grijpen als ik juist ben.

Link naar reactie

Ralenti iets verhoogd,klapperen van de riem is praktisch weg maar nog niet volledig.Vespa rijdt wel veel zachter met de nieuwe gewichtjes.

Dus jij raadt me aan om nu de riem te vervangen.Wat de vario betreft :deze is heel lichtjes ingesleten-gepolijst waar de riem loopt, wanneer moet deze vervangen worden?

Bij het monteren v d vario,gebruik jij vet?

Link naar reactie

ik had hem vervangen, hij lag toch open op dat moment, ik rij bv. max 12.000 met de originele(!) riem van Vespa, bij 10.000 begin ik al excuses te zoeken om ze te vervangen !

de reden dat ik persoonlijk zo neurotisch doe is gewoon omdat ik al een motor aan flarden heb gehad, dat heeft toen geld gekost, liever een riem van 40€ te vroeg vervangen dan 1500€ reparaties denk ik sindsdien zeker als de riem springt bij maximum snelheid !

nu in uw geval zou ik gewoon doorrijden, vervang hem wanneer gij u er goed bijvoelt, in principe moet de originele riem van vespa idd 15.000km kunnen bollen, andere riemen zoals bv. die van malossi gaan niet zolang mee, beter nog ikzelf steek nooit en riem van een ander merk laat staan een tuningsmerk want die zijn niet berekend om lange afstanden te rijden, staat genoeg bewijs op het internet dat zulke riemen amper over de 5 a 8000km halen.

zolang de halfpoulies mooi glad en egaal zijn afgesleten is er niks aan de hand, als hij echt is ingesleten of niet egaal is ingesleten moet ge hem vervangen, de vario's van piaggio staan ervoor gekend even lang me te gaan als de motor mits goed onderhoud dus dat is normaal op zich geen probleem.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...