Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vgla1t


Opislak

Aanbevolen berichten

Eerste vraag: weet iemand hoeveel versnellingen er op een VGLA1T (1961) zitten?

Tweede vraag: zo'n VGLA1T met geblokkeerde motor, is dat een ramp om te kopen of is dat een betaalbare herstelling?

Derde vraag: wat was de originele kleur van zo'n ding? Ik heb gezocht op http://www.vespainter.com/colorazioni.htm maar vond 'm er niet tussen staan...

Link naar reactie

1e antwoord :

Vespa 150 GL van 61 VGLA1T

# engine: single cylinder, 2-stroke

# cylinder bore: 57 mm

# piston stroke: 57 mm

# cubic capacity: 145.5 cc

# bhp at rpm: 5.8/5000

# lubrication 2%

# carburetor: Dell'Orto SI20/17C

# gears: 4

# chassis: one-piece metal pressing

# Tank Capacity: n/a

# mileage: n/a

# tires: 3.50 x 10"

# weight: 88 kg (181lbs)

# max. speed: 90 km/h (56mph)

# VIN scheme: VGLA1T 1001-35267

dus : vier versnellingen.

2e vraag : das voor de specialisten (tik maar eens 'vastloper' in op "zoeken"). Normaal gesproken kan een tweetakt bijna altijd hersteld worden, vraag is eerder waarom hij vast zit/hoe hij vastgeraakt is en dus wat er eventueel stuk is (en is de motor nog origineel of gemodifieerd?). Het kan vanalles zijn maar meestal gewoon de piston met zijn segmenten die min of meer vast zitten in de cylinder. Maar er kan ook iets gebroken zijn (krukas/pistonarm/enz..) in principe allemaal vervangbaar.

3e vraag : welk is het juiste serienummer ? moet ergens boven de 30000 liggen als hij van 61 is. Van welke kleur lijkt hij geweest te zijn?

Link naar reactie

Ha, hier ben ik weer. De verkoper heeft zich een tweede keer bedacht en heeft 'm toch verkocht. Aan mij dus.

Bij nader inzien is de motor niet geblokkeerd. Alleen is de versnellingskabel gebroken en staat het ding in vitesse. Verduwen van de scooter doet het achterwiel met schokjes meedraaien. Dus, niet meteen een ramp he.

Alleen, het risico is er nog dat het een wrak is natuurlijk.

Nu het ding aan de praat krijgen. Ik weet weer wat doen 's avonds :-) en ik zal hier geregeld om info smeken, met uw welnemen, waarde specialisten. Ik hoop dat ik er zal in slagen om ooit ook tot dat groepje "kenners" te behoren. Voorlopig neem ik genoegen met het statuut "volstrekte amateur" :-) in de hoop dat jullie niet in schaterlachen uitbarsten.

Link naar reactie

ik klik dan rechts, in de foto, kies bewerken (bij mij in paint), in dan in het menu "afbeelding" -onder uitrekken en hellen- bij uitrekken een laag cijfer ingeven vb 25%, controleren via eigenschappen, en dan opslaan, en die foto dan gebruiken...

als er iemand een kortere mannier weet, laat het ons weten aub!

wim

Link naar reactie

Schit man das een schoon maschien!!! Nu is het zeker... er zal geen foto van m'n vesp verschijnen vooraleer ie af is... en dat is dus volgens het plan binnen 2jaar (volgende maand zou ie wel moeten draaien :S)!!!

Hoeveel heb jij daar ongeveer voor betaald als ik vragen mag?

Ochottekes mijn wrak...

De groeten

Link naar reactie

Dank dank, bloos bloos. Hopelijk heb ik er niet teveel voor betaald: 750 euro.

Ik heb intussen de zaak uit vitesse gezet en geprobeerd om te starten maar dat lukt niet; alle leidingen zijn verstopt, benzinekraantje zat vast, enz. Dat kraantje heb ik intussen wat gekuist maar het loopt nog stroef. Ik heb wel eens eventjes gestart met Start Pilote, en de motor slaat mooi aan (enkele seconden natuurlijk maar). Ik vertrouw die start pilote niet echt en ga dan ook niet teveel proberen.

Allez, dus jullie zeggen dat het er netjes uitziet? Mooi, dan ga ik met nog meer moed verder prutsen :-)

Link naar reactie

Start-Pilote. Is gewoon alcohol in een spuitbus om in de luchtfilter te spuiten bij slecht startende motoren. Te koop in alle auto-shops. Vooral gebruikt bij oude diesels in de winter. Ni echt gezond om te gebruiken in en 2 takt!

Link naar reactie

Inderdaad, start pilote is niet zo gezond. Ik heb het dan ook maar heel eventjes gebruikt om te zien of de motor aanslaat, maar ik ga er niet mee knoeien, daarvoor vind ik het zelf te gevaarlijk.

Close ups heb ik in overvloed, maar ik weet niet of dat hier op het forum kan (is een dikke 2 mega per foto). Ik ga eens proberen of ik ze ergens op het internet kwijt kan en dan hier een linkske zetten.

Ik ga jullie raad volgen en mijn karretje proberen in te schrijven. Wat heb je daar eigenlijk voor nodig? Inschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar heb ik dus niet he... Ik heb wel een geschreven verkoopsovereenkomst tussen de vorige eigenaar en mezelf. Dat is alles.

Ik hou jullie op de hoogte van de inschrijvingsperikelen en de foto's (voor zover het jullie interesseert natuurlijk. Zeg desnoods maar dat ik m'n bek moet houden :-)

Link naar reactie

Ik spuit al jaaaaaaren aan een stuk telkens bij de eerste start van 't seizoen een vleugje Start-Pilot in mijn tweetakters (buitenboordmotoren, 2 pk(1/100), 5 pk(5/100) en 50 pk(Vario) zonder dat dat ooit tot problemen heeft geleid. Het bespaart me een zere arm bij de kleintjes en een lege batterij bij de grote. Wel maar één vleugje inspuiten hé, anders wordt-ie zo zat als een kanon!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...