Ga naar inhoud
Vespaforum.be

benzineverlies via uitlaat


Ryckeboer Koenraad

Aanbevolen berichten

Vespa lekt benzine via de uitlaat (volledige tank loopt leeg) Vorige week had ik dit ook, carbu uitgekuist en gisteren ermee gereden, motor liep goed doch was het precies of hij niet genoeg benzine kreeg. Bij thuiskomst geen benzineverlies meer, ook toen ik na 2 u ging kijken. Doch deze morgen terug grote plas benzine en tank leeg. Vlotternaald zou ik denken, maar waarom loopt hij dan niet onmiddellijk leeg bij thuiskomst. Iemand een idee?

Link naar reactie

Kraan zo snel mogelijk vervangen dan. Ik heb tijdens de winter hetzelfde meegemaakt (kraan bleef altijd open staan => alles loopt op termijn vol). Laat ook je olie eens af om te zien en kijk/ruik of er geen naft bijzit. Indien ja = geschnitzt want dan is de kans groot dat er bourages kapot zijn.

Link naar reactie

Daarnaast kan het niet alleen aan de benzine kraan liggen. Natuurlijk moet deze wel afsluiten als je hem op close zet maar er mag alsnog geen brandstof doorlopen naar je cilinder. Ik heb tevens mijn benzinekraan altijd open en de vlotternaald zorgt er voor dat de brandstof niet verder komt dan de carborateur.

Link naar reactie

benzineprobleem opgelost, heb nieuwe vlotternaald en nieuwe benzinekraan gestoken. Knalpot er afgenomen, geen benzine meer erin. Motor start goed maar loopt niet voor de 100%, t'is precies of hij niet voluit wil of kan gaan. Zou het kunnen dat de sproeiers ook vuil zijn of zou hij dan helemaal niet goed rijden of is het gewoon terug de carbu afregelen?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...