Ga naar inhoud
Vespaforum.be

probleempje lichten


janjuleke138

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje met mijn lichten.

Als ik start werken ze gewoon, maar als ik 50 meter gereden heb gaat de verstraler ook branden.

Deze brandt dan dus zowel als de schakelaar op gewoon licht staat en alsook op verstraler.

De pinkers werken dan ook iets sneller.

Vals contact ergens?

groeten,

Jan

Link naar reactie

hoogst waarschijnlijk, is het met of zonder batterij? Meet ook uw stroombegrenzer, als die stuk is en een hoger voltage geeft gaat uw licht ook harder branden.

Link naar reactie

Als je de batterij er hebt uitgehaald moet je wel wat aanpassingen gedaan hebben anders werken je pinkers remlicht etc.. niet.

het is inderdaad dat bakje, er moet constant 12 V gemeten worden ook als je gas geeft. Maar als je indicatorlicht gaat branden dan is er waarschijnlijk een slecht contact aan je switch op het stuur zelf.

Link naar reactie

normaal gezien worden het remlicht, de pinkers en claxon door de batterij gevoed, als je de batterij er uithaalt moet de stroomvoorziening ook aangepast worden anders werken ze niet. Dan zit je nog met het verhaal van gelijkstroom en wisselstroom. Zolang de lichten rechtstreeks aangesloten zijn no problem, maar als je met relais begint te werken en zo dan gaat dat niet zomaar werken. Welk type PX is het, het kan zijn dat er een verschil is daarvoor moet je het stroomschema op nakijken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...